Opera og Fire Fox (Mozilla)...
Fra : Dennis Munding

Dato : 19-10-04 13:23

Hej Nyhedsgruppe!

Jeg har et par problemer, som jeg håber, at I kan hjælpe mig med
at løse...

Problemet ligger på siderne
http://mundings-memorial.dk/AffiliatesDK.html og
http://mundings-memorial.dk/AffiliatesUK.html

Det første problem er footeren - den mangler i begge browsere!!

Det andet problem er selve indholdet - det mangler i Opera - dog
kan man godt se "topbaren", men resten mangler....??

Nogen her, som kan se det, jeg ikke kan se...????

På forhånd tak for hjælpen!

PS: Man kan ikke højreklikke på siderne i IE og Fire Fox! Hvis
man ønsker at se kilden, skal man klikke på:

IE: "Vis" --> "Kilde"

Fire Fox: "VIEW" --> "Page Source" - eller [CTRL]+U

Dennis Munding
Webmaster
http://mundings-memorial.dk/
http://home1.stofanet.dk/Skovaa_Munding.dk/

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Dennis Munding

Dato : 19-10-04 13:27

Først og fremmest beklager jeg, at mit indlæg er blevet postet 3
gange....!???
Jeg ved ikke, hvad der er gået galt - kun at jeg ikke har trykket
på knappen mere end én gang, og at der kom en fejl-meddelelse
bagefter, da jeg ville gå tilbage til nyhedsgruppen...

Jeg har en RETTELSE til mit første indlæg - se længere nede...

> [...]
> http://mundings-memorial.dk/AffiliatesUK.html
>
> Det første problem er footeren - den mangler i begge browsere!!

RETTELSE!! "Footeren" kan godt ses i "Opera" men det kan
indholdet ikke!

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-10-04 14:04

Dennis Munding skrev:

Du får en mere konkret svar på dit andet indlæg - her bare et par
kommentarer til dette indlæg.

> Først og fremmest beklager jeg, at mit indlæg er blevet postet 3
> gange....!???

Jeg har nu kun set det to gange - men fred med det.

> Jeg har en RETTELSE til mit første indlæg - se længere nede...

Det er en dårlig ide at rette i et citeret indlæg - skriv hellere hvad
rettelsen går ud på.

Du må også gerne læse min signatur.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-10-04 14:12

Dennis Munding skrev:

> Det første problem er footeren - den mangler i begge browsere!!

Det er margen/padding på h6 der driller. Du kan nulstille dem med css,
men du kunne også bare fjerne h6-elementet - jeg kan ikke se at det
skulle være nødvendigt med en overskriftskode til footeren.

> PS: Man kan ikke højreklikke på siderne i IE og Fire Fox!

Ikke noget problem i min Firefox. Men generelt er det en dårlig ide at
prøve at blokere højreklikket - specielt hvis man gerne vil have folk
til at kigge på koden. Det er fint nok at du fortæller hvordan man kan
omgå blokeringen, men hvorfor så i det hele taget have den på?

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Dennis Munding

Dato : 21-10-04 10:58

Hej Jens!

> Det er margen/padding på h6 der driller. Du kan nulstille dem med css,
> men du kunne også bare fjerne h6-elementet - jeg kan ikke se at det
> skulle være nødvendigt med en overskriftskode til footeren.

Det kan jeg ikke forstå, at det skulle være <h6>, som er skyld i
"balladen", da den også er lagt ind på begge forsider - uden
problemer!!??
Det var for at ændre skrift-størrelse og -type i en ekstern css-fil, så
jeg ikke skal gøre det internt....
Men nu har jeg løst det med en <div class="x">....

> [...]
> til at kigge på koden. Det er fint nok at du fortæller hvordan man kan
> omgå blokeringen, men hvorfor så i det hele taget have den på?

Det har du ret i - jeg skulle bare lige prøve, om det virkede....
Blokeringen er fjernet nu, så man skulle gerne kunne højreklikke igen fra
og med idag!

