sims2 taxi
Fra : nospam@postkasse.org

Dato : 27-10-04 15:57

Hvor mange simmer kan der være i en gul taxi ?

--
Gerner

Folk med stress bruger planlægningskalendere.
Folk der bruger planlægningskalendere får stress.
(denne signatur er beskyttet mod kommentarer).

Fra : Xantia

Dato : 28-10-04 05:32

<nospam@postkasse.org> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Folk med stress bruger planlægningskalendere.
> Folk der bruger planlægningskalendere får stress.
> (denne signatur er beskyttet mod kommentarer).

Et par millioner.
En på føresædet
En på passagersædet
2 på bagsædet
Resten i askebærget.

Xantia

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 28-10-04 07:57

<nospam@postkasse.org> skrev i en meddelelse

> Hvor mange simmer kan der være i en gul taxi ?

Xantias svar virker rigtigt. Det undrer mig mere, at det samme gælder de små
biler, simmerne kører på arbejde i. Af de simmer, jeg leger med i Særby, har
jeg oplevet, at to kom hjem samtidig med samme lille bil, og den ene havde
en gæst med hjem. Den bil, de kom hjem i, var mindre end en gul taxi.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : nospam@postkasse.org

Dato : 28-10-04 16:35

On Thu, 28 Oct 2004 08:57:05 +0200, "Boerge Rahbech Jensen" <asdas@asdf.dk>
wrote in dk.spil.computer:

><nospam@postkasse.org> skrev i en meddelelse

>Xantias svar virker rigtigt.

Awha ? En plat vittighed taget fra gorm den gamles tid, på spørgsmålet om hvor
mange elefanter der kan være i en folkevogn.

Det ville være bedre med et seriøst svar fra een der havde prøvet det. Jeg har
prøvet med 2 simmer og set at bagdørerne er af glidetypen, men kan det passe der
er 2 sæt bagsæder ? 3+3 på bagsæderne + 1 på forsædet = 7 ?

Taxiservice spørger om der skal være en single eller flere simmer der skal med
og tuder med hornet til der er mindst 2 simmer om bord.
Det kunne være sjovt hvis nogen havde forsøgt at få max. antal simmere ind i
taxien (8).

Forresten fejlede spillet da jeg havde fået de 2 simmer jeg sendte med taxi til
superbrugsen var kørt.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 28-10-04 17:33

> [...]
> passe der
> er 2 sæt bagsæder ? 3+3 på bagsæderne + 1 på forsædet = 7 ?

Jeg har prøvet med både tre og fire simmer, og tvivler på, der er nogen
grænse. Det eneste, jeg har konstateret, er, at den henter enten den simmer,
der ringer, eller hele familien.

> Taxiservice spørger om der skal være en single eller flere simmer der skal
> med
> og tuder med hornet til der er mindst 2 simmer om bord.

Med mindre taxiservice har fået oplyst, at der kun skal hentes én. Min
opfattelse er, at taxien tuder med hornet, sålænge der er simmer at hente.

Noget andet, der undrer mig med taxiservice, er, at den åbenbart er gratis,
ligesom det er gratis at spise pølser ved Særby's indkøbscenter.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : nospam@postkasse.org

Dato : 28-10-04 17:55

On Thu, 28 Oct 2004 18:32:55 +0200, "Boerge Rahbech Jensen" <asdas@asdf.dk>
wrote in dk.spil.computer:

>Jeg har prøvet med både tre og fire simmer, og tvivler på, der er nogen
>grænse. Det eneste, jeg har konstateret, er, at den henter enten den simmer,
>der ringer, eller hele familien.
Ok.

> [...]
>
>Noget andet, der undrer mig med taxiservice, er, at den åbenbart er gratis,
>ligesom det er gratis at spise pølser ved Særby's indkøbscenter.

Jeg mener det koster 20 similioner at tage taxi hver vej uanset længden.
Jeg har ike kikket på pengebeholdningen ved salg af f.eks. mad og tøj.
Der er jo også div. parker med en grill hvor det jo også burde koste at spise
der eller regnes der med at indtagelse af mad i centre og parker er fra medbragt
madkurv ? Der skal vist være et kasseaparat i butikken før det koster noget ?

Jeg har slettet alle de medfølgende nabolag, så jeg kan kun teste de
kommersielle grunde jeg laver eller DL.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 29-10-04 08:07

> Jeg mener det koster 20 similioner at tage taxi hver vej uanset længden.

Det har jeg ikke bemærket.

> Jeg har ike kikket på pengebeholdningen ved salg af f.eks. mad og tøj.

Når man køber mad og tøj bliver vist en pris, man skal betale.

> [...]
> medbragt
> madkurv ? Der skal vist være et kasseaparat i butikken før det koster

Aner det ikke. Jeg har bare konstateret, at pengebeholdningen er uberørt af,
at de spiser hotdogs fra en grill ved butikscentret. Jeg har endda oplevet
en sim, der gik ind i en nærliggende butik, hvor der var et bord, og
serverede hotdogs for en ny bekendt.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : nospam@postkasse.org

Dato : 29-10-04 13:10

On Fri, 29 Oct 2004 09:06:47 +0200, "Boerge Rahbech Jensen" <asdas@asdf.dk>
wrote in dk.spil.computer:

> [...]
>at de spiser hotdogs fra en grill ved butikscentret. Jeg har endda oplevet
>en sim, der gik ind i en nærliggende butik, hvor der var et bord, og

Ja det har jeg også set flere gange at de laver mad og servere det for alle så
længe lager haves, hi. Og er så høflige at de servere til sig selv sidst.
Jeg havde 3 med i centret og de lavede mad til alle i centret efterhånden som de
blev sultne nok. Men maden og terlerkener er der bare (pølser eller hamburgere),
så vi må lege at de har picnickurven med til samme formål.
Jeg har fået mulighed for at placere en ovn og et køleskab på offentlige grunde,
så jeg vil se hvad de så laver af mad. Ha, sikkert kun pølser eller hamburgere.

