Hmm kan jeg køre sims 2
Fra : Tina Overgaard

Dato : 30-09-04 21:58

Hejsa NG

Jeg testede min maskine på det link der blev sendt ud og min maskine kunne
sagtens klare sagerne. Men så gik jeg for sjov ind og testede med Far Cry,
og der var min PC helt i bund og det kunne jeg slet ikke køre. Men jeg har
tilfældigvis købt far cry og det køre forrygende må man sige.

Nu er det så at jeg tænker om jeg kan stole på den side eller om jeg skal
tænke mig en ekstra gang inden jeg køber dette spil? Eller skal jeg bare
smutte ud og købe det?

Min PC er:
Athlon XP+ 1800 Ghz
512 Mb Ram
Geforce 2 MX/MX 400 128 Mb
Masser af plads på harddisken.

Mvh.
Tina

Fra : Kim2000

Dato : 30-09-04 22:09

> Min PC er:
> Athlon XP+ 1800 Ghz
> 512 Mb Ram
> Geforce 2 MX/MX 400 128 Mb
> Masser af plads på harddisken.

Min 1.1 duron, 512 Mb ram kan sagtens køre det, godt nok har jeg et stærkere
grafikkort (5200FX), men min vurdering er at du ikke får problemer med det.

mvh
Kim

Fra : Laziter [9440]

Dato : 01-10-04 00:05

"Kim2000" <kim2000@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Min 1.1 duron, 512 Mb ram kan sagtens køre det, godt nok har jeg et
stærkere
> grafikkort (5200FX), men min vurdering er at du ikke får problemer med
det.

Hehe Kim

Ja du må altså undskylde at jeg griner lidt, men 5200FX er ikke ret meget
stærkere end GF2 MX400.
Dog understøtter det DX9 hvilket GF2 ikke gør, men rent "motor" mæssigt er
det ikke ret meget bedre.

But anyway, så længe du kan bruge kortet til de spil du kan lide, spiller
det jo ingen rolle, kunne bare ikke dy mig

Mvh
Benjamin

Fra : Morten Larsen

Dato : 01-10-04 15:45

"Tina Overgaard" <tina@linuxnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tænke mig en ekstra gang inden jeg køber dette spil? Eller skal jeg bare

Så bør du investere i et nyt grafikkort. Du får ikke kun langt hurtigere
ydelse, men også flottere grafik og flere effekter i spillet. Og samtidig
kan dit processor 'trække' et noget bedre grafikkort end et gforce2, før
grafikkortet kræver mere processorkraft. Til sammenligning er der er folk
der køber grafikkort til 3500-3000,-kr stk. men du kan fordoble din ydelse
for omkring 450-500kr, så det behøver ikke være helt vildt. Men feks. et
http://www.shg.dk/produkter/infobox.asp?mode=specs&lang=DK&varenr=340726
ville give dine spil meget mere liv end dig gf2 kort. Selvom du har rigeligt
med ram så er cpu'en/directX ramhastighed ikke så hurtig igen.

Mvh Morten

Fra : Tina Overgaard

Dato : 01-10-04 19:56

Hejsa

Jeg kunne køre the sims 2, JUBIIII.

Jeg gider ikke at investere i et nyt grafikkort da jeg skal ud og købe en ny
og kraftigere computer til Januar, så vil jeg hellere vente til der.

Så jeg nøjes bare lige pt. med det jeg har :). Der er jo ikke lang tid til
januar.

Mvh.
Tina

Fra : Kim2000

Dato : 01-10-04 20:35

> [...]
> rigeligt
> med ram så er cpu'en/directX ramhastighed ikke så hurtig igen.

Har du nogen ide om hvor stærkt det er det vil være i forhold til mit
5600FX?

(jeg skrev forkert, det er 5600FX, ikke 5200FX).

Mvh
Kim

Fra : Morten Larsen

Dato : 02-10-04 16:42

> Har du nogen ide om hvor stærkt det er det vil være i forhold til mit
> 5600FX?
>
> (jeg skrev forkert, det er 5600FX, ikke 5200FX).

De er stort set lige hurtige. R9550 lidt hurtigere i den test jeg har. R9550
score '34,6' FX5600 score '29,9' så der er ikke meget at hente. Vil du
derimod have ca. 55-60% bedre ydelse bliver det nok et R9600XT 256Mb du skal
investere i. Ellers er dit 5600 ok iflg mig, jeg kører selv med et
overclocket R9000 og det kører da nogenlunde.
http://www.bj-trading.dk/dk/info.asp?varenr=GR-SAP-9601

Mvh Morten