| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Sims 2: spørgsmål Fra : Nielsen | 
  Dato :  07-10-04 11:58 |  
  |   
            Hej,
 
 Nogen synes nok det her er et dumt spørgsmål, men jeg er altså ny til det
 her Sims 2....
 
 Når min simmer skal lave mad, står hun med bakken i hånden og stamper i
 gulvet. Der er et billede at et eller andet i hendes taleboble, men jeg kan
 bare ikke se hvad det er. Jeg går ud fra at der er noget jeg mangler, men
 jeg kan ikke se hvad der er..... Nogen der kan hjælpe mig?
 
 mvh
 Nielsen
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Emil Jensen [2100] (07-10-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Emil Jensen [2100] | 
  Dato :  07-10-04 12:32 |  
  |   
            > Når min simmer skal lave mad, står hun med bakken i hånden og stamper i
 > gulvet. Der er et billede at et eller andet i hendes taleboble, men jeg
 kan
 > bare ikke se hvad det er. Jeg går ud fra at der er noget jeg mangler, men
 > jeg kan ikke se hvad der er..... Nogen der kan hjælpe mig?
 
 Jeps. Hun mangler enten en ledig køkkenbord, en foodprocessor eller en
 komfur, afhængig af hvad hun skal lave. Eller også kan hun ikke komme til
 køkkenbordet, fordi en person eller en ting spærrer vejen, eller også er
 køkkenbordet optaget af f.eks. snavsede tallerkener.
 
 Mvh
 
 Emil
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Nielsen (07-10-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Nielsen | 
  Dato :  07-10-04 14:53 |  
  |  
 
            Tak  - det hjalp   
Nu har jeg et nyt: Hun har købt et skakbord, og når man klikker på det kan
 man vælge "øv" - men igen står damen og stamper i gulvet. Hvad er der galt?
 mvh
 Nielsen
 "Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse
 news:4165291d$0$175$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > > Når min simmer skal lave mad, står hun med bakken i hånden og stamper i
 > > gulvet. Der er et billede at et eller andet i hendes taleboble, men jeg
 > kan
 > > bare ikke se hvad det er. Jeg går ud fra at der er noget jeg mangler,
 men
 > > jeg kan ikke se hvad der er..... Nogen der kan hjælpe mig?
 >
 > Jeps. Hun mangler enten en ledig køkkenbord, en foodprocessor eller en
 > komfur, afhængig af hvad hun skal lave. Eller også kan hun ikke komme til
 > køkkenbordet, fordi en person eller en ting spærrer vejen, eller også er
 > køkkenbordet optaget af f.eks. snavsede tallerkener.
 >
 > Mvh
 >
 > Emil
 >
 >
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Emil Jensen [2100] (07-10-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Emil Jensen [2100] | 
  Dato :  07-10-04 15:07 |  
  |   
            > Nu har jeg et nyt: Hun har købt et skakbord, og når man klikker på det kan
 > man vælge "øv" - men igen står damen og stamper i gulvet. Hvad er der
 galt?
 
 Der skal to stole til skakbordet (en kan godt gøre det, men hvis to skal
 spille mod hinanden så skal der naturligvis være to stole.). Vær opmærksom
 på hvilken side du placerer stolene i forhold til bordet på. Desuden er det
 kun almindelige stole som kan bruges, ikke lænestole.
 
 Mvh
 
 Emil
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Nielsen (07-10-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Nielsen | 
  Dato :  07-10-04 20:51 |  
  |  
 
            Tak igen   
Hvis du har flere af den slags små tips, så tager jeg gerne imod, for jeg
 synes det er ret svært at få alle behovene opfyldt. De er hele tiden
 utilfredse med at der ikke er nok sjov - og så er miljø lige pludselig
 dårlig - og så er energien i bund..... Hvordan pokker når man at opfylde det
 hele?!
 mvh
 Nielsen
 "Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse
 news:41654d9b$0$164$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > > Nu har jeg et nyt: Hun har købt et skakbord, og når man klikker på det
 kan
 > > man vælge "øv" - men igen står damen og stamper i gulvet. Hvad er der
 > galt?
 >
 > Der skal to stole til skakbordet (en kan godt gøre det, men hvis to skal
 > spille mod hinanden så skal der naturligvis være to stole.). Vær opmærksom
 > på hvilken side du placerer stolene i forhold til bordet på. Desuden er
 det
 > kun almindelige stole som kan bruges, ikke lænestole.
 >
 > Mvh
 >
 > Emil
 >
 >
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Emil Jensen [2100] (07-10-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Emil Jensen [2100] | 
  Dato :  07-10-04 22:45 |  
  |   
            > Hvis du har flere af den slags små tips, så tager jeg gerne imod, for jeg
 > synes det er ret svært at få alle behovene opfyldt. De er hele tiden
 > utilfredse med at der ikke er nok sjov - og så er miljø lige pludselig
 > dårlig - og så er energien i bund..... Hvordan pokker når man at opfylde
 det
 > hele?!
 
 Du kan se miljø skifter fra rum til rum. Lad en simmer gå mellem forskellige
 rum, og se deres miljø-bar gå op og ned.
 Hvad der kan trække ens miljø-bar ned er, manglende lys i de forskellige
 rum. Affald som ikke bliver smidt ud. Tallerkener som ikke vaskes op.
 Blomster/planter som dør ud. Ukrudt i haven. Bleér og sutte-flasker som
 flyder på gulvet. Vandpytter i badeværelset. Og mange andre ting.
 
