Newbie spørgsmål Kopi af hjemmeside (udfyl~
Fra : Jørgen Lyng

Dato : 19-10-04 16:31

Nogen steder kan man ikke få lov at gemme login og password.

Jeg har før haft succes med at kopiere en hjemmeside (og gemme kopien
på min harddisk) og udfylde relevante felter på forhånd.

Jeg har glemt hvordan man sikrer sig at man havner det rigtige sted
når man klikker på login.

Problemet er kort fortalt at man skal have ændret basen sådan at når
man klikker så ledes der ikke på harddisken men på den hjemmeside man
ønsker at fortsætte på.

Hedder kommandoen blot base, eller hvad skal man helt præcist skrive?

I nogen tilfælde er det en god idé at man ikke får lov at gemme både
login og password, andre gange er det overdrevet. Den hjemmeside jeg
ønsker at udfylde på forhånd er jeg ikke bange for skulle blive
misbrugt.

Jeg håber at jeg har formuleret mig tydeligt nok, ellers vil jeg gerne
have det at vide.

På forhånd tak for hjælpen

Jørgen Lyng
(uden z)

Fra : Jørgen Lyng

Dato : 19-10-04 17:30

Jørgen Lyng <nospam@znospam@post4660.dk> skrev:

>Nogen steder kan man ikke få lov at gemme login og password.

Den side jeg ønskede at omgå laver et unikt nummer for hver gang at
man besøger siden, så det er ikke muligt at besøge den med felterne
udfyldt på forhånd.

Jørgen Lyng
(uden z)

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-10-04 20:39

Jørgen Lyng skrev:

> Hedder kommandoen blot base, eller hvad skal man helt præcist
> skrive?

Ja - du skal bruge elementet <base> - fx som her:

<base href="http://et.andet.site/med/stien/her/">

Elementet skal placeres i <head>-delen af et dokument. Det får alle
efterfølgende relative stier til at blive beregnet i forhold til
base-værdien.

Du kan se den formelle definition her:
<http://www.w3.org/TR/html401/struct/links.html#edef-BASE>
--