Diablo 2 - Lord of Destruction
Fra : John

Dato : 09-10-04 01:09

Jeg er har lige købt Diablo 2 og spiller det på battlenet og synes det er
fedt nok. Men jeg har hørt at der er en hotkeys. Men det var ikke en særlig
god manual med i dvd cover. Det er en dem som hedder Bestseller Serie og det
står intet om hotkeys overhovedet i den bog hvor koden står på (Den med
billedet af en dæmon). Den er ikke over 10 sider og skriver kun om support
og grafik samt typisk fejl. Det som jeg savner er disse hotkeys. som f.eks.
er

En hotkey, som gør at man kan binde en spell/skill til f.eks. en F-tast
altså F-1, F-2 eller F-3 osv. Så man blot trygger på en F-tast og man får en
valgt spell/skill fra ens techtree.

Så har jeg også hørt at man kan trykke på en tast og så køber dem potion
healing/man helt op i ens bælte, så man ikke skal trykke så mange gange.

Men er der ikke en list med alle mulig hotkeys, så man kan lærer det.

John

Fra : Thomas Finnerup

Dato : 09-10-04 07:37

On Sat, 9 Oct 2004 02:08:43 +0200, "John" <nuclear75@hotmail.com>
wrote:

> En hotkey, som gør at man kan binde en spell/skill til f.eks. en F-tast
> altså F-1, F-2 eller F-3 osv. Så man blot trygger på en F-tast og man får en
> valgt spell/skill fra ens techtree.

Det gør man på samme måde som i Dibbe II. Klik på et af
angrebsikonerne i venstre eller højre side, peg derefter på det spell
eller den skill du vil bruge og tryk F1-F8.

> Så har jeg også hørt at man kan trykke på en tast og så køber dem potion
> healing/man helt op i ens bælte, så man ikke skal trykke så mange gange.

Det har jeg ikke hørt om, men det lyder da som et rart trick.

> Men er der ikke en list med alle mulig hotkeys, så man kan lærer det.

Mjoeh, du kan se en liste i Options, Keyboard (eller hvad det hedder).

Venligst
Thomas

Fra : Ding-Dong

Dato : 09-10-04 07:40

John skrev i en meddelelse
> Jeg er har lige købt Diablo 2 og spiller det på battlenet og synes det er
> fedt nok.
Det synes jeg også - og mig på 30 er et stort legebarn med det spil:c)

> En hotkey, som gør at man kan binde en spell/skill til f.eks. en F-tast
> altså F-1, F-2 eller F-3 osv. Så man blot trygger på en F-tast og man får
> en valgt spell/skill fra ens techtree.
Der er der i princippet også - men du skal selv definere dem.
Det gør du ved at klikke f.eks. på den skill du har på din højre side - så
kommer de valgmuligheder op som du pt. har adgang til. Du holder musen hen
over den skill du vil designere til en F-tast og trykker så på tasten
(f.eks. F2), den får nu F2 med hvis skrift oppe i det ene hjørne - nu er den
designeret og når du trykker på F2 vil den skill være brugbar.

> Så har jeg også hørt at man kan trykke på en tast og så køber dem potion
> healing/man helt op i ens bælte, så man ikke skal trykke så mange gange.
Det er SHIFT-tasten og så skal du højreklikke på den potion du vil have
fyldt op af.

> Men er der ikke en list med alle mulig hotkeys, så man kan lærer det.
Du kan prøve at kigge ind på www.d2x.dk - der er en masse gode fora samt
andre tips og det er et godt dansk site med masser af hjælp.
Med spilsom hilsen

Ding-Dong
www.anisheroes.dk - en dansk klan der spiller D2 / LoD

Fra : Devast8or

Dato : 09-10-04 11:42

Ding-Dong wrote:
> [...]
> på tasten (f.eks. F2), den får nu F2 med hvis skrift oppe i det ene
> hjørne - nu er den designeret og når du trykker på F2 vil den skill

Husk også at gå ind i options og keyboard opsætning - det er kun de de
første 8 hotkeys der er defineret (F1-F8). Du har 8 mere som du selv skal
definere, før du kan bruge dem til noget.

> Det er SHIFT-tasten og så skal du højreklikke på den potion du vil
> have fyldt op af.

Dette virker også på scrolls og keys. arrows/botls er jeg ikke sikker på,
men prøv.

> Du kan prøve at kigge ind på www.d2x.dk - der er en masse gode fora
> samt andre tips og det er et godt dansk site med masser af hjælp.
> Med spilsom hilsen

Eller http://www.battle.net/diablo2exp/ som er Blizzards egen side om
spillet. www.Diabloii.net skulle også være udmærket.

Derudover er alt.games.diablo også et godt sted at søge hjælp, hvis du en
dag ikke får et brugbart svar herinde :)

Devast8or

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 09-10-04 16:06

John wrote:

> Jeg er har lige købt Diablo 2 og spiller det på battlenet og synes
> det er fedt nok. Men jeg har hørt at der er en hotkeys. Men det var

Spiller du på ladder?

Jesper G. Poulsen

Fra : Ding-Dong

Dato : 10-10-04 09:25

Jesper G. Poulsen skrev i en meddelelse
> Spiller du på ladder?

Jeg gør:c)
Acc.: DingDong-TSD2

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-10-04 10:13

Ding-Dong wrote:

> Jeg gør:c)

Hvordan er det?

Jesper G. Poulsen

Fra : Ding-Dong

Dato : 10-10-04 17:38

Jesper G. Poulsen skrev i en meddelelse
> Hvordan er det?

I selve gameplayet er der ikke nogen forskel. Den forskel der er på ladder
og non-ladder består i at der på ladder kan findes ting som man ikke kan
finde på non-ladder.
Jeg mener at det også kun er muligt at cube runer på ladder - dvs. at når du
har 3 runer af en slags cuber du dem til 1 rune af næste slags. Senere skal
man bruge gems til det og senere endnu skal der 'kun' bruges 2 runer + en
gem, det kan du læse mere om på nogen af de links der er skrevet tidligere i
denne tråd.
Med spilsom hilsen

Ding-Dong
www.anisheroes.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-10-04 19:55

Ding-Dong wrote:

> Jeg mener at det også kun er muligt at cube runer på ladder - dvs. at

Nej, det kan man også på non-ladder. Vi har sågar en character ved navn
'Rune' som udelukkende er boosted til Cube. Han skal cube runer for os
og have rune-bibliotek for os.

> slags. Senere skal man bruge gems til det og senere endnu skal der
> 'kun' bruges 2 runer + en gem, det kan du læse mere om på nogen af de

Dvs. at man kan cube sig til semi-rare og rare runer?

Jesper G. Poulsen

Fra : Ding-Dong

Dato : 10-10-04 20:13

Jesper G. Poulsen skrev i en meddelelse
> Dvs. at man kan cube sig til semi-rare og rare runer?

Jep helt korrekt........
Nu har jeg så også undersøgt nærmere og ved hvor min forklaring gik galt:c)

http://www.d2x.dk/?page=cube#rune

Det skulle gerne forklare m.h.t. til cuben og runer samt andre ting som man
kan med cuben.
Med spilsom hilsen

Ding-Dong