Overflow
Fra : Kenneth Bergmann

Dato : 28-10-04 19:30

Hej Gruppe,

kan jeg bestemme at overflow er tilladt vertikalt, men ikke horisontalt?

Sådan gør jeg nu:
style="width:553px;height:324px;overflow:auto;scrollbar-face-color:#283231;
scrollbar-shadow-color:black;
">

Kenneth

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-10-04 20:26

Kenneth Bergmann skrev:

>kan jeg bestemme at overflow er tilladt vertikalt, men ikke horisontalt?

style="width:553px;height:324px;overflow:auto;scrollbar-face-color:#283231;
scrollbar-shadow-color:black; overflow-y: scroll; overflow-x:
hidden; overflow: -moz-scrollbars-vertical">

--
Knud

Fra : Kenneth Bergmann

Dato : 28-10-04 21:10

> [...]
;
> scrollbar-shadow-color:black; overflow-y: scroll; >overflow-x:
> hidden; overflow: -moz-scrollbars-vertical">

Hej Knud,
hvad gør: overflow: -moz-scrollbars-vertical ??

Kenneth

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-10-04 21:21

Kenneth Bergmann skrev:

>hvad gør: overflow: -moz-scrollbars-vertical ?

Sætter vertical scroll i Mozilla og Firefox, ældre versioner af
dem understøtter ikke overflow-x/y.

I Mozilla 1.8 understøttes, men den er kun ude i alpha endnu.
overflow-x/y.
--
Knud

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 28-10-04 21:49

Knud Gert Ellentoft <ellentoft@mail.tele.invalid> writes:

> ældre versioner af
> dem understøtter ikke overflow-x/y.
>
> I Mozilla 1.8 understøttes, men den er kun ude i alpha endnu.
> overflow-x/y.

Ack, har de nu implementeret endnu en IE-unode... for overflow-x og
overflow-y er ikke korrekt CSS, men noget Microsoft har fundet
på. Ikke at det ikke er smart, men standard er det ikke.
<URL:http://www.w3.org/TR/CSS21/visufx.html#overflow>

/L

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-10-04 22:11

Lasse Reichstein Nielsen skrev:

> [...]
> overflow-y er ikke korrekt CSS, men noget Microsoft har fundet
> på. Ikke at det ikke er smart, men standard er det ikke.

Det er dog med i overvejelserne til css3:
<http://www.w3.org/TR/2002/WD-css3-box-20021024/#the-overflow-x>

Her er lidt om Mozillas implementation af egenskaberne:
<http://annevankesteren.nl/archives/2004/09/overflow>

<http://www.mozilla.org/releases/mozilla1.8a4/README.html>

Jeg kan godt forstå at man vælger at implementere det. Det er praktiske
egenskaber, de bliver formentlig standard i den kommende css3, de bliver
allerede brugt mange steder fordi IE understøtter dem og
implementationen af dem har så vidt jeg kan se ingen konsekvenser for
hvordan Mozilla håndterer standardkode.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kenneth Bergmann

Dato : 31-10-04 10:35

"Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid> skrev i> <div

style="width:553px;height:324px;overflow:auto;scrollbar-face-color:#283231;
> scrollbar-shadow-color:black; overflow-y: scroll; overflow-x:
> hidden; overflow: -moz-scrollbars-vertical">

Men så er den vertikale synlig hele tiden, selvom der ikke er behov for det?

Kenneth

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 31-10-04 12:59

Kenneth Bergmann skrev:

>Men så er den vertikale synlig hele tiden, selvom der ikke er behov for det?

Så erstat scroll med auto.

Til Mozilla kan det ikke laves anderledes.
--
Knud