Leder efter gammelt 80'er spil
Fra : Karsten

Dato : 19-10-04 17:02

Hej med jer!

Jeg leder efter et gammelt grillbar spil fra 80'erne.
Det er et arcade spil, hvor spillet er set fra siden. Spillet går ud på: Med
en stor hammer, hamre man løs på musene, inden de når at bide sig igennem
gulvet, hvor der ostestykker de gerne vil have fat i. Når ostestykkerne er
spist, har man tabt spillet.

Det er et vældigt sjovt gammelt spil som jeg har spillet meget. Jeg fandt
det på nettet engang, men kan ikke huske hvor............

Er det nogle der kender link'et hvor jeg kan downloade spillet?

Hilsen Karsten!

Fra : MAT

Dato : 19-10-04 22:01

> [...]
> det på nettet engang, men kan ikke huske hvor............
>
> Er det nogle der kender link'et hvor jeg kan downloade spillet?

Er det "Pacman"?
Firmaet Namco udvikler 1980 det legendariske spil "Pacman". Handling: i en
labyrint set ovenfra løber du, (en lille gul ost), rundt og spiser prikker,
samt undgår spøgelser. Medmindre du spiser de lidt større prikker, så
forsøger spøgelserne at undgå dig. Spis alle prikker og du er videre til
næste level. Firmaet Namco udvikler samme år det legendariske spil "Pacman".
Handling: i en labyrint set ovenfra løber du, (en lille gul ost), rundt og
spiser prikker, samt undgår spøgelser. Medmindre du spiser de lidt større
prikker, så forsøger spøgelserne at undgå dig.

I så fald kan det downloades på
http://www.download-free-games.com/arcade_game_download/pacman.htm eller
http://www.astatix.com/pacman-download.php

Venligst

Fra : Sune Salminen

Dato : 19-10-04 22:09

MAT wrote:

> [...]
> større prikker, så forsøger spøgelserne at undgå dig. Spis alle
> prikker og du er videre til næste level.

Pacman er ikke, og har aldrig været, en ost. Pacmans udseende skulle
været inspireret af en Pizza, som programmøren angiveligt netop havde
spist et stykke af.

Iøvrigt er der ikke nogen hammer, og heller ikke nogen mus der bider sig
igennem et gulv, i Pacman.
Og så er det tid til historietime igen - Pacman hed oprindeligt Puckman
da det blev lanceret i Japan i 1980. Det blev så ændret til Pacman da
spillet blev lanceret i USA. Der skal ikke meget fantasi til at gætte
hvorfor!

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : MAT

Dato : 19-10-04 22:12

> Er det "Pacman"?

Det er det ikke.....! Det hedder "Mouse Attack" og kan downloades fra bl.a.
http://www.pcgameworld.com/details.php/id/2531/
Hvis du vil have det til at minde om grill baren kan du købe maskinen her
http://www.highway.net.au/parts/redemption_machines/1907.html

Venligst

Fra : Reno Raines

Dato : 23-10-04 16:31

> http://www.highway.net.au/parts/redemption_machines/1907.html

Man skal være lidt mere end almindelig glad for spillet for at fyre
2463$ af for dyret. Yderemere er den sikkert ikke helt billig at få
transporteret til sin hoveddør.

MVH

RR

Fra : Sune Salminen

Dato : 23-10-04 19:03

Reno Raines wrote:

> Man skal være lidt mere end almindelig glad for spillet for at fyre
> 2463$ af for dyret. Yderemere er den sikkert ikke helt billig at få
> transporteret til sin hoveddør.

Og hvad værre er, den er usandsynlig grim og fylder lige så meget som en
Simca 1100.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.