Modernisering af hjemmeside - hvordan grib~
Fra : Kurt Hansen

Dato : 01-11-04 11:14

For 5-6 år siden lavede jeg http://www.danacord.dk/index2.html og har
løbende opdateret den med nye plader m.v. siden. Strukturen, som er baseret
på frames, er jo mildt sagt forældet og designet kunne godt trænge til et
pift. Da frame-strukturen imidlertid kræver tonsvis af "mellem-filer" for at
indlæse nyt indhold i alle frames, er det jo et større arbejde, men det er
der jo ikke noget at gøre ved.

Det hele skal naturligvis være med CSS og ikke frames og jeg efterlyser
ideer til en overordnet funktionalitet. Prøv at klikke på de enkelte
menupunkter for at se hvad de indeholder.

Der er imidlertid mange forskellige udgivelser: Nogen med et enkelt værk af
en
enkelt komponist, nogen med flere værker af samme komponist og nogen der har
flere komponister med (uddrag) af flere værker. Hvordan laver en een eller
flere standardskabeloner i CSS der giver et ensartet layout?

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 01-11-04 22:33

Kurt Hansen wrote:
> For 5-6 år siden lavede jeg http://www.danacord.dk/index2.html og har
> løbende opdateret den med nye plader m.v. siden.
[klip]
> [...]
> enkelt komponist, nogen med flere værker af samme komponist og nogen
> der har flere komponister med (uddrag) af flere værker.

Jeg tror, det rigtige i din situation vil være at lave det med noget
serversidescripting og en database. Prøv at spørge i

news:dk.edb.internet.serverside.asp eller

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk