Geniet Tesla lagde op til Einstein
Fra : Bo Warming

Dato : 10-10-04 21:05

Geniet Tesla lagde op til Einstein

Tesla hører til fysikkens helt store.Ingen Nobelpristager har gjort mere
gavn. Han kom som fattig jugoslav og søgte assistentjob hos Edison, der
netop var blevet berømt på glødelampe og grammofon, og snart overgik han sin
læremester på især vekselstrømsområdeet: Opfandt generator, fjernbetjeningen
og radioens grundprincipper. Bevægelige magnetfelter og transformator var
blandt hans specialer.

Da han blev selvstændig og berømt udviklede han sære fobier og fantaserede
seriøst om tidsrejser, dødsstråler, kunstige lyn og transport af energi uden
ledninger.Noget af det uden relation til virkeligheden - men mere
forsker-inspirerende end Jules Vernes poppede fremtidsfysik-bøger

Fordi så meget førte til profitskabende, gavnlige teknik-forbedringer og
produkter, opstod der respekt om science fiction-agtige teorier.

Dette banede vejen for showmand og filosof Albert Einstein, som blev berømt
på spøjse urealistiske forhold, når lysets hastighed og efterrationalisering
vedr de praktiske kernefysikeres bombe- og reaktor-fremskridt.

Ernst Machs buddhisme-inspirerede fysik-filosofi fra 1880ernes Wien var også
blandt forlæggene til relativitetsteorien.

Megen science-undervisning handler om at lade studerende gentage klassiske
forsøg, så de får respekt for faget. Men vedr Einsteins "fysik" er der kun
dogmer og matematik - ingen forsøg.

Fra : Morten Guldager

Dato : 10-10-04 21:21

2004-10-10 Bo Warming wrote
> Geniet Tesla lagde op til Einstein

Muligvis, men de havde da vist hver deres "retning".

> Tesla hører til fysikkens helt store.

Var Tesla ikke mere en visionær ingenør type.

Og Einstein mere teoretisk funderet.

/Morten - som synes Telsa var for sej...

Fra : Bo Warming

Dato : 11-10-04 10:07

"Morten Guldager" <spamtrap@mogul.dk> skrev i en meddelelse
> 2004-10-10 Bo Warming wrote
>
> Muligvis, men de havde da vist hver deres "retning".

Det har alle

> Var Tesla ikke mere en visionær ingenør type.
>
> Og Einstein mere teoretisk funderet.

Det er overlappene der diskuteres i den ny spændende bog, som her anmeldes.
Tesla skabte enormt betydningsfulde praktiske resultater, næsten på højde
med Edison, Faradayt og HC Ørsted

Hellig gral og konspiration

"Tror man på alle konspirationsteorier, bliver man narret mange gange, men
hvis man afviser alle konspirationsteorier, bliver man også narret på et
tidspunkt", skriver Lars Bugge i sin ny "40 ny sammensværgelser" der er
knap så god som Bind 1.

"Fysikkens hellige gral" lyder en overskrift, og Tesla, Einstein,
tidsmaskiner og "Philadelphia-eksperimentet" causeres der tankevækkende
over. Andre er mere troværdige. Nedenfor nogle fine citater fra bogen og
detaljer om Tesla&Einstein-makkerparret.

Mange teorier er på astrologi-planet dvs uinteressante, men andre er klart
tiltrængte modsigelser af establishment-teorierne fx om Marsk Stig som
morderen ved Finderup Lade - og de umulige mordgåder : Jack the Ripper og
Peter Bangsvej 1946. Det er interessant hvor let politiet vælger en
tilfældig uholdbar teori for at få god opklaringstatistik, og glemmer alt
om, at berettiget tvivl skal komme anklagede til gode. Retsafgørelserne i
Victor Hugos inkvisitations-romantik fx "Klokkeren fra Notre Dame" er på
samme plan - og mon ikke mange voldtægts og pædodili sager ligeledes er "ren
hekseproces".

Ingen har benægtet holocaust nogensinde - kun sås berettiget tvivl om
metode, antal døde og forbryderisk fortsæt, men her som ved berømte
uopklarede mordsager er mange spor væk og grundlaget til at teoretisere er
mangelfuldt. Men indicier kan skrues sammen til vægtige anti-establishment
teorier.