 Hvad der kan trække ens miljø-bar op, er først og fremmest et rent rum, men
 også nogle af de dyreste ting som kan købes inden for hver kategori. De
 dyreste stole, lænestole, borde, TV-apperater osv har en positiv indflydelse
 på miljøet. Du kan trykke på de enkelte objekter i Køb menuen, og se hvad
 den enkelte objekt gør godt for. F.eks. giver en billig seng kun 2-3 i
 Energi, mens den dyreste giver 9 eller 10 i Energi. Så jo dyrere, jo bedre
 opfylder de dine behov.
 
 De to bedste steder at starte synes jeg, er køkkenet og soveværelset. Her
 vil den dyrere køleskab og dyre komfur fylde din mave hurtigere op på
 kortere tid. Din madlavnings-evner har indflydelse på tilberedningstiden og
 madkvaliteteten. Så med den dyre køleskab, komfur og nogle madlavningspoints
 vil fylde din mave på måske en tallerkenfuld hvor du før måske skulle spise
 to tallerkenfulde. En ting som mange ikke ved: Jo dyrere køkkenbord du
 køber, jo bedre blíver maden som bliver tilberedt på det bord. Og der står
 ellers ikke nogle tal for Mad på disse køkkenborde.
 Soveværelset, her gælder det bare om at få den bedste seng for de penge du
 har efter at du har købt det mest nødvendige (TV, sofa, toilet, brusebad,
 køleskab, 2 køkkenborde, en komfur, en foodprocessor, en-to stole og en
 bord.). Med en god seng, skal du bruge mindre tid på at sove ud. Den sparede
 tid kan du bruge til at opfylde dine andre behov.
 
 Så mad og søvn er det første man skal effektivisere. Kan lige tilføje, at
 køkkenet skal arrangeres således, at i et hjørne har du køleskab, derefter
 to køkkenborde, derefter et komfur. På et af de to køkkenborde placerer du
 en foodprocessor. Så er tingene placeret i en bestemt rækkefølge, og
 simmeren som skal lave mad, behøver ikke at bevæge sig frem og tilbage, men
 i en lige linje fra køleskab til køkkenbord (med/uden foodprocessor),
 derefter til komfur. Det sparer nogle skridt (og tid).
 
 Lys til de forskellige rum kan du købe efterhånden som du tjener penge.
 
 
 
 En par andre tips:
 
 Nogle af behovene kan blive opfyldt på arbejdspladsen, f.eks. spiser de på
 arbejdet hvis de bliver sultne der, og det er muligt for dem at få noget mad
 der. Så sommetider springer jeg morgenmaden over, hvis der ikke er tid til
 det.
 
 En lille tips. Hvis en simmer skal på toilettet og i bad, så vælg toilettet
 først, derefter bad. For når en simmer går på toilettet bliver vedkommende
 "snavset" og hygiejne baren falder lidt. Så det vil være dumt at lade dem gå
 i bad, og bagefter på toilet.
 
 
 Det blev en lidt rodet "tips-sektion". Spørg bare hvis der er noget du
 specifikt har brug for hjælp til!
 
 Mvh
 
 Emil
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Nielsen (08-10-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Nielsen | 
  Dato :  08-10-04 00:04 |  
  |  
 
            Mange tak   
Det må jeg afprøve imorgen. Så kan det være det hele kører lidt nemmere   
mvh
 Nielsen
 "Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse
 news:4165b8dc$0$174$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > > Hvis du har flere af den slags små tips, så tager jeg gerne imod, for
 jeg
 > > synes det er ret svært at få alle behovene opfyldt. De er hele tiden
 > > utilfredse med at der ikke er nok sjov - og så er miljø lige pludselig
 > > dårlig - og så er energien i bund..... Hvordan pokker når man at opfylde
 > det
 > > hele?!
 >
 > Du kan se miljø skifter fra rum til rum. Lad en simmer gå mellem
 forskellige
 > rum, og se deres miljø-bar gå op og ned.
 > Hvad der kan trække ens miljø-bar ned er, manglende lys i de forskellige
 > rum. Affald som ikke bliver smidt ud. Tallerkener som ikke vaskes op.
 > Blomster/planter som dør ud. Ukrudt i haven. Bleér og sutte-flasker som
 > flyder på gulvet. Vandpytter i badeværelset. Og mange andre ting.
 >
 > Hvad der kan trække ens miljø-bar op, er først og fremmest et rent rum,
 men
 > også nogle af de dyreste ting som kan købes inden for hver kategori. De
 > dyreste stole, lænestole, borde, TV-apperater osv har en positiv
 indflydelse
 > på miljøet. Du kan trykke på de enkelte objekter i Køb menuen, og se hvad
 > den enkelte objekt gør godt for. F.eks. giver en billig seng kun 2-3 i
 > Energi, mens den dyreste giver 9 eller 10 i Energi. Så jo dyrere, jo bedre
 > opfylder de dine behov.
 >
 > De to bedste steder at starte synes jeg, er køkkenet og soveværelset. Her
 > vil den dyrere køleskab og dyre komfur fylde din mave hurtigere op på
 > kortere tid. Din madlavnings-evner har indflydelse på tilberedningstiden
 og
 > madkvaliteteten. Så med den dyre køleskab, komfur og nogle
 madlavningspoints
 > vil fylde din mave på måske en tallerkenfuld hvor du før måske skulle
 spise
 > to tallerkenfulde. En ting som mange ikke ved: Jo dyrere køkkenbord du
 > køber, jo bedre blíver maden som bliver tilberedt på det bord. Og der står
 > ellers ikke nogle tal for Mad på disse køkkenborde.
 > Soveværelset, her gælder det bare om at få den bedste seng for de penge du
 > har efter at du har købt det mest nødvendige (TV, sofa, toilet, brusebad,
 > køleskab, 2 køkkenborde, en komfur, en foodprocessor, en-to stole og en
 > bord.). Med en god seng, skal du bruge mindre tid på at sove ud. Den
 sparede
 > tid kan du bruge til at opfylde dine andre behov.
 >
 > Så mad og søvn er det første man skal effektivisere. Kan lige tilføje, at
 > køkkenet skal arrangeres således, at i et hjørne har du køleskab, derefter
 > to køkkenborde, derefter et komfur. På et af de to køkkenborde placerer du
 > en foodprocessor. Så er tingene placeret i en bestemt rækkefølge, og
 > simmeren som skal lave mad, behøver ikke at bevæge sig frem og tilbage,
 men
 > i en lige linje fra køleskab til køkkenbord (med/uden foodprocessor),
 > derefter til komfur. Det sparer nogle skridt (og tid).
 >
 > Lys til de forskellige rum kan du købe efterhånden som du tjener penge.
 >
 >
 >
 > En par andre tips:
 >
 > Nogle af behovene kan blive opfyldt på arbejdspladsen, f.eks. spiser de på
 > arbejdet hvis de bliver sultne der, og det er muligt for dem at få noget
 mad
 > der. Så sommetider springer jeg morgenmaden over, hvis der ikke er tid til
 > det.
 >
 > En lille tips. Hvis en simmer skal på toilettet og i bad, så vælg
 toilettet
 > først, derefter bad. For når en simmer går på toilettet bliver vedkommende
 > "snavset" og hygiejne baren falder lidt. Så det vil være dumt at lade dem
 gå
 > i bad, og bagefter på toilet.
 >
 >
 > Det blev en lidt rodet "tips-sektion". Spørg bare hvis der er noget du
 > specifikt har brug for hjælp til!
 >
 > Mvh
 >
 > Emil
 >
 >
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Nielsen (08-10-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Nielsen | 
  Dato :  08-10-04 13:32 |  
  |   
            Nyt problem:
 
