Hvordan laver man en opstarts diskette til~
Fra : Eg Egemarke

Dato : 20-09-04 11:51

Ja det lyder jo let men da spillet Blakestone kræver mindst 605 Kb fri for
at kunne køre er jeg lidt på den da, det er EVIGHEDER siden jeg sidst har
pillet med dette og kæmpet med at optimere den slags
Nogen forslag ?!?
Det er til en gammel 450 Mhz maskine der kører i dos selvfølgelig !!

MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265

Fra : Eigil Sørensen

Dato : 20-09-04 12:00

Prøv at se på Bootdisk.com om der skulle være noget du kan bruge.
eist7@webspeed.dk

Fra : Peter C:\\>

Dato : 20-09-04 15:31

> [...]
> at kunne køre er jeg lidt på den da, det er EVIGHEDER siden jeg sidst har
> pillet med dette og kæmpet med at optimere den slags

Sådan frit fra hukommelsen er det så ikke noget med at man skriver: sys a:
Så laver den disketten i a: til en systemdisk, og så kan man evt kopiere
config.sys og autoexec.bat over bagefter

--
MVH Peter C:\
- - -

Fra : Eg Egemarke

Dato : 20-09-04 18:13

Joo men selve disken er let at lave og laves med en Format A: /s kommando
Problemet ligget i at jeg skal hive mindst 605 Kb ud af maskine og drøner du
deruda med en alm format /s får du max 490 kb efter en grundig omgang pillen
og justeren frem og tilbage med Config.sys og autoexec.bat har jeg fået den
"op" på 560 Kb men mangler det sidste ?!?

Fra : Peter C:\\>

Dato : 20-09-04 18:41

> [...]
den
> "op" på 560 Kb men mangler det sidste ?!?

jooo....
Her er et scan fra et "optimer din DOS"-hæfte
Jeg mener at denne skal kunne give et godt stykker over 600kB

CONFIG:SYS

device=\DOS\himem.sys
dos=high
device=\DOS\emm386.exe noems
dos=umb
devicehigh=\DOS\smartdrv.sys 512 256
devicehigh=\DOS\display.sys con=(,,l)
rem devicehigh=\UTI\gmouse.sys
devicehigh=\DOS\ansi.sys
rem devicehigh=\DOS\setver.exe
country=045,865,\DOS\country.sys
files=10
rem fcbs=l
buf£ers=5
rem stacks=0,0
break=on
rem shell=\DOS\command.com \DOS /p /f /e:1024

AUTOEXEC.BAT

©echo off
path C:\BAT;C:\DOS;---
mode con cp prep=((865) \DOS\ega.cpi)
mode con cp sel=865
LH keyb.com dk,,\DOS\keyboard.sys
rem LH \DOS\doskey.com
LH \DOS\share.exe
rem LH \UTl\gmouse.com
set temp=\temp
set tmp=\temp
prompt $p$g
rem \DOS\emm386.exe auto

Måske er der noget der "ringer en klokke" hos dig som du kan bruge ?

--
MVH Peter C:\
- - -

Fra : Robert Eriksen

Dato : 20-09-04 21:35

Eg Egemarke wrote:
> [...]
> omgang pillen og justeren frem og tilbage med Config.sys og autoexec.bat
> har jeg fået den "op" på 560 Kb men mangler det sidste ?!?

Copy/paste dine AUTOEXEC.BAT og CONFIG.SYS filer ind i et indlæg og smid
det i dk.edb.system.andre-systemer hvor du gør opmærksom på dit problem
(og ikke mindst DOS version)

Der sidder højst sandsynligt nogle DOS-hajer der kan huske alle de
kringlede LoadHigh, DOS=HIGH, DEVICEHIGH og hvad det nu ellers hed alt
sammen.

/Robert

Fra : SoftMan Brian

Dato : 20-09-04 21:57

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> wrote in message
> [...]
den
> "op" på 560 Kb men mangler det sidste ?!?

Windows 2000 (startede fint op, men kunne ikke lide mit pci lydkort
)

Microsoft Windows 2000 [Version 5.00.2195]
(C) Copyright 1985-2000 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\Administrator>mem

655360 bytes total conventional memory
655360 bytes available to MS-DOS
627376 largest executable program size

1048576 bytes total contiguous extended memory
0 bytes available contiguous extended memory
941056 bytes available XMS memory
MS-DOS resident in High Memory Area

C:\DOCUME~1\ADMINI~1>