sims 2 fryser
Fra : jk

Dato : 25-09-04 08:01

(og lad nu vær' med at komme med diverse dårlige jokes :)

efter at have spillet i måske ½-1 time sker det nogen gange (sket 3 gange
ialt), at spillet fryser - løsningen er så at boote maskinen og starte
forfra ..hmprff ! - er der nogen, som ved om der er lavet et patch til
spillet ?

min maskine:
1ghz amd athlon, 384mb ram, radeon 9600pro 128mb.

/JK

Fra : Mads

Dato : 25-09-04 09:31

On Sat, 25 Sep 2004 09:00:31 +0200, "jk"
<dempsey@email.dkFjernMigForAtEmaile> wrote:

> [...]
>spillet ?
>
>min maskine:
>1ghz amd athlon, 384mb ram, radeon 9600pro 128mb.

Hvilken grafik driver bruger du ?
Jeg har selv afprøvet forskellige Catalyst drivere efter at have
bemærket slemme grafik fejl og nedbrud med Catalyst 4.9.
Lige nu kører jeg med Catalyst 4.5 og den virker meget mere
stabil sammen med Sims 2

mvh Mads

Fra : jk

Dato : 25-09-04 09:34

"Mads" <Mads@nospam.portalen.no> wrote in message
> [...]
> bemærket slemme grafik fejl og nedbrud med Catalyst 4.9.
> Lige nu kører jeg med Catalyst 4.5 og den virker meget mere

hmm.. - jeg bruger 4.8 - det ku' da godt være jeg sku' prøve med en 4.5'er -
tak for tippet :)

/JK

Fra : Manse

Dato : 25-09-04 09:37

er der nogen, som ved om der er lavet et patch til
spillet ?

Hejsan

Har du sikkert oplevet ved andre programmer.. ikk.

AMD har det med at blive varm når den er på hårdt arbejde og da din kun er
1Ghz, bliver den varm og fryser.

bedre køling, og slå alt i grafik fra, mindste opløsning (800x600), og mange
flere ram.

Manse

Fra : jk

Dato : 25-09-04 11:25

"Manse" <11kili@sol.dk> wrote in message
> Har du sikkert oplevet ved andre programmer.. ikk.

nej, ikke udpræget

> AMD har det med at blive varm når den er på hårdt arbejde og da din kun er
> 1Ghz, bliver den varm og fryser.
>
> bedre køling, og slå alt i grafik fra, mindste opløsning (800x600), og
> mange flere ram.

mere køling = min chip ligger ca. på 54 grader (Silverado køler)
mere ram = hjælper altid, men næppe på dette problem.

/JK

Fra : Jens Jensen

Dato : 27-09-04 09:45

"jk" <dempsey@email.dkFjernMigForAtEmaile> skrev i en meddelelse
> "Manse" <11kili@sol.dk> wrote in message
>
> nej, ikke udpræget

> mere køling = min chip ligger ca. på 54 grader (Silverado køler)
> mere ram = hjælper altid, men næppe på dette problem.

Jeg havde faktisk et tilsvarende problem på min "gamle" computer med spillet
SimCity 4. Jeg opdagede, at jeg havde lidt for skrappe CAS settings på
RAM'en i bios (som oven i købet var automatisk via SPD). Jeg gav nogle lidt
højere værdier, og bagefter kunne jeg køre spillet uden at låse computeren
eller crache. En gang imellem frøs den og lød som et maskingevær i måske
7-10 sekunder, men den kom altid tilbage til spillet, så det kunne jeg godt
leve med.