Fra : Allan Vebel

Dato : 21-10-04 12:35

Dennis Munding <webmaster@mundings-memorial.dk> skrev:

> Men nu har jeg løst det med en <div class="x">....

Det er også en meget bedre måde at gøre det på.

> Blokeringen er fjernet nu, så man skulle gerne kunne højreklikke
> igen

Så mangler du bare at brugeren har mulighed for at slukke for
lyden. Selv lukker jeg meget hurtigt for en side med lyd på - se
også http://html-faq.dk/2017.asp - særligt når jeg ikke kan
fordrage sækkepibemusik

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Dennis Munding

Dato : 21-10-04 16:53

Hej Allan!

> Så mangler du bare at brugeren har mulighed for at slukke for
> lyden. Selv lukker jeg meget hurtigt for en side med lyd på - se
> [...]

Til dig - og alle andre, der hader musik på hjemmesider - kan jeg kun
sige, at det godt kan tænkes, at jeg en dag gør det muligt at slukke
for musikken - men fjerne den helt gør jeg aldrig!

Men jeg mangler stadig løsning på mine problemer m.h.t. manglende
footer i Fire Fox og manglende indhold i Opera....

Det "sjove" ved problemet i Opera er, at hvis man fører cursoren
henover siden, vil man opdage, at den reagerer når den kommer til de
steder, hvor ikonerne og linksene skulle være...???
Jeg kan ikke finde ud af, hvorfor "indhold" ikke er synligt på
"Link-siderne", når det er på "Forsiderne".....??

Nogen som har et bud??

Kan lige tilføje, at det ikke kan være css-filen, da alle siderne
bruger den samme fil!

På forhånd tak!

PS: Skulle nogen have glemt/overset hvilken side (undersider) det
drejer sig om, så kommer der lige et link her:

http://mundings-memorial.dk/AffiliatesDK.html samt

Fra : Allan Vebel

Dato : 21-10-04 22:06

Dennis Munding <webmaster@mundings-memorial.dk> skrev:

> det godt kan tænkes, at jeg en dag gør det muligt at slukke
> for musikken - men fjerne den helt gør jeg aldrig!

Jeg har heller ikke lagt op til at du skal fjerne musikken - blot
at brugeren selv skal kunne vælge den til eller fra. I øjeblikket
er der kun mulighed for at lukke din side for at slippe for
musikken - og det er vel ikke meningen?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Dennis Munding

Dato : 22-10-04 04:18

Hej Allan

> [...]
> at brugeren selv skal kunne vælge den til eller fra. I øjeblikket
> er der kun mulighed for at lukke din side for at slippe for

Nej det ved jeg, men jeg ville blot slå det fast, så der ikke er
nogen tvivl...
M.h.t. til at stoppe musikken, så findes der dog en anden løsning
end at forlade siden - når teksten er indlæst og musikken begynder,
ken du blot klikke på "Stop" i browser-menuen (testet i IE)!

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-10-04 21:21

Dennis Munding skrev:

> Men jeg mangler stadig løsning på mine problemer m.h.t.
> manglende footer i Fire Fox og manglende indhold i Opera....

Footeren er da kommet på plads i Firefox. Jeg kan godt se problemet
med indholdet i Opera. Det er ikke fordi det mangler, men det er
skjult af noget af det sorte på siden.

Jeg ville starte med at kigge på den html-kommentar du har placeret
i css-filen. Den genererer mærkeligt nok ikke nogen fejl, men den
hører alligevel ikke til der. Brug css-kommentarer: /* ...*/ - hvis
du vil have udkommenteret afsnittet og eller intet.

> Kan lige tilføje, at det ikke kan være css-filen, da alle
> siderne bruger den samme fil!

Derfor kan fejlen nu stadig godt ligge i css-filen. Alle sider
bruger ikke nødvendigvis lige meget af en css-fil.
--
Jens Gyldenkærne Clausen