 Barnepigen står foran barnesengen, og vil bare ikke gå, ligemeget hvad jeg
 prøver. Den stakkels lille fyr er ved at dejse om at træthed, men kan ikke
 komme i seng fordi hun står og blokerer.
 
 Nogen forslag?
 
 mvh
 Nielsen
 
 "Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse
 news:4165b8dc$0$174$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > > Hvis du har flere af den slags små tips, så tager jeg gerne imod, for
 jeg
 > > synes det er ret svært at få alle behovene opfyldt. De er hele tiden
 > > utilfredse med at der ikke er nok sjov - og så er miljø lige pludselig
 > > dårlig - og så er energien i bund..... Hvordan pokker når man at opfylde
 > det
 > > hele?!
 >
 > Du kan se miljø skifter fra rum til rum. Lad en simmer gå mellem
 forskellige
 > rum, og se deres miljø-bar gå op og ned.
 > Hvad der kan trække ens miljø-bar ned er, manglende lys i de forskellige
 > rum. Affald som ikke bliver smidt ud. Tallerkener som ikke vaskes op.
 > Blomster/planter som dør ud. Ukrudt i haven. Bleér og sutte-flasker som
 > flyder på gulvet. Vandpytter i badeværelset. Og mange andre ting.
 >
 > Hvad der kan trække ens miljø-bar op, er først og fremmest et rent rum,
 men
 > også nogle af de dyreste ting som kan købes inden for hver kategori. De
 > dyreste stole, lænestole, borde, TV-apperater osv har en positiv
 indflydelse
 > på miljøet. Du kan trykke på de enkelte objekter i Køb menuen, og se hvad
 > den enkelte objekt gør godt for. F.eks. giver en billig seng kun 2-3 i
 > Energi, mens den dyreste giver 9 eller 10 i Energi. Så jo dyrere, jo bedre
 > opfylder de dine behov.
 >
 > De to bedste steder at starte synes jeg, er køkkenet og soveværelset. Her
 > vil den dyrere køleskab og dyre komfur fylde din mave hurtigere op på
 > kortere tid. Din madlavnings-evner har indflydelse på tilberedningstiden
 og
 > madkvaliteteten. Så med den dyre køleskab, komfur og nogle
 madlavningspoints
 > vil fylde din mave på måske en tallerkenfuld hvor du før måske skulle
 spise
 > to tallerkenfulde. En ting som mange ikke ved: Jo dyrere køkkenbord du
 > køber, jo bedre blíver maden som bliver tilberedt på det bord. Og der står
 > ellers ikke nogle tal for Mad på disse køkkenborde.
 > Soveværelset, her gælder det bare om at få den bedste seng for de penge du
 > har efter at du har købt det mest nødvendige (TV, sofa, toilet, brusebad,
 > køleskab, 2 køkkenborde, en komfur, en foodprocessor, en-to stole og en
 > bord.). Med en god seng, skal du bruge mindre tid på at sove ud. Den
 sparede
 > tid kan du bruge til at opfylde dine andre behov.
 >
 > Så mad og søvn er det første man skal effektivisere. Kan lige tilføje, at
 > køkkenet skal arrangeres således, at i et hjørne har du køleskab, derefter
 > to køkkenborde, derefter et komfur. På et af de to køkkenborde placerer du
 > en foodprocessor. Så er tingene placeret i en bestemt rækkefølge, og
 > simmeren som skal lave mad, behøver ikke at bevæge sig frem og tilbage,
 men
 > i en lige linje fra køleskab til køkkenbord (med/uden foodprocessor),
 > derefter til komfur. Det sparer nogle skridt (og tid).
 >
 > Lys til de forskellige rum kan du købe efterhånden som du tjener penge.
 >
 >
 >
 > En par andre tips:
 >
 > Nogle af behovene kan blive opfyldt på arbejdspladsen, f.eks. spiser de på
 > arbejdet hvis de bliver sultne der, og det er muligt for dem at få noget
 mad
 > der. Så sommetider springer jeg morgenmaden over, hvis der ikke er tid til
 > det.
 >
 > En lille tips. Hvis en simmer skal på toilettet og i bad, så vælg
 toilettet
 > først, derefter bad. For når en simmer går på toilettet bliver vedkommende
 > "snavset" og hygiejne baren falder lidt. Så det vil være dumt at lade dem
 gå
 > i bad, og bagefter på toilet.
 >
 >
 > Det blev en lidt rodet "tips-sektion". Spørg bare hvis der er noget du
 > specifikt har brug for hjælp til!
 >
 > Mvh
 >
 > Emil
 >
 >
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Emil Jensen [2100] (08-10-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Emil Jensen [2100] | 
  Dato :  08-10-04 13:52 |  
  |   
            > Nyt problem:
 >
 > Barnepigen står foran barnesengen, og vil bare ikke gå, ligemeget hvad jeg
 > prøver. Den stakkels lille fyr er ved at dejse om at træthed, men kan ikke
 > komme i seng fordi hun står og blokerer.
 >
 > Nogen forslag?
 
