Murphy's lov, nu som formel
Fra : Ingolf

Dato : 12-10-04 00:02

Murphy's lov: Alt hvad der kan gå galt, vil gå galt" er nu udkommet som
formel:
http://www9.sbs.com.au/theworldnews/region.php?id=95941®ion=3

Fra : Martin Larsen

Dato : 12-10-04 12:00

"Ingolf" <DONT_SPAM_ingolf@excite.com> skrev i en meddelelse news:416b1051$0$262$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Murphy's lov: Alt hvad der kan gå galt, vil gå galt" er nu udkommet som
> formel:
> http://www9.sbs.com.au/theworldnews/region.php?id=95941®ion=3

Der er intet usædvanligt i at man kan finde en formel
for et uheld. Men jeg vil gerne benytte lejligheden til
at offentliggøre en virkelig mærkværdig sætning,
Larsens corollar:
Det der ikke kan gå galt, vil også gå galt.

Mvh
Martin

Fra : Harald Mossige

Dato : 12-10-04 12:32

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> wrote in message

> [...]
> at offentliggøre en virkelig mærkværdig sætning,
> Larsens corollar:
> Det der ikke kan gå galt, vil også gå galt.

Det er ikke så rart. I risikoanalyser er det meget fristende å utelate
enkelte komponenter med begrunnelsen: "risiko = 0". Slike komponenter finnes
ikke.

HM

Fra : Martin Andersen

Dato : 12-10-04 14:40

Harald Mossige wrote:

> Det er ikke så rart.
Rart (norsk) = Mærkeligt (dansk).

Fra : Harald Mossige

Dato : 12-10-04 16:53

"Martin Andersen" <martin@al-data.dk> wrote in message

> Rart (norsk) = Mærkeligt (dansk).

Er det rart at der blir kriger?

HM

Fra : Vestergaard

Dato : 12-10-04 21:55

"Harald Mossige" <haraldmnospam@hkabel.no> skrev i en meddelelse

> "Martin Andersen" <martin@al-data.dk> wrote in message

> Er det rart at der blir kriger?
>
> HM

der er en lov om tingenes modbydelighed der siger at sandsynligheden for at
en mad med makrel i tomat lander med pålægs siden nedad er proportional med
m2 prisen på gulvtæppet.
sådan kan man finde en naturlig forklaring på alt ondt der måtte hænde.
henrik

Fra : Brian Lund

Dato : 13-10-04 00:44

> [...]
med
> m2 prisen på gulvtæppet.
> sådan kan man finde en naturlig forklaring på alt ondt der måtte hænde.

Så hvis gulvtæppet er foræret, eller faktisk har en ringere værdi end intet
gulvtæppe (negativ værdi), så ville det sandsynligvis altid lande med
pålægget opad?;)

Brian

Fra : Harald Mossige

Dato : 13-10-04 14:33

"Brian Lund" <geronimo@nomail-mobilixnet.dk> wrote in message
> [...]
intet
> gulvtæppe (negativ værdi), så ville det sandsynligvis altid lande med

Det er en missforståelse; da mister han ikke smørbrødet.

HM

Fra : Ingolf

Dato : 13-10-04 17:17

"Vestergaard" <hmv@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> med
> m2 prisen på gulvtæppet.
> sådan kan man finde en naturlig forklaring på alt ondt der måtte hænde.

Det vil jo kræve at man ved alt om alt. Så kan man beregne alle hændelser af
alt, ikke?

Fra : Ivar

Dato : 12-10-04 22:12

Harald Mossige skrev:

> Er det rart at der blir kriger?

Det ville ikke være så rart, hvis det var mod Norge

Ivar Magnusson

Fra : Per Abrahamsen

Dato : 27-10-04 14:48

"Ingolf" <DONT_SPAM_ingolf@excite.com> writes:

> Murphy's lov: Alt hvad der kan gå galt, vil gå galt" er nu udkommet som
> formel:

Har den ikke "altid" været det? Jeg har altid troet Murphy's lov blot
var den folkelige formulering af termodynamikkens anden hovedsætning.