Sims 2: spørgsmål
Fra : Nielsen

Dato : 07-10-04 11:58

Hej,

Nogen synes nok det her er et dumt spørgsmål, men jeg er altså ny til det
her Sims 2....

Når min simmer skal lave mad, står hun med bakken i hånden og stamper i
gulvet. Der er et billede at et eller andet i hendes taleboble, men jeg kan
bare ikke se hvad det er. Jeg går ud fra at der er noget jeg mangler, men
jeg kan ikke se hvad der er..... Nogen der kan hjælpe mig?

mvh
Nielsen

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 07-10-04 12:32

> [...]
> bare ikke se hvad det er. Jeg går ud fra at der er noget jeg mangler, men
> jeg kan ikke se hvad der er..... Nogen der kan hjælpe mig?

Jeps. Hun mangler enten en ledig køkkenbord, en foodprocessor eller en
komfur, afhængig af hvad hun skal lave. Eller også kan hun ikke komme til
køkkenbordet, fordi en person eller en ting spærrer vejen, eller også er
køkkenbordet optaget af f.eks. snavsede tallerkener.

Mvh

Emil

Fra : Nielsen

Dato : 07-10-04 14:53

Tak - det hjalp

Nu har jeg et nyt: Hun har købt et skakbord, og når man klikker på det kan
man vælge "øv" - men igen står damen og stamper i gulvet. Hvad er der galt?

mvh
Nielsen

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 07-10-04 15:07

> Nu har jeg et nyt: Hun har købt et skakbord, og når man klikker på det kan
> man vælge "øv" - men igen står damen og stamper i gulvet. Hvad er der
galt?

Der skal to stole til skakbordet (en kan godt gøre det, men hvis to skal
spille mod hinanden så skal der naturligvis være to stole.). Vær opmærksom
på hvilken side du placerer stolene i forhold til bordet på. Desuden er det
kun almindelige stole som kan bruges, ikke lænestole.

Mvh

Emil

Fra : Nielsen

Dato : 07-10-04 20:51

Tak igen

Hvis du har flere af den slags små tips, så tager jeg gerne imod, for jeg
synes det er ret svært at få alle behovene opfyldt. De er hele tiden
utilfredse med at der ikke er nok sjov - og så er miljø lige pludselig
dårlig - og så er energien i bund..... Hvordan pokker når man at opfylde det
hele?!

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 07-10-04 22:45

> [...]
> utilfredse med at der ikke er nok sjov - og så er miljø lige pludselig
> dårlig - og så er energien i bund..... Hvordan pokker når man at opfylde

Du kan se miljø skifter fra rum til rum. Lad en simmer gå mellem forskellige
rum, og se deres miljø-bar gå op og ned.
Hvad der kan trække ens miljø-bar ned er, manglende lys i de forskellige
rum. Affald som ikke bliver smidt ud. Tallerkener som ikke vaskes op.
Blomster/planter som dør ud. Ukrudt i haven. Bleér og sutte-flasker som
flyder på gulvet. Vandpytter i badeværelset. Og mange andre ting.

Hvad der kan trække ens miljø-bar op, er først og fremmest et rent rum, men
også nogle af de dyreste ting som kan købes inden for hver kategori. De
dyreste stole, lænestole, borde, TV-apperater osv har en positiv indflydelse
på miljøet. Du kan trykke på de enkelte objekter i Køb menuen, og se hvad
den enkelte objekt gør godt for. F.eks. giver en billig seng kun 2-3 i
Energi, mens den dyreste giver 9 eller 10 i Energi. Så jo dyrere, jo bedre
opfylder de dine behov.

