computerprogram til styrkeberegning
Fra : Peter Hasselby

Dato : 28-09-04 16:11

Sidder der evt. nogen ingeniører her der kender nogle programmer, der kan
beregne spændinger, momenter mm. i forskellige konstruktioner, mest bjælker,
rør, beholdere mm. der er udsat for forskellige kræfter. Jeg skal bruge det
i forbindelse med mit studie til maskinmester i faget materiale og
styrkelære.

Fra : Carsten Holck

Dato : 28-09-04 18:49

Heldigvis fandt Peter Hasselby <peterhasselby@midtfyn.dk> tastaturet og
skrev i news:41597f1f$0$55825$14726298@news.sunsite.dk:
> [...]
> kræfter. Jeg skal bruge det i forbindelse med mit studie til
> maskinmester i faget materiale og styrkelære.

Prøv at kig på winbeam
http://cph.ing.dk/cgi-bin/counter.pl?WinBeam.i+http://cph.ing.dk/shareware/files/winbm.zip

måske er det noget af det du søger?

/carsten

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-09-04 10:27

"Carsten Holck" <cholck@malling.com.invalid> wrote in message
> Heldigvis fandt Peter Hasselby <peterhasselby@midtfyn.dk> tastaturet og

> [...]

"Forbudt"

--
mvh/rg. Christian
"Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never stop

Fra : Carsten Holck

Dato : 30-09-04 10:35

Arghh, skulle være http://cph.ing.dk/shareware/files/winbm.zip

oversigt på http://cph.ing.dk/shareware/

--
/carsten

Fra : TP

Dato : 28-09-04 20:17

Simpel: Mistra, JustR-data...
Kompliceret: GTStrudl

Mvh.
Tom

Fra : Carsten Troelsgaard

Dato : 01-10-04 10:38

Jeg købte 'Mechanics of materials' 1997, 4.ed Gere & Timoshenko. Der fulgte to disketter med, med
bla Mathcad-engine 5.0.
Dit spørgsmål gjorde mig nysgerrig, så jeg fandt det og installerede. Jeg har ikke brugt det men her
er et indtryk:

Getting Started with Your Electronic BookYour Mathcad Electronic Book was created using MathSoft's
Mathcad software, the leading technical calculation software tool for scientists and engineers. The
sections of the Electronic Book are linked Mathcad files containing one or more "pages." The unique
feature of Mathcad is its use of live math in familiar math notation: all the math formulas and
graphs you see on a Mathcad page are actually calculating when you view the page, and you can
interact with any number, formula, or graph you see on a Mathcad page and watch the effects of your
changes percolate throughout the section. Mathcad files can also have explanatory text, pictures,
and even popup windows or multimedia effects.
This Electronic Book comes with a special version of Mathcad, the Mathcad Engine(tm), that lets you
browse through the sections of the Electronic Book, see and interact with live calculations, and
even try out calculations of your own in a special Scratchpad window. You can also access your
Electronic Book directly through Mathcad (version 3.1 or higher) or Mathcad PLUS for Windows, if you
have previously installed this software. What follows will get you started if you're reading your
Electronic Book with the Mathcad Engine.

UnQuote

Der er en online reference til

http://www.pws.com

Carsten

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 01-10-04 18:11

Carsten Troelsgaard wrote:

> Jeg købte 'Mechanics of materials' 1997, 4.ed Gere & Timoshenko. Der fulgte to disketter med, med
> bla Mathcad-engine 5.0.

Underligt. Jeg har 5. SI-version, men der fulgte ikke noget med... Der
må være flere versioner eller også er de af mystiske årsager holdt op
med at vedlægge data?

mvh.
Martin Jørgensen