RSS-skema til validering
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 01-11-04 07:35

Jeg er ved at lave mig en blog med RSS-feed. Men jeg kunne godt tænke
mig at kunne lave en validering af den xml jeg genererer. Jeg vil
umiddelbart tro, at der måtte findes et skema til dette, men jeg kan
ikke finde sådan et.

Findes det - og i givet fald hvorhenne?

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 01-11-04 12:56

Jesper Stocholm skrev:

> Jeg er ved at lave mig en blog med RSS-feed. Men jeg kunne godt tænke
> mig at kunne lave en validering af den xml jeg genererer.

Har du ikke checky-udvidelsen til Firefox/Mozilla liggende? Der er et
RDS/RSS-afsnit med fem onlinevalidatorer. Her er et par af dem:

<http://feeds.archive.org/validator/>
<http://librdf.org/rss/>
<http://rss.scripting.com/>

> Jeg vil umiddelbart tro, at der måtte findes et skema til dette, men jeg kan
> ikke finde sådan et.

Mener du noget så du kan køre serversidevalidering af din RSS? I så fald
bliver jeg dig svar skyldig - men prøv evt. en serversidegruppe.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 01-11-04 15:14

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> skrev:

>Mener du noget så du kan køre
>serversidevalidering af din RSS? I så fald
>bliver jeg dig svar skyldig - men prøv
>evt. en serversidegruppe.

Ja - men også for at få en idé om, på hvilke måder XML til RSS-feed
kan skrues sammen. Jeg regner med at lave det som ren XML med
indlejret link til XSL, så brugerfladen skal helst kunne dannes af
alle data i den XML jeg stiller til rådighed.

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-11-04 12:04

Jesper Stocholm skrev:

> Ja - men også for at få en idé om, på hvilke måder XML til RSS-feed
> kan skrues sammen.

Prøv evt. at kontakte Nick Bradbury: <http://nick.typepad.com/>. Han
laver sin egen feedreader og han ved formentlig hvad der er værd at vide
i forhold til at generere et feed. Jeg aner ikke om han vil være villig
til at hjælpe, men det er vel et forsøg værd.

--
Jens Gyldenkærne Clausen