Jeg forsøgte at få en simmer til at købe mad, men det kunne hun ikke da en måler
var 3/4 fuld. Nå, men der er vist en mulighed for at få et købmandsbud til at
komme med mad.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 29-10-04 13:27

> Jeg har fået mulighed for at placere en ovn og et køleskab på offentlige
> grunde,
> så jeg vil se hvad de så laver af mad. Ha, sikkert kun pølser eller
> hamburgere.

Ja, det er spændende. Fortæller du om det i dette forum?

> [...]
> måler
> var 3/4 fuld. Nå, men der er vist en mulighed for at få et købmandsbud til

Jeg har ikke haft problemer med at købe mad i butikscentret i Særby. Det
koster 50§ at få dagligvarerne leveret, som bestilles via internettet.

I det hele taget er det lidt underligt, at simmerne ikke bærer rundt på
varerne, de køber, ligesom mange ting pludselig dukker op i hænderne på dem,
når der er behov for det. Det gælder bl.a. brandslukkere, hækkesakse og
tallerkner etc.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : nospam@postkasse.org

Dato : 29-10-04 18:17

On Fri, 29 Oct 2004 14:27:04 +0200, "Boerge Rahbech Jensen" <asdas@asdf.dk>
wrote in dk.spil.computer:

> [...]
>når der er behov for det. Det gælder bl.a. brandslukkere, hækkesakse og

Hø, vil du hellere have dem til at fare rundt og råbe højt med røde tegn i
talebobler mens de leder efter det ? (fordi du kan ikke købe det til dem )

Nej, i stedet for går alle simmer rundt med en usynlig rygsæk med alt det der.

Det er alt rigeligt med al den råben og skrigen samt hulkeri når de er
utilfredse med noget.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 29-10-04 18:57

nospam@postkasse.org wrote:

> Hø, vil du hellere have dem til at fare rundt og råbe højt med røde tegn i
> talebobler mens de leder efter det ? (fordi du kan ikke købe det til dem )

Næh, det har du ret i.

> Det er alt rigeligt med al den råben og skrigen samt hulkeri når de er
> utilfredse med noget.

Og det kan være svært at finde ud af, hvad de er utilfredse med.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : nospam@postkasse.org

Dato : 30-10-04 13:51

On Fri, 29 Oct 2004 19:56:46 +0200, Boerge Rahbech Jensen <asdf@asdf.dk> wrote
in dk.spil.computer:

>Næh, det har du ret i.

Til gengæld kan du købe diske som kommer med de småting de skal bruge til
madlavningen som tallerkener, knive, piskeris, palet o.s.v.

>Og det kan være svært at finde ud af, hvad de er utilfredse med.
Ja en gang imellem. Nogen burde lave en liste med grafik over de forskellige
talebobler hvori der er ting man evt. skulle reagere på.

Fra : nospam@postkasse.org

Dato : 30-10-04 14:09

wrote in dk.spil.computer:

><nospam@postkasse.org> skrev i en meddelelse

>Ja, det er spændende. Fortæller du om det i dette forum?

Nu har jeg placeret en disk, et komfur, og et køleskab i et indkøbdcenter, og
simmerne spiser nu samme mad som hjemme. Jeg slettede lige grillen først.

Og taxi koster ikke noget, og set tæt på er der 3 sæder foran og 2*2 sæder bagi
med forbehold at udsynet ikke er så godt til det indre af taxien.

Jeg er ved at lave et 5 stjernet hotel og mangler en kok eller en sim der kan gå
for at være en kok tøjmæssigt. Nogen der har lavet sådan een ?

I hotellet er der og et køkken med diske, komfurer og køleskabe, så
centereksperimentet svarede på et spørgsmål i den forbindelse.

Der skal også være en bar, så en simmer skal også stå for den.

Desværre kan man ikke bestemme over dem. Hmm, til ønskelisten for the sim3,
tildel en sim et job på offentlige grunde.
Der er jo ekspedienter i visse butikker så hvorfor ikke kokke, tjenere,
bartendere, gartnere, hotelpersonale og andre tjenende ånder ?

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 30-10-04 14:56

nospam@postkasse.org wrote:

> [...]

> Og taxi koster ikke noget, og set tæt på er der 3 sæder foran og 2*2 sæder bagi
> med forbehold at udsynet ikke er så godt til det indre af taxien.

Det passer meget godt med en oplysning, jeg læste i et andet forum om,
at en familie højest kan bestå af 8 medlemmer.

> Der er jo ekspedienter i visse butikker så hvorfor ikke kokke, tjenere,
> bartendere, gartnere, hotelpersonale og andre tjenende ånder ?

De findes jo, selvom de ikke direkte kan spilles i deres familier. Der
er endda en karrierevej med gastronomi.

Med venlig hilsen
Børge