matematik-fysik-kemi-kurser på nettet
Fra : Johnny & Jytte

Dato : 04-10-04 08:55

Hejsa

Findes der ikke på nettet en slags matematik, fysik og kemi kurser som man
kan følge ved selvstudium.???
Jeg har en matematisk studentereksamen fra 85 og uddannede mig derefter til
industrilaborant som jeg arbejdet som i 10 år. Derefter blev min virksomhed
lukket og jeg tror et skridt i den stik modsatte retning. Jeg blev dagplejer
og har været det i snart 8 år. Og det er rigtig godt, men ind imellem savner
jeg det "logiske" arbejde og det irriterer mig at man glemmer både
matematik, fysik og kemi, som før var en selvfølge. Så for at holde hjernen
lidt i gang ,kunne jeg rigtig godt tænke mig at finde noget på nettet, så
jeg ikke glemmer det hele helt

hilsen Jytte Thrane

Fra : Jens Axel Søgaard

Dato : 04-10-04 16:41

Johnny & Jytte wrote:
> [...]
> lidt i gang ,kunne jeg rigtig godt tænke mig at finde noget på nettet, så

Det der kommer tættest på er nok:

<http://matlex.dk>

--
Jens Axel Søgaard

Fra : Johnny & Jytte

Dato : 06-10-04 05:43

Jens Axel Søgaard wrote:

Det der kommer tættest på er nok:

<http://matlex.dk>

Hej Jens

Tak for forslaget. Nu har jeg kigget noget på siden og på de link som den
henviser til og jeg har da også allerede nu fået genopfrisket en del. Nu
mangler jeg "bare" en side hvor jeg kan printe et sæt blandede opgaver ud
som jeg kan tage med ud til køkkenbordet og sidde og pusle med...... og
bagefter tjekke om det jeg er kommet frem til er rigtig . Mon sådan en side
findes ????

hilsen Jytte Thrane

Fra : Jens Axel Søgaard

Dato : 06-10-04 08:03

Hej Jytte

> [...]
> bagefter tjekke om det jeg er kommet frem til er rigtig . Mon sådan en side

Tjah - opgavesamlinger, som kan printes plejer jo at blive udgivet som
bøger, men der er jo også andre muligheder:

<http://home3.inet.tele.dk/pmh/Ommatm.htm>
<http://www.frborg-gymhf.dk/eh/interaktivmat/interaktivmat.htm>
<http://tommelise.hjem.wanadoo.dk/Lise/Matematik/egne/>

Den er første side er i særklasse.

--
Jens Axel Søgaard

Fra : NFL

Dato : 06-10-04 09:16

"Johnny & Jytte" <jjhornum@mail.tele.dk> wrote in message

> [...]
> hjernen
> lidt i gang ,kunne jeg rigtig godt tænke mig at finde noget på nettet, så

Nu skriver du ikke hvor du er fra eller hvilket niveau du vil starte med,
men i ålborg har de noget fjernundervisning i matematik C og B.

http://www.aalborg-stu.dk/dk/undervisningstilbud/fjernundervisning/?PHPSESSID=d40afcecfe0c6c7092a76c5c3e869b06

Andre steder har vel også fjernundervisning, når du nu ikke vil møde op til
aftenkurser. Så mon ikke du kan finde noget i lokal området.

Nu ved jeg ikke hvor interesseret du er, men der findes en side hvor man kan
købe færdige matematik opgaver, som en form for lektiehjælp. Hvis du får
hele opgaven, kunne du jo også godt tjekke spørgsmålet og løse, den før du
kigger på resultatet. Eneste minus er, at de tager 15,- kroner pr. løst
enkelt opgave. Jeg har ikke undersøgt det nærmere, men linket er:
http://www.matematikbutikken.dk/

> hilsen Jytte Thrane

Nicolai