Manager spil, men hvilket?
Fra : Ib Nielsen

Dato : 01-11-04 22:57

Jeg vil gerne have fingrene i et fodbold manager spil, menjeg kan ikke finde
ud af hvilket der er det bedste i øjeblikket. Det gør mig ikke noget, hvis
jeg ikke kan se kampene i super kvalitet, da jeg nok ikke vil se alle
kampene. Jeg har et meget gammelt Championship Manager som var godt dengang.
Hvad skal jeg købe?

Venlig hilsen
Ib

Fra : S. Sørensen

Dato : 01-11-04 23:03

"Ib Nielsen" <i_b_n@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg ikke kan se kampene i super kvalitet, da jeg nok ikke vil se alle
> kampene. Jeg har et meget gammelt Championship Manager som var godt

Personligt sværger jeg selv stadigvæk til Championship Manager som jeg har
spillet siden det første gang kom ud på Amiga'en.
Det er siden dengang blevet noget mere omfattende, men er stadigvæk det
samme "talhelvede" ;)

Steinbjørn

Fra : Nicolai

Dato : 02-11-04 14:46

> Personligt sværger jeg selv stadigvæk til Championship Manager som jeg har
> spillet siden det første gang kom ud på Amiga'en.
Samme her - skifter dog navn på torsdag til football manager 2005 :)

Fra : Kim2000

Dato : 01-11-04 23:09

> kampene. Jeg har et meget gammelt Championship Manager som var godt
> dengang. Hvad skal jeg købe?

Der eksisterer reelt kun eet managerspil , nemlig Championship Manager
serien, den nyeste version hedder Championship Manager Season 03/04 (199,- i
Stereo Studio), der skulle dog komme en version 5 i løbet af november. Men
følger den CM standarden, så er den fejlfyldt og vil først være god om et
års tid, når den kommer i en season version.

Nåja, der er en række managerspil der har flottere grafik end CM, men reelt
mener jeg slet ikke man kan tage dem alvorligt pga af spillenes kunstige IQ.

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 02-11-04 03:51

> [...]
> Men følger den CM standarden, så er den fejlfyldt og vil først være god om
> et års tid, når den kommer i en season version.

CM-serien er lavet om til en FM-serie (Football Manager)
Læs anmeldelse af den kommende spil her:

Emil

Fra : Nicolai

Dato : 02-11-04 14:47

> [...]
> Men følger den CM standarden, så er den fejlfyldt og vil først være god om
> et års tid, når den kommer i en season version.

Så grelt går dte SLET ikke med det nyt FM - der er de meget længere fremme :)

Fra : Bam-Bam DK

Dato : 02-11-04 07:35

> [...]
| jeg ikke kan se kampene i super kvalitet, da jeg nok ikke vil se alle
| kampene. Jeg har et meget gammelt Championship Manager som var godt

Min anbefaling er den nye Football Manager der udkommer nu på torsdag d.
4/11. Det er fra skaberne af de gamle CM-spil.
Navneskiftet er opstået da deer brudt med Eidos, som nu har rettighederne
til CM-navnet, og kommer med en noget skrabet udgave af CM.
Så som skrevet tidligere FM 2005, kommer på torsdag.
Du kan hente en demo her: www.sigames.com

Bam-Bam DK

Fra : Nicolai

Dato : 02-11-04 14:48

> Min anbefaling er den nye Football Manager der udkommer nu på torsdag d.
> 4/11. Det er fra skaberne af de gamle CM-spil.

Som vi besøgte i november ;)

> Navneskiftet er opstået da deer brudt med Eidos, som nu har rettighederne
> til CM-navnet, og kommer med en noget skrabet udgave af CM.

Skrabet? næppe, men ny-opbygget, så det bliver et helt andet spil, og sikkert
ikke noget for os cm-fans :)

> Du kan hente en demo her: www.sigames.com

Direkte link her: http://www.fmdanmark.dk/downloadsGet.php?id=90

Mvh.
Nicolai
fmdanmark.dk

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-04 15:06

"Nicolai" <emailxyznifo@fogh.com> wrote in message

> Skrabet? næppe, men ny-opbygget, så det bliver et helt andet spil, og
> sikkert ikke noget for os cm-fans :)

Læs nu hvad han skriver. Jeg læser det ihvertfald som om, at det er Eidos,
der snart udgiver en skrabet udgave af CM. Men jeg kan jo tage fejl... har
ikke spillet manager-spil i et par år.

Mvh. Jacob.

Fra : Nicolai

Dato : 02-11-04 20:15

> Læs nu hvad han skriver. Jeg læser det ihvertfald som om, at det er Eidos,
> der snart udgiver en skrabet udgave af CM. Men jeg kan jo tage fejl... har
> ikke spillet manager-spil i et par år.

Jeg forsøger at sige at Eidos er på vej med CM5.

Men hvor CM5 er første udgave i virkeligheden, da selve rettighederne til
spillerdatabasen, koden mm ligger hos SIgames, der udgiver FM på torsdag...

Fra : Dopedog

Dato : 02-11-04 13:22

> [...]
> noget, hvis jeg ikke kan se kampene i super kvalitet, da jeg nok ikke vil
> se alle kampene. Jeg har et meget gammelt Championship Manager som var

HELT klart Football Manager 2005! Det spil er FÆNOMENALT!

Fra : Mikael Schøler

Dato : 04-11-04 15:15

Dopedog wrote:

> HELT klart Football Manager 2005! Det spil er FÆNOMENALT!

Kan kun være enig... Har dog ikke fundet det i en butik endnu.. :( Havde
ellers regnet med at jeg skulle bruge resten af min ferie og weekenden
på at spille mig total flad.. :D

Mikael