Kan videnskaben hjælpe?
Fra : John Doe

Dato : 02-10-04 22:47

De andre nørder kan ikke..

Nu spørgsmålet:
Hvilken olie bruger JBL til deres olierede kabinetter (valdnød) ?
se det var en rigtig nød , men temmelig OT..beklager men
jeg vil vide det !

John

Fra : Rado

Dato : 03-10-04 07:22

On Sat, 2 Oct 2004 23:47:08 +0200, "John Doe" <virker_ikke@slut.prut>
wrote:

> [...]
>Hvilken olie bruger JBL til deres olierede kabinetter (valdnød) ?
>se det var en rigtig nød , men temmelig OT..beklager men

Valnøddeolie? :)

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein

Fra : John Doe

Dato : 03-10-04 22:00

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> On Sat, 2 Oct 2004 23:47:08 +0200, "John Doe" <virker_ikke@slut.prut>
> wrote:
>

> Valnøddeolie? :)

Nogen link til det?

John

Fra : John Doe

Dato : 03-10-04 22:05

">> Valnøddeolie? :)

> Nogen link til det?
>
> John

Kan det virkelig passe at ingen i denne superkloge gruppe aner hvordan
og med hvad JBL olierer et valdnøddekabinet ?

John

Fra : Jahnu

Dato : 04-10-04 01:45

On Sun, 3 Oct 2004 23:05:10 +0200, "John Doe" <virker_ikke@slut.prut>
wrote:

>">> Valnøddeolie? :)

>Kan det virkelig passe at ingen i denne superkloge gruppe aner hvordan
>og med hvad JBL olierer et valdnøddekabinet ?

Den bedste olie til træ er linolie. Må kan vel gå ud fra at JBL kun
bruger det bedste.

www.iskcon.com www.iskcon.dk www.harekrishna.dk
www.in2-mec.com www.krishna.com

Fra : Rado

Dato : 04-10-04 06:12

On Sun, 3 Oct 2004 22:59:39 +0200, "John Doe" <virker_ikke@slut.prut>
wrote:

>"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

>Nogen link til det?

Blot et spøgende ukvalificeret gæt :)

Men hvad med at spørge JBL?

Fra : Jens Holm Laursen

Dato : 04-10-04 01:52

"John Doe" <virker_ikke@slut.prut> wrote in message
> [...]
> Hvilken olie bruger JBL til deres olierede kabinetter (valdnød) ?
> se det var en rigtig nød , men temmelig OT..beklager men

Jeg har ingen ide om hvilken olietype JBL anvender, men jeg ved at JBL som
reglen overfladebehandler deres produkter med enten lak eller en
polymerfilm. Det fremgår normalt af den medfølgende manual, hvorledes
overfladen er behandlet og hvordan den vedligeholdes.

Hvis du virkelig vil vide det, bør du nok rette henvendelse til JBL og
forklare dem dit problem og høre hvilket løsningsforslag de har.

Mvh.

Jens

Fra : Bo Warming

Dato : 14-10-04 01:05

"Jens Holm Laursen" <dont@spam.me> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvis du virkelig vil vide det, bør du nok rette henvendelse til JBL og
> forklare dem dit problem og høre hvilket løsningsforslag de har.

Selvfølgelig er det ikke OT. Mon ikke alt træ bliver glansfuldt af enhver
olie, men hårdt træ er kompakt mht cellulose og porerne ret udfyldt af
lignin, så visse olier har særlig vedhængskraft eller evne til at trænge
ind.

Fra : TR

Dato : 15-10-04 20:11

Hejsa John
Jeg ringede lige til min mor, for at høre hende om hun vidste det (har
pudset kabinetterne i mange år), men hun kunne ikke helt huske om de kun
lakerede dem, men hvis du har lyst kan jeg godt ringe til en af mine gamle
medarbejdere fra min tid hos Lydig of scandinavia, senere Hermann, der var
producent af JBL her i DK, men det bliver først i den kommende uge.

Hilsen TR

Fra : gt

Dato : 23-10-04 13:56

Hej TR
Er da også lidt nysgerrig, sååhh hvis du finder ud af det er det super.

Tissot