ET server på på en 512 adsl ?? er det muli~
Fra : Allan

Dato : 27-10-04 14:10

Nogen der har forsøgt at køre Enemy territory server ved den hastighed ?? Og
i så fald, hvor mange kan spiller.

-Allan

Fra : danni plougmann

Dato : 27-10-04 15:45

kender ikke spillet men det kræves en god upload forbindelse for det vil
køre uden lag
kommer self oxo an på hvor mange der skal kunne logge på serveren samtidigt

Fra : Jens Jensen

Dato : 28-10-04 12:20

"danni plougmann" <danni.plougmann@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> kender ikke spillet men det kræves en god upload forbindelse for det vil
> køre uden lag
> kommer self oxo an på hvor mange der skal kunne logge på serveren
samtidigt

Og hvis det er en adsl, så er hans upload mindre end 512 kb.

Fra : Smirge

Dato : 28-10-04 12:29

> Og hvis det er en adsl, så er hans upload mindre end 512 kb.

Det ved du da intet om ?? jeg har en upload på 768 ?

Fra : Jens Jensen

Dato : 29-10-04 11:48

"Smirge" <martin@XXXsmirge.dk> skrev i en meddelelse

> Det ved du da intet om ?? jeg har en upload på 768 ?

Nja, det var et gæt. Normalt angiver man en adsl-hastighed på download
siden, og hvis det er en adsl-forbindelse, så er uploaden lavere, da den
kører asymmetrisk. Dem der f.eks. har en 512/512 har ikke en
adsl-forbindelse. Det viste sig, at Allan rent faktisk nævnte sin upload
hastighed.

Fra : Allan

Dato : 28-10-04 13:46

Det er en 1024/512 forbindelse jeg køre med :)
Skrev kun 512 da det er den der er relevant

-Allan

Fra : Sune Storgaard

Dato : 29-10-04 00:54

Allan wrote:
> Det er en 1024/512 forbindelse jeg køre med :)
> Skrev kun 512 da det er den der er relevant

På trods af at jeg er kongen til dette spil, ved jeg faktisk ikke hvor meget
båndbredde den bruger pr client .. men det kan da komme an på en prøve.
Start en server se hvad den kan trække, pingtiden vil sikkert blive lidt en
blandet landhandel,men se på hvad de 4-5 laveste ligger på.

Jeg vil GÆTTE på en 8-12 stykker på omkring 50-75ms, det er sjældent jeg
kommer under det i dette spil. I cs kan jeg godt ligge på 20-30ms på danske
servere.

Du kunne jo undtagelses vis annoncere den herinde og få flere danskere på,
så kan det være jeg også kikker forbi og demonstrerer hvad hård S/M er inden
for ET :)

Fra : Allan

Dato : 30-10-04 15:18

Tak for svaret Sune. tror du har ret med at sætte serveren op og se hvad den
kan trække ved 512. personligt tror jeg 6-8 nok er smertegrænsen.

-Allan

Fra : AKP

Dato : 03-11-04 14:33

"Allan" <Allan@brevboksen_fjern.dk> wrote in message news:<417f986c$1@news.carlbro.dk>...
> Nogen der har forsøgt at køre Enemy territory server ved den hastighed ?? Og
> i så fald, hvor mange kan spiller.
>
> -Allan

Der er en cvar som hedder sv_maxRate som styrer, hvor meget båndbredde
din server bruger pr. tilsluttet klient.

Den maksimale båndbredde kan beregnes som 512/8*1000 = 64000

Alt efter hvad din sv_maxRate er sat til kan du regne dig frem til,
hvor mange spillere du har plads til uden at det lagger alt for meget.

F.eks hvis sv_maxRate = 9000 (minimum) så kan du lave følgende
regnestykke

64000/9000 = 7,1

F.eks hvis sv_maxRate = 25000 (maximum) så kan du lave følgende
regnestykke

64000/25000 = 2,5

Husk at tage højde for overhead + anden trafik på din linie.

Alt i alt er en linie med 512 i upload ikke tiltrækkeligt til at kører
en ET server, hvor det normale spillerantal ligger på 12 til 18. Men
til 1on1 med en kammerat kan det da gå an.

Hilsen AKP
www.enemyterritory.dk