Rostock-myten kan ikke kaldes modbevist - ej heller Zions Vise protokoller.
Men ofte er psykologisering umulig - der er ingen forstenede
motiv-afvejninger. At en detalje er modbevidst, betyder ikke at hele
korthuset er ramlet, som var det et svagt lede i en kæde, der bristede.

Jane Horney kan man blive ved at finde på røverhistorier om - kun er det
helt sikkert at Frihedsrådet var gal på den.

"Mord er den ultimative censur. George Bernard Shaw

"Tavshed er magtens ultimative våben. Charles de Gaulle

"Kunst er en løgn, der afslører virkeligheden. Pablo Picasso

"I krig er sandheden det første offer. Arthur Ponsonby

"Selv paranoide kan have rigtige fjender. Henry Kissinger

Fra : Tim Christensen

Dato : 11-10-04 12:53

Morten Guldager wrote:

> Var Tesla ikke mere en visionær ingenør type.
>
> Og Einstein mere teoretisk funderet.

Alle Bo Warmings udgydelser kan føres tilbage hans Nazistiske, pædofile
og/eller lort/pis fetichistiske tendenser. Dette gælder naturligvis også
hans holdninger omkring Einstein, fachts og logik er to fuldstændigt
ukendte begreber for Bo Warming og det er derfor totalt spild af tid at
forsøge at argumentere mod hans påstande.

Mvh

Tim

Fra : Bo Warming

Dato : 11-10-04 15:23

"Tim Christensen" <nospam@eson.dk> skrev i en meddelelse

fachts og logik er to fuldstændigt
> ukendte begreber for Bo Warming

Mærkeligt at ingen så påviser fejl i facts.

Det burde være let.

Opskriften er
1. at man citerer ordret, det man vil kritiserer og
2, skriver hvad er sandt og
3. påviser modstrid.

Op hvis jeg med præmis A når konklusion B på en ulogisk måde, så burde også
det være let at pinpointe - hvis jeg fx. som Erasmus Montanus sagde
Mor kan ikke flyve
En sten kan ikke flyve
Altså er mor en sten

Fra : Mathness

Dato : 11-10-04 16:36

Tim Christensen <nospam@eson.dk> writes:

> Alle Bo Warmings udgydelser kan føres tilbage hans Nazistiske,
> pædofile og/eller lort/pis fetichistiske tendenser. Dette gælder

Meget kan der siges om hr. Warming, men at anklage han for pædofili er
simpelt hen for lavt.

*plonk*

--
Thomas Klietsch
m a t h n e s s @ z 4 2 . d k

Fra : Tim Christensen

Dato : 12-10-04 00:30

> Meget kan der siges om hr. Warming, men at anklage han for pædofili er
> simpelt hen for lavt.

Det er et faktum at han forsvarer pædofili og ikke mener børn tager
skade af det.

Mvh

Tim

Fra : Morten Guldager

Dato : 12-10-04 07:20

2004-10-11 Tim Christensen wrote

> Det er et faktum at han forsvarer pædofili og ikke mener børn tager
> skade af det.

Hvorfor dog ikke bare spørge manden selv? BW har ofte at have en stærk
politisk undertone i sine indlæg, så han er nok ikke bange for at fortælle
om sit syn på pædofili.
Jeg har sat et fut til dk.politik hvor det nok hører bedre hjemme.

/Morten - Som egentligt stadig gerne ville vide om han har ret i
sin formodning om at Tesla's virke var mere ingenørkunst
end egentlig videnskabligt arbejde.

Fra : Bo Warming

Dato : 13-10-04 05:50

> [...]
> /Morten - Som egentligt stadig gerne ville vide om han har ret i
> sin formodning om at Tesla's virke var mere ingenørkunst

Bredspektrede genier som Tesla og Edison søges nedgjort til "målforskning"
som nogle kalder mindre fint end "grundforskning"
De spildte ikke tiden med unødendig matematik og de gjorde gavn på det fri
marked og de udvidede menneskehedens grænser.
Nobelpris-uddelingen har en sær smag, og definerer ikke hvad er værdifuld
videnskab. Det er ikke vigtigt at rubricere nytænkere som ingeniør- eller
forsker-typer.

Jeg har ikke forsvaret de typer pædofil-forbrydelser, som skader børn, og
fetichisme er en psykose-agtig afvigelse, der ikke har berøring med en
forskers optagethed af sin egne videnskabelige påfund, og andre motiver
gælder ikke vedr mine publikationer i Ugeskrift for Læger og her om
lort-pis.