Videre send fra en hjemmeside til en anden
Fra : Bjarke Hvass

Dato : 22-10-04 17:23

Hej

Jeg skal til at flytte min hjemmeside fra http://holbrook.t35.com til
www.holbrook.dk og til det vil jeg gerne have at folk som går ind på
min gamle side bliver sendt videre til den nye.
Mit spørgsmål er: Hvordan gør man det?

Hilsen Bjarke

http://holbrook.t35.com

Og snart http://www.holbrook.dk

Fra : Ukendt

Dato : 22-10-04 20:54

"Bjarke Hvass (slet AJY2T)" <bjarkejh@AJY2Tpost.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse

Prøv at kigge her: http://www.9am.dk/html/viderestilling.asp

--
Jesper Frandsen
http://www.9am.dk/

Fra : Adam Tulinius

Dato : 22-10-04 23:27

Jesper Frandsen wrote:
> "Bjarke Hvass (slet AJY2T)" <bjarkejh@AJY2Tpost.cybercity.dk> skrev i en
> meddelelse

> Prøv at kigge her: http://www.9am.dk/html/viderestilling.asp

det er en ækel løsning ;)

hvis man har mulighed for at bruge php er det langt bedre at benytte sig
af følgende:

<?php header("Location: http://ny.adresse"); ?>

Fra : Allan Vebel

Dato : 23-10-04 00:59

Adam Tulinius <adam@raptured-lights.com> skrev:

> det er en ækel løsning ;)

Hvad er der ækelt ved den - det fungerer i alle browsere - det
er kun det det drejer sig om.

> hvis man har mulighed for at bruge php er det langt bedre at
> benytte sig af følgende:
>
> <?php header("Location: http://ny.adresse"); ?>

Hvorfor er den bedre? Det må du forklare nærmere!

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-10-04 01:35

Allan Vebel skrev:

>Hvad er der ækelt ved den - det fungerer i alle browsere - det
>er kun det det drejer sig om.

Da jeg for efterhånden 4 - 5 år siden legede lidt med Linux
fungerede det ikke i Netscape 4.x til Linux.

Men det kan man jo godt tillade sig at glemme i dag.
--
Knud

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 23-10-04 02:24

On Sat, 23 Oct 2004 01:59:23 +0200, Allan Vebel <spam@do.not> wrote:

> Hvorfor er den bedre? Det må du forklare nærmere!

Jeg kunne forestille mig, at han hentydede til problemerne med browserens
tilbage knap.
<http://www.w3.org/QA/Tips/reback>

En anden mulighed - hvis man ikke har adgang til serverside kode - er at
bruge meta refresh sammen med et javascript.
f.eks.:
setTimeout(init,5000);
function init() {
window.location.replace('nyside.html');
}

Hvis man så sørger for at meta refresh bliver udført efter javascript
funktionen, så vil de browsere der forstår javascript ikke miste
funktionaliteten ved tilbageknappen, og dem der ikke kan afvikle
javascriptet kan så blive viderestillet vha. meta koden.

Og til aller sidst bør man også have et link, i tilfælde af at der er
browsere, der ikke vil nogle af delene.
--
Ryan Kristensen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 23-10-04 17:29

Ryan Kristensen wrote:

> Jeg kunne forestille mig, at han hentydede til problemerne med
> browserens tilbage knap.

På alle mine browsere er der umiddelbart til højre for tilbageknappen en
'pil-ned' der kan vise en liste over de sider, man har besøgt i indeværende
session.

Bliver et almindeligt tilbageklik bare returneret til samme side, at det da
bare at åbne listen og springe øverste punkt på listen over.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 23-10-04 03:00

>Hvad er der ækelt ved den - det fungerer i alle browsere - det
>er kun det det drejer sig om.

Det jeg synes er ækel ved den, er at man skal indlæse en side der
egentlig slet ikke skal bruges

Den her løsning kan jeg meget bedre lide. Og så er det tilmed simpelt.
Sikkert lige så simpelt med ASP (som jeg ikke kender). Alternativt
hvis man har mulighed for det, så sætte serveren op til at redirecte.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 23-10-04 17:36

Thomas Jespersen wrote:

> Det jeg synes er ækel ved den, er at man skal indlæse en side der
> egentlig slet ikke skal bruges

Nu er det jo ikke en hel murstensroman, der skal indlæses, før
viderestillingen kan effektueres. Det drejer sig om ca. ½ KB.

Nu er det ikke alle, der har mulighed for at køre php fra deres server.
Meta-løsningen kan køre på alle servere.

