Mail til flere adresser?
Fra : Peter

Dato : 01-11-04 13:12

Hej.

Jeg står og vil gerne lave et link til at sende email.

Dog er hagen at det skal gå til flere modtagere end én.

mailto:mig@domæne.tld er fin til en, men hvad hvis jeg vil sende både
til mig@domæne.tld, dig@domæne.tld, ham@domæne.tld og hende@domæne.tld ?

Det skal helst være en htm eller html side det skal kunne køre fra, og
ikke asp, php mm da filen skal ligge på en lokal maskine.

Peter

Fra : Steen

Dato : 01-11-04 13:45

Peter wrote:

> mailto:mig@domæne.tld er fin til en, men hvad hvis jeg vil sende både
> til mig@domæne.tld, dig@domæne.tld, ham@domæne.tld og
> hende@domæne.tld ?

/steen

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-04 13:17

Prøv at kigge her: http://www.9am.dk/html/mailtofleremodtagere.asp

--
Jesper Frandsen
http://www.9am.dk/

Fra : Peter

Dato : 01-11-04 14:36

Peter wrote:
> [...]
>
> Det skal helst være en htm eller html side det skal kunne køre fra, og
> ikke asp, php mm da filen skal ligge på en lokal maskine.

kanon!

Hvad hvis det skal sendes bcc?
Kan det lade sig gøre?

Peter

Fra : Simon Moore Højer

Dato : 01-11-04 14:43

> Hvad hvis det skal sendes bcc?
> Kan det lade sig gøre?

Se det her link som Jesper også henviste til:

http://www.9am.dk/html/mailtofleremodtagere.asp

--
Simon Moore Højer

At programmere er at dykke ned i det hav af muligheder,
alle tiders hurtigst ekspanderende teknologi tilbyder.
Citat: Jakob Kristiansen (Start på visual basic 6.0)

Fra : Simon Moore Højer

Dato : 01-11-04 14:42

> mailto:mig@domæne.tld er fin til en, men hvad hvis jeg vil sende både
> til mig@domæne.tld, dig@domæne.tld, ham@domæne.tld og hende@domæne.tld
> ?

Steen og Jesper er kommet med to forslag der minder utroligt meget om
hinanden, faktisk er der kun et ',' og ';' til forskel.

Steen skriver nemlig:

Og i den artikel Jesper henviser til skrover de:

til webmaster</a>

I Steens adskilled adresserne af ';', og i Jespers adskilles de af ','.
Hvilken af de to måder er den rigtige? Eller kan de begge to bruges?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-11-04 12:01

Simon Moore Højer skrev:

> I Steens adskilled adresserne af ';', og i Jespers adskilles de af ','.
> Hvilken af de to måder er den rigtige? Eller kan de begge to bruges?

Hm - jeg ville i første omgang have skrevet at semikolon var korrekt -
det er hvad jeg har set og hørt i brug tidligere, og det understøttes
også af at Outlook som standard ikke vil fortolke komma som
adresseadskiller (se
<http://blogs.msdn.com/kclemson/archive/2003/12/22/45186.aspx>)

Men efter lidt googling ser det ud til at komma faktisk er den officielt
rigtige måde at adskille flere adresser på (se fx
<http://kortlink.dk/dbr>).

I praksis mener jeg dog at man vil få færre problemer med at bruge
semikolon - jeg kender ikke mailprogrammer der har problemer med
semikolon-syntaksen, mens Outlook (i hvert fald i visse udgaver) som
nævnt kan have problemer med kommasyntaksen.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Peter

Dato : 01-11-04 14:45

Peter wrote:
> [...]
>
> Det skal helst være en htm eller html side det skal kunne køre fra, og
> ikke asp, php mm da filen skal ligge på en lokal maskine.

Det ku man.

Har eksperimenteret lidt.

<a
href="mailto:webmaster@dit-domaene.dk?bcc=a@a.tld,b@a.tld,c@a.tld,d@a.tld,e@a.tld,f@a.tld,en_anden@andet-domaene.dk">Skriv
til webmaster</a>

Peter

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-11-04 15:28

Peter skrev:

>Det ku man.

Du skal ikke regne med at det virker i alle mailprogrammer, det
gør ikke i det jeg bruger f.eks. (Cc gør, men ikke Bcc), men skal
du kun bruge det lokalt, så betyder det jo ikke noget.
--
Knud

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 01-11-04 22:41

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Du skal ikke regne med at det virker i alle mailprogrammer, det
> gør ikke i det jeg bruger f.eks. (Cc gør, men ikke Bcc),

Og hvad er det så for et program? Det kunne være godt at få den oplysning
med, når jeg i en nær fremtid kigger på at få det tilføjet på mine
mailformularer.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-11-04 06:30

Erik Ginnerskov skrev:

>Og hvad er det så for et program? Det kunne være godt at få den oplysning
>med, når jeg i en nær fremtid kigger på at få det tilføjet på mine
>mailformularer.

Det kan du se i indlæggets header, Forte Agent.

Men Ok, det var jo ikke sikkert, at jeg brugte det samme til news
og mails.
--
Knud

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 02-11-04 06:46

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Forte Agent.

Den har jeg aldrig hørt om. Har du nogen ide om, hvor mange
promiller/-center, der bruger den agent?

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-11-04 16:49

Erik Ginnerskov skrev:

>Den har jeg aldrig hørt om. Har du nogen ide om, hvor mange
>promiller/-center, der bruger den agent?

Til news er det meget udbredt, hvor mange der så også bruger det
til mails er jo svært at svare på.

En gammel statistik findes på
http://www.usenet.dk/statistik/agentbrugere.html, hvor de to
Agentversioner ligger som nr. 5 og 6.