MS Windows
briani 27239
Netop www.hotmail.com virker ikke
Fra : Richard Flamsholt

Dato : 02-11-04 01:02

Min lillebror har et problem. For 2 uger siden holdt hans hotmail-konto
op med at virke, forstået på den måde at siden ikke kan loades når han
logger ind. Den siger vistnok "document contains no data". Vi taler IE6
og Windows 2000 med nyeste updates. ISP er TDC Webspeed i Århus.

Jeg kan godt, fra min pc. Og fra arbejdet. Og han kan godt fra arbejdet.
Men ikke hjemmefra. Vi har prøvet at slette cookies, cachen, ændre ssl-
indstillinger, kørt antivirus og spyware-fjerner (fandt intet), men alt
til ingen nytte.

To ting gør det specielt underligt: det virker heller ikke i Firefox og
andre på nettet oplever det samme, men ingen har fundet en løsning, der
bare virker. Fx siger Audy på
http://www.computing.net/windows95/wwwboard/forum/161034.html

"Hi
I am having a problem with my browser when I go to www.hotmail.com.
It gives me the "Page cannot be displayed" message. Every other url
I've tried works great, just the hotmail one won't."

Jeg har tracet http-strømmen med Firefox' live http headers extension og
alt er ens, lige indtil hotmail hos ham returnerer ... øhm, en fejl (jeg
har glemt hvilken). Den URL, der meldte fejl, stak han mig via messenger
og jeg pastede den ind i min browser og bingo, så var jeg inde - uden at
gå gennem login-proceduren og det hele, men simpelt direkte inde på den
mail-side, han blev afvist af.

De eneste mulige løsninger, folk på nettet har, er at regsvr32'e en del
dll'er (urlmon, etc), så det gjorde vi også. Flere hundrede endte vi nok
med at re-registrere. No luck.

Hvad sker der? Jeg har ikke oplevet noget lignende. Har nogle af jer mon
oplevet det samme? Er det mon TDC's Webspeed, der blokerer? Han kan godt
gå på homebanking, der jo bruger https. Og det er vel heller ikke et IE-
problem, eftersom Firefox også siger "no data" og den ikke deler hverken
cookies eller opsætning eller kode eller andet med IE.

Kort sagt: det er altså meget, meget mystisk.

--
Richard Flamsholt
richard@flamsholt.dk - www.richard.flamsholt.dk

Fra : ///JJ

Dato : 02-11-04 02:51

Richard Flamsholt wrote:
> Min lillebror har et problem. For 2 uger siden holdt hans
> hotmail-konto op med at virke

Hvad gjorde han lige inden på sin pc?

> [...]
> ikke et IE- problem, eftersom Firefox også siger "no data" og den
> ikke deler hverken cookies eller opsætning eller kode eller andet med

Er det mon sikkerhedsindstillingerne i IE der driller? For nylig (siden
inst. af SP2) får jeg på visse (ubestemte) sider bare en blank webside (helt
blank - ingen fejl eller noget) - først når jeg tilføjer domænet som
"Trusted" downloader siden. Netop MSN/Hotmail havde dette fænomen.

Ps.
> [...]
> jeg inde - uden at gå gennem login-proceduren og det hele, men
> simpelt direkte inde på den mail-side, han blev afvist af.

Syret!! Det lugter af et sikkerhedshul, eller også ligger login'et i den URL
du fik.

///JJ

Fra : Richard Flamsholt

Dato : 02-11-04 20:34

"///JJ" <nospam@tdcadsl.dk> skrev:
>Hvad gjorde han lige inden på sin pc?

Hehe, som alle brugere - "ingenting". Eventloggen afslører ihvertfald
ikke noget bemærkelsesværdigt i tiden før det begyndte at gå skidt.

> [...]
>blank - ingen fejl eller noget) - først når jeg tilføjer domænet som
>"Trusted" downloader siden. Netop MSN/Hotmail havde dette fænomen.

Som sagt: Windows 2000, så XP SP2 er (for én gangs skyld) ikke en usual
suspect. Og som sagt virker det heller ikke i Firefox. Men min mistanke
går også i retning af noget, måske dybt-i-windows, blokering.

>Syret!! Det lugter af et sikkerhedshul, eller også ligger login'et i den URL
>du fik.

Det ligger i URL'en; den enkodede info om hans session. Min hensigt var
at se, om der var noget lokalt på hans maskine (en cookie, fx) der ikke
duede. Så nej, der var nok ikke et decideret sikkerhedshul

Fra : Bjan

Dato : 02-11-04 14:44

"Richard Flamsholt" <richard@flamsholt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> cookies eller opsætning eller kode eller andet med IE.
>
> Kort sagt: det er altså meget, meget mystisk.

Hej Richard
Det kan være en firewall der blokerer. Jeg har haft et lignende problem (dog
ikke hotmail), hvor jeg måtte stoppe min firewall (blackice) for at komme
på.
MHT det link du pastede ind, så fungerere linket fra messenger via passport
kontoen uden om login, lige meget fra hvilken pc. Det er vel som det skal
være.

MVH Bjarne

Fra : Richard Flamsholt

Dato : 02-11-04 21:17

"Bjan" <bjarne_andersen@hotmail.com.> skrev:
>Det kan være en firewall der blokerer.

Der er ingen firewall, men jeg bad ham lige prøve at åbne kontoen fra
messenger - og nu virker det igen, efter to ugers håbløshed! Også fra
browseren, såmænd. Jubelen vil ingen ende tage.

Jeg er nu ikke sikker på at det var det, der gjorde tricket, men tror
godt det kan skyldes noget helt andet, måske hos hotmail selv. Men nu
er det for sent at finde ud af. Tak for hintet ihvertfald - jeg havde
helt glemt at man også kan læse sin hotmail fra messenger.

Det var i øvrigt denne url på login-siden, der fejlede - der kom bare
aldrig et svar fra webserveren:
/ppsecure/post.srf?lc=1033&id=2&ru=http://www.hotmail.msn.com/cgi-bin/...