hvordan laves den bedste side, når de ikke~
Fra : Tidemann

Dato : 31-10-04 18:18

Hej alle

Jeg har engang i tidernes morgen lavet en hjemmeside til to andre.
Ganske hæsligt med tabeller, mange billeder, knapper og andet krimskrams.
(Kan jeg jo se idag ;0))

Dem vil jeg gerne lave om _men_, der er _ingen_ af de to der har
forstand på noget der ligner css, html o.s.v.
Den ene har ingen forstand på pc overhovedet, når hun skal uploade
guider jeg hende over tlf. når hun laver ændringer svarer jeg nok på 5 email
om hvordan hun skal gøre.

Vil det ikke være bedst at lave det med en tabel de selv kan skrive i,
sætte billeder i, lave link o.s.v. og så at jeg laver en css der bare
bestemmer
størrelser, farver o.s.v. Jeg vil også lave menuen ekstern, da der er
problemer
med knapperne nu.

Er der forslag til andre ting jeg kan gøre, så de selv kan styre siderne,
uden at lave ged i den?

På forhånd tak
Marianne

Fra : Per Rasmussen

Dato : 31-10-04 18:11

Tidemann wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Hej alle
>

> Er der forslag til andre ting jeg kan gøre, så de selv kan styre siderne,
> uden at lave ged i den?

Mon det ikke er et cms system de skal have.

PerR

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Tidemann

Dato : 01-11-04 00:44

"Per Rasmussen" <jeg@skalgivedig.dk> skrev i en meddelelse

> Mon det ikke er et cms system de skal have.

Og det er ??

Marianne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 01-11-04 06:42

Tidemann wrote:

> Og det er ??

http://www.google.com/search?hl=da&q=cms&btnG=S%C3%B8g&lr=lang_da

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Tidemann

Dato : 01-11-04 07:58

> http://www.google.com/search?hl=da&q=cms&btnG=S%C3%B8g&lr=lang_da

Tak for det

mvh Marianne

Fra : jopa

Dato : 31-10-04 18:23

Tidemann skriblede bla følgende:

> Er der forslag til andre ting jeg kan gøre, så de selv kan styre
> siderne, uden at lave ged i den?

Det er svært sådan som du beskriver personerne, så gør som jeg.
Gør dig uundværlig og lommepengene er sikret

--

Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : from south

Dato : 31-10-04 18:56

Hej John.
"jopa" <j@zora.invalid> skrev i en meddelelse

> Det er svært sådan som du beskriver personerne, så gør som jeg.
> Gør dig uundværlig og lommepengene er sikret

Slyngel,,, ha, ha, Mvh Knud

PS. Marianne, kunne du ikke bare oploade siderne?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 31-10-04 20:48

from south wrote:

> PS. Marianne, kunne du ikke bare oploade siderne?

Alternativt installere og opsætte en wysiwyg-webeditor hos dem. Så kan
de selv redigere og uploade siderne. Jeg har lige kort kigget på Nvu, og
den ser umiddelbart meget velegnet ud til netop det formål.
http://nvu.com

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Har du fortalt din far og mor om Ludvigs Hjørne?

Fra : Tidemann

Dato : 01-11-04 00:57

> [...]
> de selv redigere og uploade siderne. Jeg har lige kort kigget på Nvu, og
> den ser umiddelbart meget velegnet ud til netop det formål.

Jo, men de har begge FP og hende der _ikke_ har forstand på pc, har jeg
fået lært at bruge FP. Hun ville blive totalt forvirret over at skulle sætte
sig ind i noget andet ;(

Jeg må lige tygge lidt på det, men tak for forslagene.

Mvh Marianne

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-11-04 01:10

Tidemann wrote:

> Jo, men de har begge FP og hende der _ikke_ har forstand på pc, har jeg
> fået lært at bruge FP.

Kan FP ikke sættes op, så hun kan lave sine ændringer og så bare klikke
på en knap for at uploade ændringerne?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis backup

Fra : Tidemann

Dato : 01-11-04 01:31

Kan FP ikke sættes op, så hun kan lave sine ændringer og så bare
klikke
på en knap for at uploade ændringerne?

Jo, men hun er lidt "tung" i det.
Eller rettere hun kan ikke huske fra gang til gang.

Marianne

Fra : Tidemann

Dato : 01-11-04 00:51

"from south" <and@mand.invalid> skrev i en meddelelse

> PS. Marianne, kunne du ikke bare oploade siderne?

Jo, men det kræver jo så, at jeg laver alle ændringer.
Og det var ikke meningen ;0)

Jeg kunne også vælge at lade siderne være som de er, men.........
et eller andet sted er de for sjuskede ud fra den viden jeg har nu.

Mvh Marianne

Fra : Tidemann

Dato : 01-11-04 00:47

"jopa" <j@zora.invalid> skrev i en meddelelse

> Det er svært sådan som du beskriver personerne, så gør som jeg.
> Gør dig uundværlig og lommepengene er sikret

Hmm, ja det kunne være rart. Men jeg lavede siderne gratis dengang og har
aldrig sagt at jeg skulle ha´ noget. Så det er vist lidt svært at gøre nu!

Marianne