De to bedste steder at starte synes jeg, er køkkenet og soveværelset. Her
vil den dyrere køleskab og dyre komfur fylde din mave hurtigere op på
kortere tid. Din madlavnings-evner har indflydelse på tilberedningstiden og
madkvaliteteten. Så med den dyre køleskab, komfur og nogle madlavningspoints
vil fylde din mave på måske en tallerkenfuld hvor du før måske skulle spise
to tallerkenfulde. En ting som mange ikke ved: Jo dyrere køkkenbord du
køber, jo bedre blíver maden som bliver tilberedt på det bord. Og der står
ellers ikke nogle tal for Mad på disse køkkenborde.
Soveværelset, her gælder det bare om at få den bedste seng for de penge du
har efter at du har købt det mest nødvendige (TV, sofa, toilet, brusebad,
køleskab, 2 køkkenborde, en komfur, en foodprocessor, en-to stole og en
bord.). Med en god seng, skal du bruge mindre tid på at sove ud. Den sparede
tid kan du bruge til at opfylde dine andre behov.

Så mad og søvn er det første man skal effektivisere. Kan lige tilføje, at
køkkenet skal arrangeres således, at i et hjørne har du køleskab, derefter
to køkkenborde, derefter et komfur. På et af de to køkkenborde placerer du
en foodprocessor. Så er tingene placeret i en bestemt rækkefølge, og
simmeren som skal lave mad, behøver ikke at bevæge sig frem og tilbage, men
i en lige linje fra køleskab til køkkenbord (med/uden foodprocessor),
derefter til komfur. Det sparer nogle skridt (og tid).

Lys til de forskellige rum kan du købe efterhånden som du tjener penge.

En par andre tips:

Nogle af behovene kan blive opfyldt på arbejdspladsen, f.eks. spiser de på
arbejdet hvis de bliver sultne der, og det er muligt for dem at få noget mad
der. Så sommetider springer jeg morgenmaden over, hvis der ikke er tid til
det.

En lille tips. Hvis en simmer skal på toilettet og i bad, så vælg toilettet
først, derefter bad. For når en simmer går på toilettet bliver vedkommende
"snavset" og hygiejne baren falder lidt. Så det vil være dumt at lade dem gå
i bad, og bagefter på toilet.

Det blev en lidt rodet "tips-sektion". Spørg bare hvis der er noget du
specifikt har brug for hjælp til!

Mvh

Emil

Fra : Nielsen

Dato : 08-10-04 00:04

Mange tak

Det må jeg afprøve imorgen. Så kan det være det hele kører lidt nemmere

Fra : Nielsen

Dato : 08-10-04 13:32

Nyt problem:

Barnepigen står foran barnesengen, og vil bare ikke gå, ligemeget hvad jeg
prøver. Den stakkels lille fyr er ved at dejse om at træthed, men kan ikke
komme i seng fordi hun står og blokerer.

Nogen forslag?

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 08-10-04 13:52

> [...]
> prøver. Den stakkels lille fyr er ved at dejse om at træthed, men kan ikke
> komme i seng fordi hun står og blokerer.

Har du prøvet at flytte sengen? Dog skal du stadig løse problemet med at få
sendt barnepigen hjem!

Mvh

Emil

Fra : Nielsen

Dato : 08-10-04 23:03

Ja, jeg har prøvet at flytte sengen, men får at vide at jeg ikke kan flytte
en genstand i brug - selvom barnet ikke ligger i den! Jeg har i stedet købt
en ekstra seng, og barnet sover så deri. Men barnepigen står der stadig.....

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 09-10-04 00:25

> [...]
købt
> en ekstra seng, og barnet sover så deri. Men barnepigen står der

Øv, det kan jeg ikke lige hjælpe med. Anyone?

Mvh

Emil

Fra : Heidi

Dato : 09-10-04 07:35

Emil Jensen [2100] wrote:

> Øv, det kan jeg ikke lige hjælpe med. Anyone?

Hvad med at slette sengen med move objects on koden (kan ikke lige huske
den nøjagtige måde at skrive det på).

--
Heidi

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 09-10-04 08:57

"Nielsen" <mn2@outsearch.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
købt
> en ekstra seng, og barnet sover så deri. Men barnepigen står der

Kan du gøre noget ved barnepigen?

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Casper Bang

Dato : 09-10-04 11:19

> Men barnepigen står der stadig.....

Har barnepigen ikke også "behov" egentigt? Vil hun dø af sult med tiden,
eller hvad?
Lidt surt for dig må man sige.

Fra : Jens Jensen

Dato : 11-10-04 10:17

"Casper Bang" <webmaster_fjerndette@fjerndette_secretsofwar.net> skrev i en
meddelelse news:4167bb10$0$196$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Har barnepigen ikke også "behov" egentigt? Vil hun dø af sult med tiden,
> eller hvad?
> Lidt surt for dig må man sige.

Hun vil dø med tiden. Jeg læste om én, der blev sur på sin barnepige fordi
hunne ikke ville tage hjem. Han satte 4 vægge op omkring hende, og hun døde
inde i det lille rum.

Fra : Jens Jensen

Dato : 12-10-04 08:43

"Jens Jensen" <Jens@Jensen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hun vil dø med tiden. Jeg læste om én, der blev sur på sin barnepige fordi
> hunne ikke ville tage hjem. Han satte 4 vægge op omkring hende, og hun

At hun vil dø med tiden forudsætter selvfølgelig, at hun ikke laver mad til
sig selv Der er i øvrigt stor chance for, at hun sætter ild til huset
under madlavning.

Fra : Lasse Houmøller

Dato : 12-10-04 23:10

"Jens Jensen" <Jens@Jensen.dk> wrote in message
> [...]
> til
> sig selv Der er i øvrigt stor chance for, at hun sætter ild til huset

Jeg bliver nødt til at købe Sims 2... det lyder jo fantastisk! :D

/Lasse

Fra : Mathias

Dato : 13-10-04 00:08

Wednesday 13 October 2004 00:09 sagde Lasse Houmøller noget à la dette i
dk.spil.computer:
> Jeg bliver nødt til at købe Sims 2... det lyder jo fantastisk! :D

Har jeg faktisk også tænkt på

Men "desværre" har jeg "snart" fødselsdag, så jeg må bare ønske mig det
i fødselsdagsgave, og vente *SUK* til midt i november før jeg kan få
det...

--
Mvh. Mathias | @: mathias der bor på mrside *i* dk

Fra : Leif Neland

Dato : 21-10-04 22:01

Nielsen wrote:
> [...]
> hvad jeg prøver. Den stakkels lille fyr er ved at dejse om at
> træthed, men kan ikke komme i seng fordi hun står og blokerer.

Hvad hvis du foreslår sex med barnepigen? Så bliver hun måske fornærmet og
går?

Leif

Fra : Leif Neland

Dato : 21-10-04 21:55

> [...]
> bliver vedkommende "snavset" og hygiejne baren falder lidt. Så det
> vil være dumt at lade dem gå i bad, og bagefter på toilet.

Så kom ikke og sig at man ikke kan bruge det man lærer i computerspil i den
virkelige verden

Leif

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 21-10-04 23:54

> Så kom ikke og sig at man ikke kan bruge det man lærer i computerspil i
> den virkelige verden

Sjovt du siger det
For på mit pædagog-seminarie var en lærer lidt provokerende og spurgte os
hvor mange som vaskede hænder efter et toiletbesøg. Vi var mange som rakte
labben i vejret. Så kom forklaringen om, at hånden faktisk var mere snavset
end skridtet som jo var beskyttet af underhylerne og bukser, mens hånden jo
har trykket hænder med andre dagen lang, rørt ved pengeseddeler som jo har
skiftet ejermænd flere gange, holdt om stangen for ikke at falde i bussen
hvor dusinvis før dig har rørt stangen samme sted. Altså burde man faktisk
vaske hænder FØR man gik på toilettet!
Det viser lidt om vores til tider ulogiske tankegang eller bare en tradition
som egentligt ikke er fornufteligt.

