Iframes på en anden web-side
Fra : Susanne Togeby

Dato : 21-10-04 13:00

Kan man linke, så man åbner et dokument i en iframe, som er på på en
anden webside end den, linket er på?

Måske kan man angive det med target, men hvordan?

Jeg skal bruge det til at lave en undermenu.

Venlig hilsen

Susanne Togeby

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-10-04 14:55

Susanne Togeby skrev:

> Kan man linke, så man åbner et dokument i en iframe, som er på på en
> anden webside end den, linket er på?

Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener. Vil du have en fremmed side
ind i din egen iframe eller vil du linke til en fremmed, iframe-baseret
side og bestemme hvilken side der vises i iframen?

Det første kan godt lade sig gøre, men det er ikke lovligt (medmindre du
har specifik tilladelse).

Det andet kan ikke lade sig gøre - du kan kun linke til hele sider.
Rammesiden kan dog godt være opbygget sådan at den kan kaldes med flere
forskellige sider inde i iframen.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Susanne Togeby

Dato : 22-10-04 09:05

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener. Vil du have en fremmed side
> ind i din egen iframe eller vil du linke til en fremmed, iframe-baseret
> side og bestemme hvilken side der vises i iframen?

Jeg havde vist ikke udtrykt mig helt klart, men jeg har nu selv fundet
løsningen. Jeg var ikke klar over, at jeg blot kunne bruge
src="xxx.html" til at angive hvilken side (i mit eget site), iframen
befinder sig på.

mvh.

Susanne Togeby