 Har du prøvet at flytte sengen? Dog skal du stadig løse problemet med at få
 sendt barnepigen hjem!
 
 Mvh
 
 Emil
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 Nielsen (08-10-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Nielsen | 
  Dato :  08-10-04 23:03 |  
  |   
            Ja, jeg har prøvet at flytte sengen, men får at vide at jeg ikke kan flytte
 en genstand i brug - selvom barnet ikke ligger i den! Jeg har i stedet købt
 en ekstra seng, og barnet sover så deri. Men barnepigen står der stadig.....
 
 Nielsen
 
 "Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse
 news:41668d74$0$169$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > > Nyt problem:
 > >
 > > Barnepigen står foran barnesengen, og vil bare ikke gå, ligemeget hvad
 jeg
 > > prøver. Den stakkels lille fyr er ved at dejse om at træthed, men kan
 ikke
 > > komme i seng fordi hun står og blokerer.
 > >
 > > Nogen forslag?
 >
 > Har du prøvet at flytte sengen? Dog skal du stadig løse problemet med at
 få
 > sendt barnepigen hjem!
 >
 > Mvh
 >
 > Emil
 >
 >
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                  Emil Jensen [2100] (09-10-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Emil Jensen [2100] | 
  Dato :  09-10-04 00:25 |  
  |   
            > Ja, jeg har prøvet at flytte sengen, men får at vide at jeg ikke kan
 flytte
 > en genstand i brug - selvom barnet ikke ligger i den! Jeg har i stedet
 købt
 > en ekstra seng, og barnet sover så deri. Men barnepigen står der
 stadig.....
 
 Øv, det kan jeg ikke lige hjælpe med. Anyone?
 
 Mvh
 
 Emil
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                   Heidi (09-10-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Heidi | 
  Dato :  09-10-04 07:35 |  
  |   
            Emil Jensen [2100] wrote:
 >> Ja, jeg har prøvet at flytte sengen, men får at vide at jeg ikke kan
 >> flytte en genstand i brug - selvom barnet ikke ligger i den! Jeg har
 >> i stedet købt en ekstra seng, og barnet sover så deri. Men
 >> barnepigen står der stadig.....
 >
 > Øv, det kan jeg ikke lige hjælpe med. Anyone?
 
 Hvad med at slette sengen med move objects on koden (kan ikke lige huske 
 den nøjagtige måde at skrive det på).
 
 -- 
 Heidi 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                  Boerge Rahbech Jense~ (09-10-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Boerge Rahbech Jense~ | 
  Dato :  09-10-04 08:57 |  
  |   
            
 "Nielsen" <mn2@outsearch.dk> skrev i en meddelelse
 news:41670e8b$0$283$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 > Ja, jeg har prøvet at flytte sengen, men får at vide at jeg ikke kan
 flytte
 > en genstand i brug - selvom barnet ikke ligger i den! Jeg har i stedet
 købt
 > en ekstra seng, og barnet sover så deri. Men barnepigen står der
 stadig.....
 
 Kan du gøre noget ved barnepigen?
 
 Med venlig hilsen
 Børge
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                  Casper Bang (09-10-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Casper Bang | 
  Dato :  09-10-04 11:19 |  
  |   
            > Men barnepigen står der stadig.....
 
 Har barnepigen ikke også "behov" egentigt? Vil hun dø af sult med tiden, 
 eller hvad?
 Lidt surt for dig må man sige. 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                   Jens Jensen (11-10-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jens Jensen | 
  Dato :  11-10-04 10:17 |  
  |   
            "Casper Bang" <webmaster_fjerndette@fjerndette_secretsofwar.net> skrev i en
 meddelelse news:4167bb10$0$196$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > > Men barnepigen står der stadig.....
 >
 > Har barnepigen ikke også "behov" egentigt? Vil hun dø af sult med tiden,
 > eller hvad?
 > Lidt surt for dig må man sige.
 
