problemer med repeat
Fra : Marianne Tidemann

Dato : 14-10-04 13:03

Hej gruppe

Jeg har problemer med at få dette til at virke:

background-image: url(baggrund.gif) repeat-y;

Det virker fint hvis jeg gør det i body {
men skulle det ikke også kunne virke ved f.eks. et billede som bliver
sat ind??
   position: absolute;
   left: 150px;

Eller som baggrund for et billede??

Kan ikke huske om det var Hjemmesideskolen eller Html.dk jeg læste
det på.

mvh Marianne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-10-04 14:19

slet 03Q64 skrev:

>Det virker fint hvis jeg gør det i body {
>men skulle det ikke også kunne virke ved f.eks. et billede som bliver
>sat ind?

Nej, det virker kun på baggrundsbilleder.

Hvis du i id id definerer et baggrundsbillede, så kan du ikke
bruge z-index til noget.

Iøvrigt er syntaxen forkert, det skal dels skrives i css og
virker kun i forbindelse med position: absolute.
--
Knud

Fra : Marianne Tidemann

Dato : 14-10-04 17:22

Knud Gert Ellentoft <ellentoft@mail.tele.invalid> skrev:
>Iøvrigt er syntaxen forkert, det
>skal dels skrives i css og
>virker kun i forbindelse med
>position: absolute.

Tak, men jeg fandt ud af det!

body {
color : black;
background :#ddddd9;
   background-image: url("baggrund.gif");
   background-repeat: repeat-y;
   background-position: 150px 0px;

mvh Marianne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-10-04 17:40

slet 6ZGL3 skrev:

>background :#ddddd9;

Når du splitter det op, så bør du skrive
background-color: #ddddd9

>   background-image: url("baggrund.gif");
>   background-repeat: repeat-y;
>    background-position: 150px 0px;

Og det kan du koge ned til

background: #ddddd9 url(baggrund.gif) repeat-y 150px 0;
--
Knud

Fra : Marianne Tidemann

Dato : 14-10-04 19:50

Knud Gert Ellentoft <ellentoft@mail.tele.invalid> skrev:
>Når du splitter det op, så bør du skrive
>background-color: #ddddd9
Ok.

>Og det kan du koge ned til
>
>background: #ddddd9 url(baggrund.gif) repeat-y 150px 0;

Det gør jeg også til slut, men er nød til at have dem hver for sig
for at have overblik. Eller rettere for at vide hvad der er hvad
og virker på hvad :)
Det er hjernen det det kniber lidt med !

Marianne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-10-04 21:14

slet UX7R3 skrev:

>Det gør jeg også til slut, men er nød til at have dem hver for sig
>for at have overblik. Eller rettere for at vide hvad der er hvad
>og virker på hvad :)

Det var også derfor jeg mente, at hvis man splitter det op i de
enkelte dele, så bør man ikke bruge kortformen, background til
den ene del, men så skrive det man bruger, i dette tilfælde
background-color.
--
Knud