Problemer med placering af div-elementer i~
Fra : Henrik

Dato : 18-10-04 10:37

Jeg har lavet denne her side:

http://www.henrik-jensen.dk/test4.html

Jeg har 2 problemer med siden:

1) Det kode jeg laver kommer ind sammen med noget andet kode i
vores contentsystem. Det betyder at koden bliver placeret
således:

Derfor har jeg svært ved at styre præcis hvor koden skal
fremkomme. Jeg bruger position:absolute og placerer så mine
div-kasser med left: xx px; og top:xx px;

Bruger jeg relative istedet for absolute, "hopper" koden udover
den nederste del af siden (bundmenuen).

Jeg har dog fået koden placeret der hvor den skal i vedlagte link
- dog ved at sætte en tom tabel ind som er 410 px høj, hvilket
svarer til det kode der kommer før

Men det indhold kan jo være dynamisk, så det kan godt give
problemer...

2) Mit andet problem er at koden ikke bliver placeret samme sted
i de andre browsere - koden placerer sig længere til højre i
f.eks. Netscape og Opera.

Hvad gør jeg forkert???

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Henrik

Dato : 18-10-04 11:47

Hej igen,

Jeg tror jeg har fået begrænset mit problem nu til følgende:

Jeg har lavet denne her side som pænt placerer mine div-bokse i alle
browserne - det hjalp at bruge float. Men hvordan får jeg div4 op
under div1 på denne her side:

http://www.henrik-jensen.dk/test5.html

Fra : Per Rasmussen

Dato : 18-10-04 18:21

Henrik wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
>
> Jeg har lavet denne her side som pænt placerer mine div-bokse i alle
> browserne - det hjalp at bruge float. Men hvordan får jeg div4 op

Hej Henrik

Kik på:
http://www.chessspot.dk/henrik_test.htm
hvor jeg har siddet og leget lidt med din kode
og det lykkedes mig at få div4 op som du gerne vil have den, det kan
sikkert gøres på andre måder, men hovedproblemet var at dine div var
for brede til content.

PerR

Fra : Per Rasmussen

Dato : 18-10-04 18:26

Per Rasmussen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> og det lykkedes mig at få div4 op som du gerne vil have den, det kan
> sikkert gøres på andre måder, men hovedproblemet var at dine div var

Jeg tilføjede lige en .clear, som gør at dine div bliver inde i
containeren..

PerR

Fra : Henrik

Dato : 20-10-04 15:07

> Jeg tilføjede lige en .clear, som gør at dine div bliver inde i
> containeren..

Tak for tippet. Jeg fik selv løst det således her:

http://www.henrik-jensen.dk/test.html

Fra : Per Rasmussen

Dato : 20-10-04 21:42

Henrik wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Tak for tippet. Jeg fik selv løst det således her:
>
> http://www.henrik-jensen.dk/test.html

Hej Henrik

Det ser da også fornuftigt ud, og det der egentlig er mest fantastisk er at
IE, Firefox og Opera viser alle 3 siden, trods manglende doctype, head body
mm.

PerR