> Den her løsning kan jeg meget bedre lide. Og så er det tilmed simpelt.
> Sikkert lige så simpelt med ASP (som jeg ikke kender). Alternativt
> hvis man har mulighed for det, så sætte serveren op til at redirecte.

Det er heller ikke nødvendigvis muligt at sætte serveren op til den slags.
Jeg har f.eks. for nylig flyttet min private hjemmeside fra en
get2net-server til egen adresse. På get2net er kun metaløsningen
tilgængelig, når brugere skal videresendes til den nye adresse.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 23-10-04 17:49

On Sat, 23 Oct 2004 18:36:16 +0200, "Erik Ginnerskov"
<erik@donotspammmeplease.invalid> wrote:

>Det er heller ikke nødvendigvis muligt at sætte serveren op til den slags.
>Jeg har f.eks. for nylig flyttet min private hjemmeside fra en

Hvis man er på en apache server hvilket der er mange der er, drejer
det sig om en linie i en fil kaldet .htaccess.

Desuden kan meta refresh give problemer med søgemaskiner, specielt
hvis man sætter værdien til "0":

http://www.seologic.com/faq/meta-refresh-tag.php

Fra : Allan Vebel

Dato : 23-10-04 18:26

Thomas Jespersen <thomas@lucky-music.dk> skrev:

> Desuden kan meta refresh give problemer med søgemaskiner,
> specielt hvis man sætter værdien til "0":

Viderestiller jeg en side, er jeg da heller ikke interesseret i at
en søgemaskine skal finde den - den skal kun finde den nye
side.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 24-10-04 02:14

Der hentydes nok til at søgemaskinen ikke kan følge en redirect så den
vil ikke automatisk finde den nye side.
At placere et almindeligt tekstlink på siden vil løse det problem.
Bruges ASP eller PHP kan man sende en "moved permanently" sammen med
adressen på den nye side.
Ved dog ikke om nogen søgemaskiner reagerer på det.

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-04 09:43

"Adam Tulinius" <adam@raptured-lights.com> skrev i en meddelelse

> det er en ækel løsning ;)

1. Det er temmelig nedladende at kalde en anden persons løsningsforslag for
ækelt.

2. Gutten skriver et spm. i <dk.edb.internet.webdesign.html> ... tror du så
ikke at det er en ganske almindelig Html løsning han leder efter ??

> hvis man har mulighed for at bruge php er det .....

3. Det blev der ikke skrevet noget om - hvis din pointe er at man kommer til
at "brække tilbageknappen" på Html løsningen, så bør du læse Bjarnes spm. en
gang til, han bad om et løsningsforslag til at redirecte imellem domæner ..
ikke interne sider på et domæne. I den situation er Html løsningen enkel og
den virker !!

--
Jesper Frandsen
http://www.9am.dk/

Fra : Adam Tulinius

Dato : 25-10-04 16:07

> 1. Det er temmelig nedladende at kalde en anden persons løsningsforslag for
> ækelt.

du har aldrig hørt om ironi, eller i det mindste forstået hvad ' ;) '
kunne betyde. argh!

> 2. Gutten skriver et spm. i <dk.edb.internet.webdesign.html> ... tror du så
> ikke at det er en ganske almindelig Html løsning han leder efter ??

og derfor må jeg ikke fortælle om andre muligheder?

jeg troede seriøst at newsgroups var mere 'voksne' end alle de fora der
findes. suk.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-10-04 11:55

Adam Tulinius skrev:

> du har aldrig hørt om ironi, eller i det mindste forstået hvad ' ;) '
> kunne betyde. argh!

En smiley giver ikke carte blanche til at skrive hvad som helst. Du gav
ingen forklaring på hvorfor du mente at html-løsningen var "ækel", og
smiley eller ej er det et meget nedladende ord at bruge.

> og derfor må jeg ikke fortælle om andre muligheder?

Der er ikke noget i vejen for at anbefale andre muligheder (i dette
tilfælde serverside-løsninger). Men man bør gøre det klart hvorfor en
sådan løsning så er bedre end den rene html-løsning.

> jeg troede seriøst at newsgroups var mere 'voksne' end alle de fora der
> findes. suk.

Det er svært at se af dine indlæg i denne tråd.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Dan Storm

Dato : 23-10-04 11:04

HTML løsningen er ganske god, hvis du ikke er så ferm til hverken
JavaSvript eller serverside scripting.

Der er jo mange alternativer end HTML meta, men da meta er god syntaks i
forhold til DTD'en i HTML, synes jeg bare du skal benytte den.
--
Dan Storm

http://err0r.dk
storm@err0r.dk