Program skal aktiveres via link
Fra : MJ

Dato : 15-05-01 21:45

Hvis nu, jeg f.eks. gerne vil have, at et program skal starte op, når man
trykker på et link, f.eks. at Telnet skal starte - hvordan gør man det?
Browseren vil jo forsøge at downloade en .exe-fil, hvilket ikke er meningen,
men kan man ikke omgå den indstilling på en eller anden måde?

/Mimi J.

Fra : Mickey

Dato : 15-05-01 22:45

"MJ" <mimi@jong.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
meningen,
> men kan man ikke omgå den indstilling på en eller anden måde?

telnet laver du med en telnet://server:port

--
|-|$235-|)k - Mickey
http://susie.dk - mickey(at)susie.dk

Fra : Peter Brodersen

Dato : 15-05-01 23:01

On Tue, 15 May 2001 22:44:56 +0200, "MJ" <mimi@jong.dk> wrote:

>Browseren vil jo forsøge at downloade en .exe-fil, hvilket ikke er meningen,
>men kan man ikke omgå den indstilling på en eller anden måde?

Nej, og det ville også være et sikkerhedshul af format (enkelte
browsere har i tidens løb haft diverse sikkerhedshuller, der muliggør
dette, men der vil ikke blive set på det med flinke øjne).

En mulighed er at køre med en form for signerede filer, som brugeren
specifikt skal acceptere at installere. Det er dog typisk lidt
overkill, i forhold til opgaven.

Det slår mig i øvrigt netop, at der ikke er klarhed om hvorvidt, du
mener om programmet skal startes/afvikles på webserveren, eller på den
besøgende brugers computer. Jeg har taget udgangspunkt i sidstnævnte.

--
- Pede
Professionel nørd