Flere netkort, valg til internettet
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 03-11-04 10:59

Hejsa

Jeg har en maskine kørende med 2 netkort i. Det ene netkort er
forbundet med det lokale netværk samt en del 2mbit, og det andet er
forbundet direkte til en 3mbit opkobling.

Det er sådan lige tilfældigt hvilket netkort min maskine bruger til at
gå på internettet med - kan jeg på nogen måde tvinge den til at bruge
kort #2 og dermed min 3mbit linie?

Mbh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 03-11-04 11:05

Bo Kamp Dudek <bo@bodudekFJERN.dk> crashed Echelon writing

> Det er sådan lige tilfældigt hvilket netkort min maskine bruger til at
> gå på internettet med - kan jeg på nogen måde tvinge den til at bruge
> kort #2 og dermed min 3mbit linie?

Kommandoen route på windows maskiner.

--
Bjarke Andersen

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 03-11-04 11:06

Bo Kamp Dudek wrote:
> [...]
>
> Det er sådan lige tilfældigt hvilket netkort min maskine bruger til at
> gå på internettet med - kan jeg på nogen måde tvinge den til at bruge

Hæv "metric" med 1 på den forbindelse, der skal være sekundær.
Alternativt er der route-kommandoen.

--
Steen Suder

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 03-11-04 11:17

>Hæv "metric" med 1 på den forbindelse, der skal være sekundær.

lyder jo nemt.. ehm.. og metric finder jeg i

kontrolpanel->netværksforbindelser->forbindelse->egenskaber for
netkort.. og hvad så mere?

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 03-11-04 11:31

Bo Kamp Dudek wrote:

> lyder jo nemt.. ehm.. og metric finder jeg i
>
> kontrolpanel->netværksforbindelser->forbindelse->egenskaber for
> netkort.. og hvad så mere?

Klik OK.

Hvis metric er 1 sætter du den til 2 og så fremdeles. Højeste tal =
lavest prioritet.

<http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=metric>

--
Steen Suder

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 03-11-04 11:37

[...]

>Klik OK.

problemet er, at jeg ikke kan finde metric nogen steder.. ehm..

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 03-11-04 12:09

Bo Kamp Dudek wrote:
> [...]
>

> problemet er, at jeg ikke kan finde metric nogen steder.. ehm..

Jeg skulle lige finde en Windowsmaskine...

Du skal under TCP/IP -> Advanced -> IP Settings
Nederst kan du slå automatic interface metric fra og så sætte en værdi.

--
Steen Suder

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 03-11-04 13:30

[...]

>Du skal under TCP/IP -> Advanced -> IP Settings
>Nederst kan du slå automatic interface metric fra og så sætte en værdi.

argh ja.. jeg fandt så ud af, at det kort, som jeg vil bruge til
internettet, skal have værdien 1 mens det andet til det interne
netværk skal have værdien 2.. men nu spiller det.. skidegodt!

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 03-11-04 13:32

[...]

Fra : TGD

Dato : 03-11-04 13:55

"Steen Suder, privat" <sfs_news_spam@suder.dk> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Hæv "metric" med 1 på den forbindelse, der skal være sekundær.
> Alternativt er der route-kommandoen.

Er det ikke nemmere at gå ind i indstillinger -> netværksforbindelser ->
[MENUEN] avanceret -> Avancerede indstillinger.

Og i forbindelser sætte "3 mbit" forbindelsen øverst...

Jeg bruger den løsning til min bærbare så når jeg er hjemme tager den LAN og
på arb. WiFi.

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 03-11-04 15:02

[...]

> [...]
>
>Og i forbindelser sætte "3 mbit" forbindelsen øverst...
>
>Jeg bruger den løsning til min bærbare så når jeg er hjemme tager den LAN og

jo, det var sgu også en god løsning.. og en del lettere at forstå..

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk