Opera-problem LØST!!
Fra : Dennis Munding

Dato : 25-10-04 14:37

Hej NG!!

Takket være en meget stor indsats fra

ERIK GINNERSKOV, HTTP://WWW.HJEMMESIDESKOLEN.DK/

er det nu lykkedes at få

http://mundings-memorial.dk/

tilpasset til Opera 7.54!!

En stor tak skal der lyde her fra mig til dig, Erik!!

Uden din indsats var det ikke lykkedes!!

Endnu engang tusind tak!!!

Dennis Munding
Webmaster
http://mundings-memorial.dk/
http://home1.stofanet.dk/Skovaa_Munding.dk/

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Marianne Tidemann

Dato : 26-10-04 01:01

"Dennis Munding" <webmaster@mundings-memorial.dk> skrev i en meddelelse

> Takket være en meget stor indsats fra
> ERIK GINNERSKOV, HTTP://WWW.HJEMMESIDESKOLEN.DK/
> er det nu lykkedes at få
> http://mundings-memorial.dk/
> tilpasset til Opera 7.54!!

Tillykke.
Det er dejligt når tingene lykkedes
Det er en flot side du har lavet, men hvad var det sidste problem egentlig
??
Det med det forsvundne indhold på links siden?

Vi andre nye udi css og sider uden tabeller, lærer jo også af at læse om
andres problemer og hvordan de bliver løst!!

Så vil du røbe det? ;0))

Mvh Marianne

Fra : Dennis Munding

Dato : 26-10-04 08:10

Hej Marianne!

> Tillykke.

Mange tak!

> Det er dejligt når tingene lykkedes

Ja, men som nævnt, så kan jeg kun takke Erik Ginnerskov for det - han har været
en meget stor hjælp!

> Det er en flot side du har lavet, men hvad var det sidste problem egentlig
> ??

Tusind tak!

> Det med det forsvundne indhold på links siden?

Ja!

> Vi andre nye udi css og sider uden tabeller, lærer jo også af at læse om
> andres problemer og hvordan de bliver løst!!
>
> Så vil du røbe det? ;0))

Ja da, men jeg kan ikke rigtig forklare det, da jeg selv er langt fra
"expert-niveau", men jeg kan da prøve...
Det havde - så vidt jeg ved (ellers må Erik G. rette mig!) - noget at gøre med
en <div>, jeg havde lagt ind i #indhold ( <div style="height:76%;
overflow:auto;"> ) - jeg ville gerne kontrollere størrelse og placering af
scrollbar'en, men det gik knapt så godt, og så havde jeg vist generelt lavet
for mange <div>'er på siden....
Noget i den stil...

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 26-10-04 20:55

Dennis Munding wrote:

> [...]
> størrelse og placering af scrollbar'en, men det gik knapt så godt, og
> så havde jeg vist generelt lavet for mange <div>'er på siden....

Jeg tror snarere, at det havde noget at gøre med alle dine mange absolut
positionerede div'er. I hvert fald ændrede jeg det til 3 floatede kolonner,
hvori jeg så igen floated de enkelte ikoner.

> Og så havde det også noget at gøre med et script til noget
> baggrunds-musik....

Det tror jeg ikke havde nogen indflydelse.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Dennis Munding

Dato : 27-10-04 12:33

Hej Erik!

> Det tror jeg ikke havde nogen indflydelse.

Hertil kan jeg så svare, at det havde det!!
Jeg ved ikke, om du kan huske, at jeg havde et problem med, at indholdet stod
for langt nede, Erik???

Det skyldtes ene og alene placeringen af scriptet til baggrunds-musikken!
Jeg havde placeret det imellem <body> og </body> - først under #indhold, siden
under #top, men lige lidt hjalp det...
Det var først da jeg flyttede det op imellem <head> og </head>, at indholdet
fik den rigtige top-margen set i forhold til, hvordan siden så ud i IE og
Mozilla...

Så lidt indflydelse havde det...
Men det problem er også løst nu...

Endnu en gang mange tak for hjælpen, Erik!!
Uden dig var jeg ikke kommet så langt!!

Og jeg vil tillade mig endnu en gang at anbefale

http://hjemmesideskolen.dk/

på det varmeste til alle, som vil eller er i gang med at lave hjemmesider!!

Hold jer muntre!

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 27-10-04 19:52

Dennis Munding wrote:

> Hertil kan jeg så svare, at det havde det!!
> Jeg ved ikke, om du kan huske, at jeg havde et problem med, at
> indholdet stod for langt nede, Erik???

Jeg tænkte nu mere på de problemer du havde med at nogle af ikonerne på
linksiderne ikke blev vist i Opera.

Her vil dit musikscript med garanti ingen inflydelse have. ;)

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Dennis Munding

Dato : 28-10-04 10:04

Hej Erik!

> Jeg tænkte nu mere på de problemer du havde med at nogle af ikonerne på
> linksiderne ikke blev vist i Opera.
>
> Her vil dit musikscript med garanti ingen inflydelse have. ;)

Det har du ret i - jeg misforstod vist....

---