html farver..
Fra : Morten S. Jensen

Dato : 20-10-04 09:50

Jeg sidder og laver lidt html.. lære det og sådan.. men hvordan
laver jeg tekst farve?? <h1><blockquote>Dette her skal til at
blive steder for folk der har lyst til noget andet end alt
andet.. </h1> Hvrodan sætter jeg en anden farve end sort på det
tekst??

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Troels Jensen

Dato : 20-10-04 11:19

Morten S. Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> blive steder for folk der har lyst til noget andet end alt
> andet.. </h1> Hvrodan sætter jeg en anden farve end sort på det

Det kan du gøre ved at sætte style på <h1>. Det gør du således:

<h1 style="color: #333366;">Her er en farvet overskrift</h1>

Du kan selvfølgelig også smide det ind i eksternt css-ark. Hvis du ikke
kender til det, kan du læse mere her:

http://www.html.dk/tutorials/css/

--
Mvh.

Troels Jensen
http://www.troelsweb.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-10-04 11:22

Morten S. Jensen skrev:

> [...]
>blive steder for folk der har lyst til noget andet end alt
>andet.. </h1> Hvrodan sætter jeg en anden farve end sort på det

Med css, se f.eks. html.dks css-tutorial,
http://www.html.dk/tutorials/css/
Det er jo det mest nærliggende, når du i forvejen bruger html.dk.
--
Knud

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-10-04 11:32

Morten S. Jensen skrev:

> Jeg sidder og laver lidt html.. lære det og sådan.. men hvordan
> laver jeg tekst farve??

Med css.

Se fx html.dk's tutorial om css: <http://html.dk/tutorials/css/>. Farver
er beskrevet i lektion 3.

> <h1><blockquote>Dette her skal til at

Note - ovenstående er ikke valid kode. Du må ikke bruge blockquote inden
i h1. H1 hører til gruppen af blokelementer der kun må indeholde
inline-elementer. Det er også lidt svært at se hvad du mener med et
blokcitat som en overskrift.

Du kan se en oversigt over hvilke elementer der må indeholde hvad her:
<http://gyros.dk/usenet/html/blokinline.shtml>.

--
Jens Gyldenkærne Clausen