 Hun vil dø med tiden. Jeg læste om én, der blev sur på sin barnepige fordi
 hunne ikke ville tage hjem. Han satte 4 vægge op omkring hende, og hun døde
 inde i det lille rum.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                    Jens Jensen (12-10-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jens Jensen | 
  Dato :  12-10-04 08:43 |  
  |  
 
            "Jens Jensen" <Jens@Jensen.dk> skrev i en meddelelse
 news:416a4f94$0$256$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > "Casper Bang" <webmaster_fjerndette@fjerndette_secretsofwar.net> skrev i
 en
 > meddelelse news:4167bb10$0$196$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > > > Men barnepigen står der stadig.....
 > >
 > > Har barnepigen ikke også "behov" egentigt? Vil hun dø af sult med tiden,
 > > eller hvad?
 > > Lidt surt for dig må man sige.
 >
 > Hun vil dø med tiden. Jeg læste om én, der blev sur på sin barnepige fordi
 > hunne ikke ville tage hjem. Han satte 4 vægge op omkring hende, og hun
 døde
 > inde i det lille rum.
 At hun vil dø med tiden forudsætter selvfølgelig, at hun ikke laver mad til
 sig selv    Der er i øvrigt stor chance for, at hun sætter ild til huset
 under madlavning.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                     Lasse Houmøller (12-10-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Lasse Houmøller | 
  Dato :  12-10-04 23:10 |  
  |  
 
            "Jens Jensen" <Jens@Jensen.dk> wrote in message 
 news:416b8b00$0$240$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > "Jens Jensen" <Jens@Jensen.dk> skrev i en meddelelse
 > news:416a4f94$0$256$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >> "Casper Bang" <webmaster_fjerndette@fjerndette_secretsofwar.net> skrev i
 > en
 >> meddelelse news:4167bb10$0$196$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >> > > Men barnepigen står der stadig.....
 >> >
 >> > Har barnepigen ikke også "behov" egentigt? Vil hun dø af sult med 
 >> > tiden,
 >> > eller hvad?
 >> > Lidt surt for dig må man sige.
 >>
 >> Hun vil dø med tiden. Jeg læste om én, der blev sur på sin barnepige 
 >> fordi
 >> hunne ikke ville tage hjem. Han satte 4 vægge op omkring hende, og hun
 > døde
 >> inde i det lille rum.
 >
 > At hun vil dø med tiden forudsætter selvfølgelig, at hun ikke laver mad 
 > til
 > sig selv    Der er i øvrigt stor chance for, at hun sætter ild til huset
 > under madlavning.
 Jeg bliver nødt til at købe Sims 2... det lyder jo fantastisk! :D
 /Lasse 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                      Mathias (13-10-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mathias | 
  Dato :  13-10-04 00:08 |  
  |  
 
            Wednesday 13 October 2004 00:09 sagde Lasse Houmøller noget à la dette i
 dk.spil.computer:
 > Jeg bliver nødt til at købe Sims 2... det lyder jo fantastisk! :D
 Har jeg faktisk også tænkt på   
Men "desværre" har jeg "snart" fødselsdag, så jeg må bare ønske mig det
 i fødselsdagsgave, og vente *SUK* til midt i november før jeg kan få
 det...
 -- 
 Mvh. Mathias | @: mathias der bor på mrside *i* dk
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                Leif Neland (21-10-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Leif Neland | 
  Dato :  21-10-04 22:01 |  
  |   
            Nielsen wrote:
 > Nyt problem:
 >
 > Barnepigen står foran barnesengen, og vil bare ikke gå, ligemeget
 > hvad jeg prøver. Den stakkels lille fyr er ved at dejse om at
 > træthed, men kan ikke komme i seng fordi hun står og blokerer.
 >
 Hvad hvis du foreslår sex med barnepigen? Så bliver hun måske fornærmet og 
 går?
 
 Leif
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Leif Neland (21-10-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Leif Neland | 
  Dato :  21-10-04 21:55 |  
  |  
 
            > Du kan se miljø skifter fra rum til rum. Lad en simmer gå mellem
 > forskellige rum, og se deres miljø-bar gå op og ned.
 > Hvad der kan trække ens miljø-bar ned er, manglende lys i de
 > forskellige rum. Affald som ikke bliver smidt ud. Tallerkener som
 > ikke vaskes op. Blomster/planter som dør ud. Ukrudt i haven. Bleér og
 > sutte-flasker som flyder på gulvet. Vandpytter i badeværelset. Og
 > mange andre ting.
 ....
 > En lille tips. Hvis en simmer skal på toilettet og i bad, så vælg
 > toilettet først, derefter bad. For når en simmer går på toilettet
 > bliver vedkommende "snavset" og hygiejne baren falder lidt. Så det
 > vil være dumt at lade dem gå i bad, og bagefter på toilet.
 >
 Så kom ikke og sig at man ikke kan bruge det man lærer i computerspil i den 
 virkelige verden   
Leif
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                Emil Jensen [2100] (21-10-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Emil Jensen [2100] | 
  Dato :  21-10-04 23:54 |  
  |  
 
