Problemer med højde på div-kolonne
Fra : JSB

Dato : 14-10-04 14:57

Jeg har et problem med højden på min "hoved" div-kolonne: div#indhold på
siden http://www.ktb.ihk.dk/ny_virksomhed.asp.
Problemet ses tydeligst i Mozilla Firefox/Netscape 7.2/Mozilla 1.6, hvor
boksen div#indhold med sin hvide boks, der omkranser det hele, slet ikke
vises som ønsket.

I IE6 og Opera 7.23 vises siden mere korrekt med div#indhold's
baggrundsbillede i toppen og den hvide omkransende boks - her er problemet i
højere grad, at højre-kolonnens indhold (div#mKol) med alle links +
annotationer bliver for lang ift. div#indhold.

Hvis ikke højden på div#indhold manuelt sættes med en absolut værdi (fx
1100px) på hver side, så bliver visningen "forkert". Jeg har forgæves
forsøgt med height:100% eller height:auto.

Målet er, at siderne gerne skal vises som på siden
http://www.ktb.ihk.dk/udm4/template_underside.asp, når denne vises i IE6.
Her er højden pt. manuelt sat til 1100px - det ville være rart hvis samme
visning kunne skabes dynamisk, så højden tilpasses indholdet på siden.

Jeg synes, at det virker komisk (og forkert), hvis jeg på alle sider i
HEAD-feltet (udover den generelle css-fil: test_700_underside.css) skal
tilføje separate styles a la:

div#indhold { height: 1100px }

eller lignende, alt efter sidens længde.

Jeg håber, at en af jer kan gennemskue, hvad jeg har gjort galt. Med håb om
et hurtigt svar

VH
Jesper

Fra : JSB