Adgang til fildeling mm. gennem router og ~
Fra : Sørensen

Dato : 02-11-04 11:12

Hej Gruppe!

Mit hjemme net består af flg. (i simplificeret form):

Fra min ISP har jeg adgang til Internet via

ZyXEL ADSL Modem m. router og Wi-FI Access Point

koblet til D-Link DI-604 Router m. Firewall

koblet til flere arbejdsstationer.

Se det fulde diagram på

http://users.cybercity.dk/~dsl152620/netvaerk.htm

Bemærk, at D-Link routeren fejlagtigt hedder DL-604. Det rigtige navn
er DI-604.

Jeg har så en laptop, som jeg kobler til nettet via mit Access Point -
altså før Internettet, men uden for min Firewall.

Det jeg gerne vil opnå, er at min laptop skal have de samme muligheder
for at tilgå de andre maskiner, som om den var koblet på D-Link
routeren, dvs. bag Firewall'en.

Meningen er, at jeg med min laptop skal kunne betjene de øvrige
maskiner vha. Remote Desktop, herunder tilgå diverse fileshares.

Jeg skal dog stadig have fuld sikkerhed over for adgangen fra andre på
Internettet.

D-Link routeren har ikke nogen decideret NAT mulighed, men indeholder
dog opsætning af Routing, dvs. Destination, Subnetmask, Gateway og
Hop.

Hvordan pokker får man det til at spille sammen?? Hvis løsningen er
VPN, hvordan skal DET så sættes op?

På forhånd tak,

Sørensen.

Fra : Msp

Dato : 03-11-04 02:45

> Se det fulde diagram på
>
> http://users.cybercity.dk/~dsl152620/netvaerk.htm

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med dit problem, men blev meget
interesseret i det program du har lavet diagremmet i. Hvad er det for et og
hvor kan det købes og hvad koster det.

Mogens

Fra : Jens

Dato : 03-11-04 07:59

"Msp" <div@s-pedersen.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med dit problem, men blev meget
> interesseret i det program du har lavet diagremmet i. Hvad er det for et
og
> hvor kan det købes og hvad koster det.

Microsoft Visio hedder det.
http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=142950