            >> En lille tips. Hvis en simmer skal på toilettet og i bad, så vælg
 >> toilettet først, derefter bad. For når en simmer går på toilettet
 >> bliver vedkommende "snavset" og hygiejne baren falder lidt. Så det
 >> vil være dumt at lade dem gå i bad, og bagefter på toilet.
 >>
 >
 > Så kom ikke og sig at man ikke kan bruge det man lærer i computerspil i 
 > den virkelige verden   
Sjovt du siger det   
For på mit pædagog-seminarie var en lærer lidt provokerende og spurgte os 
 hvor mange som vaskede hænder efter et toiletbesøg. Vi var mange som rakte 
 labben i vejret. Så kom forklaringen om, at hånden faktisk var mere snavset 
 end skridtet som jo var beskyttet af underhylerne og bukser, mens hånden jo 
 har trykket hænder med andre dagen lang, rørt ved pengeseddeler som jo har 
 skiftet ejermænd flere gange, holdt om stangen for ikke at falde i bussen 
 hvor dusinvis før dig har rørt stangen samme sted. Altså burde man faktisk 
 vaske hænder FØR man gik på toilettet!   
Det viser lidt om vores til tider ulogiske tankegang eller bare en tradition 
 som egentligt ikke er fornufteligt.
 Mvh
 Emil 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                 Jens Jensen (22-10-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jens Jensen | 
  Dato :  22-10-04 09:04 |  
  |  
 
            "Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse
 news:41783df1$0$175$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > Sjovt du siger det   
> For på mit pædagog-seminarie var en lærer lidt provokerende og spurgte os
 > hvor mange som vaskede hænder efter et toiletbesøg. Vi var mange som rakte
 > labben i vejret. Så kom forklaringen om, at hånden faktisk var mere
 snavset
 > end skridtet som jo var beskyttet af underhylerne og bukser, mens hånden
 jo
 > har trykket hænder med andre dagen lang, rørt ved pengeseddeler som jo har
 > skiftet ejermænd flere gange, holdt om stangen for ikke at falde i bussen
 > hvor dusinvis før dig har rørt stangen samme sted. Altså burde man faktisk
 > vaske hænder FØR man gik på toilettet!   
> Det viser lidt om vores til tider ulogiske tankegang eller bare en
 tradition
 > som egentligt ikke er fornufteligt.
 Der er jeg ikke enig. Det er vel forskellige bakterier vi snakker om. Man
 bliver ikke syg i skridtet, hvis man rører sig i skridtet, men bakterier fra
 skridtet kan virkelig gøre én syg. Det er nok ikke så meget antallet af
 bakterier men mere, hvad det er for en slags bakterie.
 Måske man ikke skulle lytte til en pædagog angående bakterier, men lytte til
 en person med en medecinuddannelse bag sig. Det viser lidt om vores til
 tider ulogiske tankegang    Hvis der skulle være en lille smule pædagogik i
 det, så skulle man vaske hænder før og efter toiletbesøg.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                  AJC (22-10-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : AJC | 
  Dato :  22-10-04 12:46 |  
  |   
            Jens Jensen wrote:
 
 > Hvis der skulle være en lille smule pædagogik i
 > det, så skulle man vaske hænder før og efter toiletbesøg.
 
 Det har jeg gjort i mange år.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                   Jens Jensen (22-10-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jens Jensen | 
  Dato :  22-10-04 15:04 |  
  |   
            "AJC" <syg@blå.stue> skrev i en meddelelse
 news:4178f2d8$0$225$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 > Jens Jensen wrote:
 >
 > > Hvis der skulle være en lille smule pædagogik i
 > > det, så skulle man vaske hænder før og efter toiletbesøg.
 >
 > Det har jeg gjort i mange år.
 
 Det kan man selvfølgelig også gøre, men jeg tager chancen med kun at vaske
 hænder bagefter. Indtil videre er min tissemand ikke blevet syg, og den
 kommer trods alt i bad hver dag.
 
 Da jeg nu nævnte tissemand, kan nogen så huske spillet Leisure Suit Larry,
 da Larry skulle købe kondomer? Den var total griner.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                    AJC (22-10-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : AJC | 
  Dato :  22-10-04 21:20 |  
  |   
            Jens Jensen wrote:
 > "AJC" <syg@blå.stue> skrev i en meddelelse
 > news:4178f2d8$0$225$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 > 
 >>Jens Jensen wrote:
 >>
 >>
 >>>Hvis der skulle være en lille smule pædagogik i
 >>>det, så skulle man vaske hænder før og efter toiletbesøg.
 >>
 >>Det har jeg gjort i mange år.
 > 
 > 
 > Det kan man selvfølgelig også gøre, men jeg tager chancen med kun at vaske
 > hænder bagefter. Indtil videre er min tissemand ikke blevet syg, og den
 > kommer trods alt i bad hver dag.
 
 Alle tissemænd og tissekoner kommer forhåbentlig i bad hver eneste dag?
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                     Knud Berggreen (23-10-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Knud Berggreen | 
  Dato :  23-10-04 10:25 |  
  |   
            On Fri, 22 Oct 2004 22:20:04 +0200, AJC <syg@blå.stue> wrote:
 
 >
 >Alle tissemænd og tissekoner kommer forhåbentlig i bad hver eneste dag?
 
 Afhængig af i hvilke omgivelser du bevæger dig, kan du møde en hel del
 mennesker, hvor man virkelig kan komme i tvivl om dette skulle være
 tilfældet.
 
 En anden ting er at man ser tit på offentlige toiletter folk som går
 direkte ud fra urinalet uden så meget som at skele til håndvasken. Ok,
 det er en ting, de har måske ramt rigtigt, men når så der kommer en ud
 fra det lukkede rum, hvor man har hørt "plumpet" og vedkommende så
 heller ikke vasker hænder, så må man jo tænke sit.
 
