TSW Webcoder
Fra : Jesper Hansen

Dato : 23-10-04 20:06

Hejsa

Jeg er ved at afprøve TSW WEbcoder til at lave nogle html-sider, men
hvor henne i programmet vælger man skrift-typer og farver på skrift?

Med venlig hilsen
Jesper Hansen

Fra : Allan Vebel

Dato : 23-10-04 21:08

Jesper Hansen <lismoes@(slettes)gmail.com> skrev:

> Jeg er ved at afprøve TSW WEbcoder til at lave nogle
> html-sider

Jeg kender slet ikke programmet.

> men hvor henne i programmet vælger man skrift-typer
> og farver på skrift?

Den slags styres med css - for eksempel:

body{
font-family:verdana,arial,sans-serif;
}
p{
color:blue;
background:transparent;
}
..red{
color:red;
background:transparent;
font-weight:bold;
}

.... og din tekst i <body>

er en tekst med rød og fed skrift</span>. Hele teksten er skrevet
med Verdana, hvis den er installeret - ellers med Arial</p>

Er det et sted i programmet hvor du kan redigere css?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Jesper Hansen

Dato : 23-10-04 22:48

On Sat, 23 Oct 2004 22:07:41 +0200, "Allan Vebel" <spam@do.not> wrote:

>Er det et sted i programmet hvor du kan redigere css?

Jo det er der men jeg tænkte mere på nogen steder sætte flg ind:

Med venlig hilsen
Jesper Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-04 22:52

"Jesper Hansen" <lismoes@(slettes)gmail.com> skrev i en meddelelse

font,size og color istedet.

Du kan se en liste over forældede elementer i Html her:
http://www.9am.dk/html/outdated.asp

--
Jesper Frandsen
http://www.9am.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-04 22:53

"Jesper Frandsen" <invalid> skrev i en meddelelse

> font,size og color istedet.

Der skal selvfølgelig stå font-size ... ikke font,size

--
Jesper Frandsen
http://www.9am.dk/

Fra : Jesper Hansen

Dato : 23-10-04 23:00

On 23 Oct 2004 23:51:51 +0200, "Jesper Frandsen" <invalid> wrote:

>font,size og color istedet.
>
>Du kan se en liste over forældede elementer i Html her:
>http://www.9am.dk/html/outdated.asp

Tak for det - kigger på det...

Med venlig hilsen
Jesper Hansen

Fra : Jesper Brunholm [500~

Dato : 23-10-04 23:19

Jesper Hansen wrote:

> Jo det er der men jeg tænkte mere på nogen steder sætte flg ind:

Det gør du så ved at bruge fx. <p class="minTekst">Tekst</p> og så have

..minTekst {
font-family: Verdana, sans-serif;
color: #ffffff;
}

i stylesheetet eller i en style-blok i sidehovedet.

Du kan også godt bruge style "inline": <p style="font-family. Verdana,
sans-serif; color: #ffffff;">Tekst</p>, men fordelen ved metoden vist
ovenfor er at den kan genbruges andre steder på siden

Hvis ikke du har _fuldstændig_ styr på det med CSS så tag et kig på
<http://html.dk/tutorials/css/>

mvh

Jesper Brunholm

--
Phoenix - Danish folk-music up front - <http://www.phonixfolk.dk/>
The Hans Christian Andersen Center <http://www.andersen.sdu.dk/>

Fra : Allan Vebel

Dato : 24-10-04 12:47

Jesper Hansen <lismoes@(slettes)gmail.com> skrev:

> Jo det er der men jeg tænkte mere på nogen steder sætte flg ind:

Tænk tilbage på mit eksempel med <span class="red"> - den
står måske på flere hundrede sider. Det kan du nu rette i én
fil, så det har indflydelse på alle sider. Det samme med den
blå tekst i <p>.

Det er derfor css er opfundet.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Jesper Hansen

Dato : 24-10-04 15:45

Tak for Jeres svar allesammen, jeg tror jeg er ved at se "lyset" mht.
css.

Med venlig hilsen
Jesper Hansen