hjælp! side fejler i ff men validerer fint
Fra : Lasse Skovsager

Dato : 24-10-04 16:07

Hej gruppe
Er der nogen der kan gennemskue hvad der går galt på den her side
http://62.121.164.129/regin/index.asp

I IE ved 1024x768 ser den ok ud men i FF ved samme opløsning rykker det hele
til venstre?

why?

pft
/lasse

Fra : J.K.Arning

Dato : 24-10-04 16:35

On Sun, 24 Oct 2004 17:06:30 +0200, Lasse Skovsager in newsgroup
dk.edb.internet.webdesign.html wrote:

> [...]
> http://62.121.164.129/regin/index.asp
>
> I IE ved 1024x768 ser den ok ud men i FF ved samme opløsning rykker det hele

Fordi IE ikke viser siden korrekt.
IE kan ikke fortolke bla. css korrekt så firefox viser siden som du har
kodet den og IE viser siden som du gerne vil have den til at se ud.

En måde at løse problemet på ( og den jeg plejer at vælge ) er at lave
en css fil til IE og en til alle de andre.

Du har nu en css fil der får siden til at fremstå som den skal i IE.
Du laver så en kopi af den og tilretter den så siden ser korrekt ud i
Firefox / Opera m.m.

Derefter indsætter du følgende linjer på dine sider:

<link href="/xxxx/andre_browsere_end_IE.css" rel="stylesheet"
type="text/css">

<!--[if IE]>
<link href="/xxxx/IE.css" rel="stylesheet" type="text/css">
<![endif]-->

--
Regards
J.K.Arning :: 24-10-2004 17:28:10

Fra : inga schmidt

Dato : 24-10-04 16:55

J.K.Arning wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> En måde at løse problemet på ( og den jeg plejer at vælge ) er at lave
> en css fil til IE og en til alle de andre.

Det er da en noget besværlig måde?

--
Mvh Inga
www.initiaweb.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 24-10-04 21:38

inga schmidt wrote:

> Det er da en noget besværlig måde?

Enig. Det er meget lettere at begynde med at lave siden til Mozilla/FireFox.
Der vil så næsten aldrig være noget og ellers kun meget lidt at skulle file
på, for at få IE til også at vise siden fornuftigt.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : inga schmidt

Dato : 24-10-04 16:54

Lasse Skovsager wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> http://62.121.164.129/regin/index.asp
>
> I IE ved 1024x768 ser den ok ud men i FF ved samme opløsning rykker det hele

Indsæt: margin : 0 auto; i side-diven, så burde den være på plads.