 /Knud
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                      AJC (23-10-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : AJC | 
  Dato :  23-10-04 16:15 |  
  |  
 
            Knud Berggreen wrote:
 > On Fri, 22 Oct 2004 22:20:04 +0200, AJC <syg@blå.stue> wrote:
 > 
 > 
 >>Alle tissemænd og tissekoner kommer forhåbentlig i bad hver eneste dag?
 > 
 > 
 > Afhængig af i hvilke omgivelser du bevæger dig, kan du møde en hel del
 > mennesker, hvor man virkelig kan komme i tvivl om dette skulle være
 > tilfældet.
 > 
 > En anden ting er at man ser tit på offentlige toiletter folk som går
 > direkte ud fra urinalet uden så meget som at skele til håndvasken. Ok,
 > det er en ting, de har måske ramt rigtigt, men når så der kommer en ud
 > fra det lukkede rum, hvor man har hørt "plumpet" og vedkommende så
 > heller ikke vasker hænder, så må man jo tænke sit.
 Så har jeg endnu en undskyldning for aldrig at forlade mit hjem!   
 Folk er jo svin!
 Føj!     
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                      Sune Salminen (23-10-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Sune Salminen | 
  Dato :  23-10-04 19:06 |  
  |  
 
            Knud Berggreen wrote:
 > On Fri, 22 Oct 2004 22:20:04 +0200, AJC <syg@blå.stue> wrote:
 >
 >>
 >> Alle tissemænd og tissekoner kommer forhåbentlig i bad hver eneste
 >> dag?
 >
 > Afhængig af i hvilke omgivelser du bevæger dig, kan du møde en hel del
 > mennesker, hvor man virkelig kan komme i tvivl om dette skulle være
 > tilfældet.
 >
 > En anden ting er at man ser tit på offentlige toiletter folk som går
 > direkte ud fra urinalet uden så meget som at skele til håndvasken. Ok,
 > det er en ting, de har måske ramt rigtigt, men når så der kommer en ud
 > fra det lukkede rum, hvor man har hørt "plumpet" og vedkommende så
 > heller ikke vasker hænder, så må man jo tænke sit.
 Så er det jeg spørger
 Hvorfor skal man vaske hænder hvis man ikke har fået lort eller pis på 
 fingrene?
 ö_Ö
 -Sune
 -- 
 Check out my band at  www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail. 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                       AJC (23-10-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : AJC | 
  Dato :  23-10-04 22:57 |  
  |   
            Sune Salminen wrote:
 > Knud Berggreen wrote:
 > 
 >>On Fri, 22 Oct 2004 22:20:04 +0200, AJC <syg@blå.stue> wrote:
 >>
 >>
 >>>Alle tissemænd og tissekoner kommer forhåbentlig i bad hver eneste
 >>>dag?
 >>
 >>Afhængig af i hvilke omgivelser du bevæger dig, kan du møde en hel del
 >>mennesker, hvor man virkelig kan komme i tvivl om dette skulle være
 >>tilfældet.
 >>
 >>En anden ting er at man ser tit på offentlige toiletter folk som går
 >>direkte ud fra urinalet uden så meget som at skele til håndvasken. Ok,
 >>det er en ting, de har måske ramt rigtigt, men når så der kommer en ud
 >>fra det lukkede rum, hvor man har hørt "plumpet" og vedkommende så
 >>heller ikke vasker hænder, så må man jo tænke sit.
 > 
 > 
 > Så er det jeg spørger
 > 
 > Hvorfor skal man vaske hænder hvis man ikke har fået lort eller pis på 
 > fingrene?
 
 Fordi en tissemand i løbet af dagen sveder og dermed udvikler en mindre 
 lækker lugt af sur sved, som overføres til hånden/fingrene ved berøring.
 Hos piger/kvinder er det tit en endnu være lugt, nemlig lugten af fisk, 
 som bliver overført.
 Det er mest hensynet til andre mennesker, som er den største grund til, 
 at jeg vasker hænder efter toiletbesøg.
 At jeg så også vasker hænder inden toiletbesøg er mere for min egen 
 skyld og det er måske også en smule overdrevet at gøre det, hvis man 
 ikke har været ude for en dør inden toiletbesøget, da man jo så ikke har 
 andres snask på hænderne/fingrene.
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                  Emil Jensen [2100] (22-10-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Emil Jensen [2100] | 
  Dato :  22-10-04 16:25 |  
  |  
 
            >> Sjovt du siger det   
>> For på mit pædagog-seminarie var en lærer lidt provokerende og spurgte os
 >> hvor mange som vaskede hænder efter et toiletbesøg. Vi var mange som 
 >> rakte
 >> labben i vejret. Så kom forklaringen om, at hånden faktisk var mere
 > snavset
 >> end skridtet som jo var beskyttet af underhylerne og bukser, mens hånden
 > jo
 >> har trykket hænder med andre dagen lang, rørt ved pengeseddeler som jo 
 >> har
 >> skiftet ejermænd flere gange, holdt om stangen for ikke at falde i bussen
 >> hvor dusinvis før dig har rørt stangen samme sted. Altså burde man 
 >> faktisk
 >> vaske hænder FØR man gik på toilettet!   
>> Det viser lidt om vores til tider ulogiske tankegang eller bare en
 > tradition
 >> som egentligt ikke er fornufteligt.
 >
 > Der er jeg ikke enig. Det er vel forskellige bakterier vi snakker om. Man
 > bliver ikke syg i skridtet, hvis man rører sig i skridtet, men bakterier 
 > fra
 > skridtet kan virkelig gøre én syg. Det er nok ikke så meget antallet af
 > bakterier men mere, hvad det er for en slags bakterie.
 >
 > Måske man ikke skulle lytte til en pædagog angående bakterier, men lytte 
 > til
 > en person med en medecinuddannelse bag sig. Det viser lidt om vores til
 > tider ulogiske tankegang    Hvis der skulle være en lille smule pædagogik 
 > i
 > det, så skulle man vaske hænder før og efter toiletbesøg.
 Det har du ret i, vi skal koncentrere os om vores fag-område, og lytte til 
 uddannede fra andre fag-områder.
 Mvh
 Emil 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Boerge Rahbech Jense~ (07-10-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Boerge Rahbech Jense~ | 
  Dato :  07-10-04 21:17 |  
  |   
            