Mvh

Emil

Fra : Jens Jensen

Dato : 22-10-04 09:04

> [...]
> vaske hænder FØR man gik på toilettet!
> Det viser lidt om vores til tider ulogiske tankegang eller bare en

Der er jeg ikke enig. Det er vel forskellige bakterier vi snakker om. Man
bliver ikke syg i skridtet, hvis man rører sig i skridtet, men bakterier fra
skridtet kan virkelig gøre én syg. Det er nok ikke så meget antallet af
bakterier men mere, hvad det er for en slags bakterie.

Måske man ikke skulle lytte til en pædagog angående bakterier, men lytte til
en person med en medecinuddannelse bag sig. Det viser lidt om vores til
tider ulogiske tankegang Hvis der skulle være en lille smule pædagogik i
det, så skulle man vaske hænder før og efter toiletbesøg.

Fra : AJC

Dato : 22-10-04 12:46

Jens Jensen wrote:

> Hvis der skulle være en lille smule pædagogik i
> det, så skulle man vaske hænder før og efter toiletbesøg.

Det har jeg gjort i mange år.

Fra : Jens Jensen

Dato : 22-10-04 15:04

"AJC" <syg@blå.stue> skrev i en meddelelse

> Det har jeg gjort i mange år.

Det kan man selvfølgelig også gøre, men jeg tager chancen med kun at vaske
hænder bagefter. Indtil videre er min tissemand ikke blevet syg, og den
kommer trods alt i bad hver dag.

Da jeg nu nævnte tissemand, kan nogen så huske spillet Leisure Suit Larry,
da Larry skulle købe kondomer? Den var total griner.

Fra : AJC

Dato : 22-10-04 21:20

Jens Jensen wrote:

> Det kan man selvfølgelig også gøre, men jeg tager chancen med kun at vaske
> hænder bagefter. Indtil videre er min tissemand ikke blevet syg, og den
> kommer trods alt i bad hver dag.

Alle tissemænd og tissekoner kommer forhåbentlig i bad hver eneste dag?

Fra : Knud Berggreen

Dato : 23-10-04 10:25

On Fri, 22 Oct 2004 22:20:04 +0200, AJC <syg@blå.stue> wrote:

>Alle tissemænd og tissekoner kommer forhåbentlig i bad hver eneste dag?

Afhængig af i hvilke omgivelser du bevæger dig, kan du møde en hel del
mennesker, hvor man virkelig kan komme i tvivl om dette skulle være
tilfældet.

En anden ting er at man ser tit på offentlige toiletter folk som går
direkte ud fra urinalet uden så meget som at skele til håndvasken. Ok,
det er en ting, de har måske ramt rigtigt, men når så der kommer en ud
fra det lukkede rum, hvor man har hørt "plumpet" og vedkommende så
heller ikke vasker hænder, så må man jo tænke sit.

/Knud

Fra : AJC

Dato : 23-10-04 16:15

Knud Berggreen wrote:

> [...]
> fra det lukkede rum, hvor man har hørt "plumpet" og vedkommende så
> heller ikke vasker hænder, så må man jo tænke sit.

Så har jeg endnu en undskyldning for aldrig at forlade mit hjem!
Folk er jo svin!
Føj!

Fra : Sune Salminen

Dato : 23-10-04 19:06

Knud Berggreen wrote:

> [...]
> fra det lukkede rum, hvor man har hørt "plumpet" og vedkommende så
> heller ikke vasker hænder, så må man jo tænke sit.

Så er det jeg spørger

Hvorfor skal man vaske hænder hvis man ikke har fået lort eller pis på
fingrene?

ö_Ö

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : AJC

Dato : 23-10-04 22:57

Sune Salminen wrote:

> Så er det jeg spørger
>
> Hvorfor skal man vaske hænder hvis man ikke har fået lort eller pis på
> fingrene?

