css med _width og _height
Fra : Marianne Tidemann

Dato : 16-10-04 00:33

Hej igen
Jeg har 4 spørgsmål ;)
Jeg har surfet og fundet dette:

This works for me in IE5/5.5/6/Win, Opera 7.51/Win and Firefox 1.0
Preview/Win.
The declarations with the underscore are only read by IE5/5.5/6/Win
and I like this better than using the !important method.
Also, because of the 1px border and the box-model bug in IE5/5.5/Win,
the width and height will be two pixels smaller in these browsers. If
you want it to be pixel-perfect, you could do it this way:

..banner {
margin-left: 280px;
margin-right: 181px;
min-height: 1px;
height: auto;
_height: 198px;
padding-top: 198px;
_padding-top: 0;
background: #ddddd9;
border: 1px solid #ddddd9;
}
..banner p {
float: right;
margin-top: -198px;
_margin-top: 0;

IE6 DOES read the declarations with the underscore, but DOES NOT read
those with the empty comment tags. This could also be used as an
alternative to the Tantek Hack without the need to Be Nice to Opera
(well, at least this is true in the browsers I have access to).

Jeg har prøvet det på mit banner og det virker fint men,
det er ikke valid med underscore.
Kan jeg omskrive det og få helt den samme virkning, og hvordan?

Jeg har prøvet med voice-family: "\"}\"";
voice-family: inherit; metoden, men det virker ikke i Opera eller
også kan jeg ikke finde ud af det.

Nogen der har energi til at hjælpe?
Eller skal jeg bare leve med 3 fejl i valideringen?

Men metoden har givet mig et andet problem, min background-images
bliver ikke vist mere, men jeg kan ikke lige regne ud hvorfor?

mvh Marianne
Nyt link til siden
< http://home20.inet.tele.dk/mariannes/bill2//index.html >

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 16-10-04 11:51

Principiel betragtning: når du sender to næsten ens indlæg er det smart
at fortælle i begyndelsen nr to hvorfor det kommer så vi kan se at de
ikke bare _er_ ens (og nr to en fejl)

Marianne Tidemann (slet UWXNM) wrote:
> .banner {
> margin-left: 280px;
> margin-right: 181px;
> min-height: 1px;
> height: auto;
> _height: 198px;
> padding-top: 198px;
> _padding-top: 0;
> background: #ddddd9;
> border: 1px solid #ddddd9;
> }
> .banner p {
> float: right;
> margin-top: -198px;
> _margin-top: 0;

[snip: m.m. om brug af properties med "_" først]

må jeg være så fri at spørge _hvor_ du har fundet denne uheldige
kombination af kompetente udtalelser (med bevidsthed om de øvrige hacks
og metoder) og manglende gøren-opmærksom-på at det ikke er
standardoverholdende (så jeg kan prøve at holde mig fra det ?

> Jeg har prøvet det på mit banner og det virker fint men,
> det er ikke valid med underscore.
> Kan jeg omskrive det og få helt den samme virkning, og hvordan?

Jeg ville typisk bruge msie-only conditional comments, men læs selv en
masse mere på flg side:
<http://www.hintzmann.dk/articles/skjulecss/>

> Eller skal jeg bare leve med 3 fejl i valideringen?

det er da overkommeligt, men ikke rigtigt sjovt

> Men metoden har givet mig et andet problem, min background-images
> bliver ikke vist mere, men jeg kan ikke lige regne ud hvorfor?

bliver de defineret _under_/efter noget af det css som browseren ikke
forstår, så kan det være årsagen.

mvh

Jesper Brunholm (som gør opmærksom på at jeg ikke har været på den side
du har linket til, og at mine betragtninger er helt uspecifikke for din
aktuelle situation - jeg håber andre har tid til at gøre det bedre hvis
ikke mine hints er hjælp nok )

--
Phoenix - Danish folk-music up front - <http://www.phonixfolk.dk/>
The Hans Christian Andersen Center <http://www.andersen.sdu.dk/>

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-10-04 15:59

Jesper Brunholm wrote:

> [...]
> for din aktuelle situation - jeg håber andre har tid til at gøre det
> bedre hvis ikke mine hints er hjælp nok )

Må man så være så fri at spørge, hvor du har set det indlæg, du har svaret
på. Det figurerer ikke i min OE i gruppen d.e.i.w.html via susite.dk - og
det er ikke pga. en blokade mod spørgeren (en sådan er ikke sat).

Det sker i øvrigt ret hyppigt - synes jeg - at nogen svarer på noget, som
jeg ikke kan se i nogen af grupperne, at der er blevet spurgt om.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Kristian Thy

Dato : 16-10-04 17:01

Erik Ginnerskov uttered:

Det drejer sig om <10978833450.436666042601523@dtext.news.tele.dk>

--
-- [ kristian ] --------------------------------------------------------
--------------- [if( you->toppost() ) { killfilter->append( you ); }] --

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-10-04 17:13

Kristian Thy wrote:

> Det drejer sig om <10978833450.436666042601523@dtext.news.tele.dk>

Sorry, det link åbner bare en mail-editor hos mig.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-10-04 18:22

Erik Ginnerskov skrev:

>Sorry, det link åbner bare en mail-editor hos mig.

Gå i start => kør => skriv
og kopier så
10978833450.436666042601523@dtext.news.tele.dk
ind bagefter => Enter.
--
Knud

Fra : Allan Vebel

Dato : 17-10-04 01:28

Erik Ginnerskov <erik@donotspammmeplease.invalid> skrev:

> Må man så være så fri at spørge, hvor du har set det indlæg,
> du har svaret på.

Jeg kan heller ikke se Marianne Tidemanns indlæg på
news.sunsite.dk og news.sonofon.dk. Kobler jeg op på
news.individual.net, kan jeg godt se hendes indlæg.

Underligt er det i hvert fald.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-10-04 18:07

Erik Ginnerskov skrev:

> Sorry, det link åbner bare en mail-editor hos mig.

Prøv at sætte news: ind i det:

Men indlægget findes ikke hos Cybercity og pt. heller ikke på
Google: <http://kortlink.dk/cgp>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-10-04 22:51

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Prøv at sætte news: ind i det:
>
> Men indlægget findes ikke hos Cybercity og pt. heller ikke på
> Google: <http://kortlink.dk/cgp>.

OK, tak. Jeg ser nu, at jeg kan læse indlægget via get2net, men de rydder
aldrig op, så listen over hentede indlæg bliver bare længere og længere, så
jeg bruger helst ikke get2net til andet end binær-gruppen.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Marianne Tidemann

Dato : 16-10-04 23:15

Jesper Brunholm <nospam@brunholm-scharff.dk> skrev:
>Principiel betragtning: når du
>sender to næsten ens..............

Jeg slettede også det andet, men sendte det rettede først, fordi
min pc nogen gange opfører sig lidt sært.

>må jeg være så fri at spørge _hvor_
> [...]

Ja, det var et indlæg efter et andet forslag!
Det oprindelige forslag kan læses her:
< http://mezzoblue.com/archives/2004/09/16/minheight_fi/ >
og kommentarer og andre forslag her:
< http://mezzoblue.com/archives/2004/09/16/minheight_fi/ >
Nr. 52 af Rasmus Bruun skrev den løsning!

>Jeg ville typisk bruge msie-only
>conditional comments, men læs selv en
>masse mere på flg side:
><http://www.hintzmann.dk/articles/s kjulecss/>