"Nielsen" <mn2@outsearch.dk> skrev i en meddelelse
 news:41659e1e$0$297$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 > Tak igen   
>
 > Hvis du har flere af den slags små tips, så tager jeg gerne imod, for jeg
 > synes det er ret svært at få alle behovene opfyldt. De er hele tiden
 > utilfredse med at der ikke er nok sjov - og så er miljø lige pludselig
 > dårlig - og så er energien i bund..... Hvordan pokker når man at opfylde
 det
 > hele?!
 Jeg har det præcis på samme måde som dig, og er også meget glad for Emils
 tips.
 Jeg leger meget med de fire piger i familien Singlerne i Særby, og har
 oplevet, de har skændtes om tv, efter jeg fandt ud af at bygge et hus med to
 badeværelser og fire soveværelser til dem. Derudover skændtes to af dem ved
 deres dart-spil, og den eneste valgmulighed var: Snyd.
 Et lille tillægsspørgsmål om problemer med madlavning: Kan det ikke være
 madvarer, de mangler, når de stamper i gulvet?
 Med venlig hilsen
 Børge
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Emil Jensen [2100] (08-10-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Emil Jensen [2100] | 
  Dato :  08-10-04 10:25 |  
  |   
            > Et lille tillægsspørgsmål om problemer med madlavning: Kan det ikke være
 > madvarer, de mangler, når de stamper i gulvet?
 
 Jeg mener at der kommer en besked om at køleskabet er tom, når man forsøger
 at lave mad. Men man kan også trykke på køleskabet og tjekke beholdningen.
 Eller man kan ringe/e-maile og der se hvor meget man kan bestille (svarer
 til hvor meget plads der er i køleskabet).
 
 Mvh
 
 Emil
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Gerner (08-10-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Gerner | 
  Dato :  08-10-04 10:27 |  
  |   
            On Thu, 7 Oct 2004 22:16:48 +0200, "Boerge Rahbech Jensen" <asdasasdf@xyz.dk>
 wrote in dk.spil.computer:
 
 
 >Et lille tillægsspørgsmål om problemer med madlavning: Kan det ikke være
 >madvarer, de mangler, når de stamper i gulvet?
 
 Ikke til at begynde med, og så kan simmerne tjekke madbeholdningen hvor du får
 besked på hvor mange enheder mad der er i køleskabet.
 
 Hvis man vil se hvad de tænker når de brokker sig, så må man tæt på.
 Ufremkommelighed er vist en "væg".
 >
 >Med venlig hilsen
 >Børge
 >
 
 -- 
 Gerner
 
 fuku wa uchi, oni wa soto
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Jens Jensen (08-10-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jens Jensen | 
  Dato :  08-10-04 09:06 |  
  |  
 
            "Nielsen" <mn2@outsearch.dk> skrev i en meddelelse
 news:41659e1e$0$297$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 > Tak igen   
>
 > Hvis du har flere af den slags små tips, så tager jeg gerne imod, for jeg
 > synes det er ret svært at få alle behovene opfyldt. De er hele tiden
 > utilfredse med at der ikke er nok sjov - og så er miljø lige pludselig
 > dårlig - og så er energien i bund..... Hvordan pokker når man at opfylde
 det
 > hele?!
 Hvis de ikke har det sjovt nok, så sæt dem til at male eller spille piano.
 Det synes de er meget morsomt, og så oplærer de kreativitet. TV er også
 meget morsomt, og de kan bl.a. lære at lave mad ved at se TV. Nogle gange
 vil mine simmere kun se TV, hvis de har det alt for "usjovt".
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Emil Jensen [2100] (08-10-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Emil Jensen [2100] | 
  Dato :  08-10-04 10:27 |  
  |   
            
"Jens Jensen" <Jens@Jensen.dk> skrev i en meddelelse
 news:41664a53$0$305$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > "Nielsen" <mn2@outsearch.dk> skrev i en meddelelse
 > news:41659e1e$0$297$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 > > Tak igen   
> >
 > > Hvis du har flere af den slags små tips, så tager jeg gerne imod, for
 jeg
 > > synes det er ret svært at få alle behovene opfyldt. De er hele tiden
 > > utilfredse med at der ikke er nok sjov - og så er miljø lige pludselig
 > > dårlig - og så er energien i bund..... Hvordan pokker når man at opfylde
 > det
 > > hele?!
 >
 > Hvis de ikke har det sjovt nok, så sæt dem til at male eller spille piano.
 > Det synes de er meget morsomt, og så oplærer de kreativitet. TV er også
 > meget morsomt, og de kan bl.a. lære at lave mad ved at se TV. Nogle gange
 > vil mine simmere kun se TV, hvis de har det alt for "usjovt".
 Ja, det er den bedste tip, som jeg glemte før. Man kan have det sjovt
 samtidig med at man bliver bedre til et eller andet. Eller man kan lave et
 eller andet i fællesskab, f.eks. spille skak, så ryger Venne-baren også op,
 man har det sjovt og man lærer Logik. 3 ting på en gang. Prøv det med
 forskellige ting.
 Mvh
 Emil
            
              |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |