Navn på siden??
Fra : Troels Seblin

Dato : 19-10-04 06:42

Hvordan får jeg sidens navn til at stå i den øverste bar?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-10-04 06:52

Troels Seblin skrev:

>Hvordan får jeg sidens navn til at stå i den øverste bar?

Et link til siden ville være rart, så var det nemmere at svare.

Bruger du frames?

Men princippet er at du i <head> skal indsætte
<title>Sidens title</title>

Bruger du frames, så er det, du har på indexfilen, der vises.
--
Knud

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 19-10-04 11:22

> Bruger du frames?
>
> Men princippet er at du i <head> skal indsætte
> <title>Sidens title</title>
>
> Bruger du frames, så er det, du har på indexfilen, der vises.

Medmindre man i de forskellige siders bodytag laver denne modifikation:

top.document.title=this.document.title">

.... så kan man nemlig godt skifte titelvisning i browservinduets titlebar,
når man indlæser en ny side i framesettet

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 19-10-04 23:25

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammeplease.invalid> writes:

> top.document.title=this.document.title">

Hvorfor tester du for eksistensen af document.all eller
document.getElementById hvis du ikke bruger dem?

Er der nogen browser hvor
top.document.title = this.document.title
ikke virker (hvis begge sider kommer fra samme domæne, naturligvis)?

/L

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 20-10-04 05:49

Lasse Reichstein Nielsen wrote:

> [...]
>
> Er der nogen browser hvor
> top.document.title = this.document.title
> ikke virker (hvis begge sider kommer fra samme domæne, naturligvis)?

Det har du muligvis ret i. Jeg bruger det ikke selv mere. Jeg hentede det
fra noget, jeg lavede for flere år siden - og som jeg ellers ikke har rørt
ved længe.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-10-04 09:52

Lasse Reichstein Nielsen skrev:

> Er der nogen browser hvor
> top.document.title = this.document.title
> ikke virker (hvis begge sider kommer fra samme domæne, naturligvis)?

Sikkert ikke - men hvis man vil være på den sikre side, kan man vel
tjekke for eksistensen af top.document og document.title.

if (top && top.document && document.title) { ... }

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 23-10-04 21:16

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> if (top && top.document && document.title) { ... }

Den er nu blevet testet, og det virker faktisk fint:

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 23-10-04 21:37

Erik Ginnerskov wrote:

> Den er nu blevet testet, og det virker faktisk fint:

> top.document.title=this.document.title">

Hvis det skal kunne validere, skal det dog lige modificeres lidt:

top.document.title=this.document.title">

Det ændrer ikke noget ved funktionen - den er der stadig.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Jens Lassen

Dato : 19-10-04 07:01

Troels Seblin wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Hvordan får jeg sidens navn til at stå i den øverste bar?

> - Pædagogiske tutorials på dansk
> - Kom godt i gang med koderne

I head skriver du følgende

<META NAME="Title" CONTENT="navn på din side">

Jens

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-10-04 07:09

Jens Lassen skrev:

>I head skriver du følgende
>
><META NAME="Title" CONTENT="navn på din side">

Det bliver det jo ikke vist i browserens titlelinje af.

PS. Når du svarer, så klip venligst signaturen væk, der er ingen
grund til at have den med i svaret.
--
Knud