Offentliggørelse
Fra : Martin Larsen

Dato : 19-10-04 10:40

Jeg har fundet en sjov forbindelse mellem nogle
talrækker. Min fornemmelse er at der er en vis
chance for at jeg er den første der har set det.
Bør jeg offentliggøre det et sted (og hvordan).

Mvh
Martin

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 19-10-04 12:30

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev:

> Jeg har fundet en sjov forbindelse mellem nogle
> talrækker. Min fornemmelse er at der er en vis
> chance for at jeg er den første der har set det.
> Bør jeg offentliggøre det et sted (og hvordan).

Du skal finde frem til et relevant matematisk videnskabeligt tidsskrift
gerne med peer review. På deres hjemmeside finder du så retningslinier
for hvordan en artikel skal opbygges og hvordan den indsendes til
review.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 19-10-04 12:52

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> skrev i en meddelelse news:Xns95878957C8AC9.miljokemi.dk@miljokemi.dk...

> [...]
> gerne med peer review. På deres hjemmeside finder du så retningslinier
> for hvordan en artikel skal opbygges og hvordan den indsendes til

Det er nok for "småt" til et tidsskrift. Der er heller
intet at checke - det ses umiddelbart at være rigtigt.

Mvh
Martin

Fra : Rasmus Villemoes

Dato : 19-10-04 13:30

Må vi høre? Kender du http://www.research.att.com/~njas/sequences/ ?

--
Rasmus Villemoes
<http://home.imf.au.dk/burner/>

Fra : Martin Larsen

Dato : 19-10-04 13:46

"Rasmus Villemoes" <burner+usenet@imf.au.dk> skrev i en meddelelse news:u0lvfd699hx.fsf@legolas.imf.au.dk...

> Må vi høre? Kender du http://www.research.att.com/~njas/sequences/ ?

Ja, ja. Det drejer sig jo ikke om en ny række.

Mvh
Martin

Fra : Ulrik

Dato : 19-10-04 17:33

Martin Larsen wrote:
> Jeg har fundet en sjov forbindelse mellem nogle
> talrækker. Min fornemmelse er at der er en vis
> chance for at jeg er den første der har set det.
> Bør jeg offentliggøre det et sted (og hvordan).

Måske skal du prøve American Mathematical Monthly, de har i hvert fald
et stort publikum. Men der er også kø for at komme med.

En anden ide er fx Famøs (www.math.ku.dk/famos/), der er fagblad for de
matematiske fag på KU, hvor dit indlæg vil blive modtaget med kyshånd.
Famøs læses dog primært af ansatte og studerende ved IMF/KU, men bliver
(selvfølgelig) arkiveret på Det Kongelige Bibliotek, så din opdagelse
bliver bevaret for eftertiden.

Venligst, Ulrik

Fra : Henning Makholm

Dato : 19-10-04 23:07

Scripsit Ulrik <spam@spam.invalid>

> Måske skal du prøve American Mathematical Monthly, de har i hvert fald
> et stort publikum.

Men bedre er det nok at starte med at "offentliggøre" her i
gruppen. Så kan man i et relativt venligt forum få at vide hvis det
man har fundet på viser sig at være velkendt... og hvis det faktisk
er nyt/interessant, udelukker et usenetindlæg jo ikke at man senere
publicerer rigtigt på døde træer.

--
Henning Makholm "Hi! I'm an Ellen Jamesian. Do
you know what an Ellen Jamesian is?"

Fra : Martin Larsen

Dato : 19-10-04 23:30

"Henning Makholm" <henning@makholm.net> skrev i en meddelelse news:87u0sqnz0q.fsf@kreon.lan.henning.makholm.net...

> [...]
> man har fundet på viser sig at være velkendt... og hvis det faktisk
> er nyt/interessant, udelukker et usenetindlæg jo ikke at man senere

Jeg tror lige det skal lagres lidt. Du ved god vin ...

Mvh
Martin

Fra : Jeppe Stig Nielsen

Dato : 20-10-04 15:54

Henning Makholm wrote:

> [...]
> man har fundet på viser sig at være velkendt... og hvis det faktisk
> er nyt/interessant, udelukker et usenetindlæg jo ikke at man senere

Det synes jeg også. Professionelle matematikere benytter en lignende
fremgansmåde. De diskuterer normalt nye opdagelser med kolleger eller
(over nettet) med andre eksperter inden de publicerer en forkromet
artikel.

hypothesis)" --- Laplace (1749-1827)