Fordi en tissemand i løbet af dagen sveder og dermed udvikler en mindre
lækker lugt af sur sved, som overføres til hånden/fingrene ved berøring.
Hos piger/kvinder er det tit en endnu være lugt, nemlig lugten af fisk,
som bliver overført.
Det er mest hensynet til andre mennesker, som er den største grund til,
at jeg vasker hænder efter toiletbesøg.
At jeg så også vasker hænder inden toiletbesøg er mere for min egen
skyld og det er måske også en smule overdrevet at gøre det, hvis man
ikke har været ude for en dør inden toiletbesøget, da man jo så ikke har
andres snask på hænderne/fingrene.

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 22-10-04 16:25

> [...]
> tider ulogiske tankegang Hvis der skulle være en lille smule pædagogik
> det, så skulle man vaske hænder før og efter toiletbesøg.

Det har du ret i, vi skal koncentrere os om vores fag-område, og lytte til
uddannede fra andre fag-områder.

Mvh

Emil

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 07-10-04 21:17

> [...]
> utilfredse med at der ikke er nok sjov - og så er miljø lige pludselig
> dårlig - og så er energien i bund..... Hvordan pokker når man at opfylde

Jeg har det præcis på samme måde som dig, og er også meget glad for Emils
tips.

Jeg leger meget med de fire piger i familien Singlerne i Særby, og har
oplevet, de har skændtes om tv, efter jeg fandt ud af at bygge et hus med to
badeværelser og fire soveværelser til dem. Derudover skændtes to af dem ved
deres dart-spil, og den eneste valgmulighed var: Snyd.

Et lille tillægsspørgsmål om problemer med madlavning: Kan det ikke være
madvarer, de mangler, når de stamper i gulvet?

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 08-10-04 10:25

> Et lille tillægsspørgsmål om problemer med madlavning: Kan det ikke være
> madvarer, de mangler, når de stamper i gulvet?

Jeg mener at der kommer en besked om at køleskabet er tom, når man forsøger
at lave mad. Men man kan også trykke på køleskabet og tjekke beholdningen.
Eller man kan ringe/e-maile og der se hvor meget man kan bestille (svarer
til hvor meget plads der er i køleskabet).

Mvh

Emil

Fra : Gerner

Dato : 08-10-04 10:27

On Thu, 7 Oct 2004 22:16:48 +0200, "Boerge Rahbech Jensen" <asdasasdf@xyz.dk>
wrote in dk.spil.computer:

>Et lille tillægsspørgsmål om problemer med madlavning: Kan det ikke være
>madvarer, de mangler, når de stamper i gulvet?

Ikke til at begynde med, og så kan simmerne tjekke madbeholdningen hvor du får
besked på hvor mange enheder mad der er i køleskabet.

Hvis man vil se hvad de tænker når de brokker sig, så må man tæt på.
Ufremkommelighed er vist en "væg".

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Jens Jensen

Dato : 08-10-04 09:06

> [...]
> utilfredse med at der ikke er nok sjov - og så er miljø lige pludselig
> dårlig - og så er energien i bund..... Hvordan pokker når man at opfylde

Hvis de ikke har det sjovt nok, så sæt dem til at male eller spille piano.
Det synes de er meget morsomt, og så oplærer de kreativitet. TV er også
meget morsomt, og de kan bl.a. lære at lave mad ved at se TV. Nogle gange
vil mine simmere kun se TV, hvis de har det alt for "usjovt".

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 08-10-04 10:27

> [...]
> meget morsomt, og de kan bl.a. lære at lave mad ved at se TV. Nogle gange
> vil mine simmere kun se TV, hvis de har det alt for "usjovt".

Ja, det er den bedste tip, som jeg glemte før. Man kan have det sjovt
samtidig med at man bliver bedre til et eller andet. Eller man kan lave et
eller andet i fællesskab, f.eks. spille skak, så ryger Venne-baren også op,
man har det sjovt og man lærer Logik. 3 ting på en gang. Prøv det med
forskellige ting.

Mvh

Emil