Formmail
Fra : StenL

Dato : 11-10-04 03:31

Jeg læser et sted at >formmail.pl< er ændret således at man kun kan sende
mail til en adresse der ligger samme sted som scriptet. Hvad gør man så,
hvis formmailen skal sendes til flere adresser, hos andre udbydere?
/StenL

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-10-04 04:03

StenL skrev:

>Jeg læser et sted at >formmail.pl< er ændret således at man kun kan sende
>mail til en adresse der ligger samme sted som scriptet. Hvad gør man så,
>hvis formmailen skal sendes til flere adresser, hos andre udbydere?

Nu findes, der vidst flere udgaver af formmail.pl, jeg kender
ikke svaret eller om det er tilfældet.

Men det er ikke lige den rigtige gruppe til spørgsmålet, det har
ikke noget med html at gøre, det er et serversidespørgsmål, så
prøv i news:dk.edb.internet.webdesign.serverside.

Evt. kunne du måske bruge asp eller php i stedet for? (spørgsmål
om det hører også hjemme i en af serversidegrupperne)

Du kan finde en oversigt over de danske nyhedsgrupper på
http://usenet.dk/grupper.pl,
og du kan læse om brugen af de danske nyhedsgrupper på
http://usenet.dk og har du spørgsmål om brugen
af nyhedsgrupperne,
så er news:dk.velkommen den rette gruppe.
--
Knud

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-04 10:43

> Jeg læser et sted at >formmail.pl< er ændret således at man kun kan sende
> mail til en adresse der ligger samme sted som scriptet. Hvad gør man så,
> hvis formmailen skal sendes til flere adresser, hos andre udbydere?

Man kan åbne scriptet for dette i scriptet. Se instruktioner i starten af
selve scriptet. Det er en almindelig tekst-fil som kan læses af f.eks.
notesblok.

MEN, der er en grund til at det er lukket - fordi spammer ellers kan
misbruge det til at sende spam fra din server! Så hvis du alligevel skal
åbne det så gør dig selv den tjeneste at omdøbe filen til noget andet.
Spammere søger efter formmail.pl og formmail.cgi, men tjekker sjældent din
html kode for et script navn. Så andet_navn.pl skulle reducere risikoen
betydeligt. Den bedste løsning er dog at bruge et helt andet script, som
spammer servere ikke kender, og derfor ikke så let kan misbruge.

Se i øvrigt "besvarelse af formmail" 09-10-2004 i dette forum...

Fra : StenL

Dato : 11-10-04 22:12

"JE" <mail> skrev i en meddelelse

> Se i øvrigt "besvarelse af formmail" 09-10-2004 i dette forum...

Tak for det gode svar. Information der kunne bruges og forstås.
/StenL