Ingen hackerbeskyttelse med US-modem?
Fra : Lars Jensen

Dato : 15-05-01 18:57

Ifølge World Onlines nye ADSL-tilbud, hvor man kan få et Eicon
USB-modem til enten en 256/128 eller 512/128-forbindelse, kan man med
USB-modemet ikke beskytte sig mod hackere. Kan det virkelig passe? -
og gælder det samme de USB-modems, som Mobilix leverer (når de altså
engang gør det

vh
Lars

Fra : Michael Legart

Dato : 15-05-01 19:05

On Tue, 15 May 2001 19:57:14 +0200, Lars Jensen <larsj@image.dk> wrote:
> Ifølge World Onlines nye ADSL-tilbud, hvor man kan få et Eicon
> USB-modem til enten en 256/128 eller 512/128-forbindelse, kan man med
> USB-modemet ikke beskytte sig mod hackere. Kan det virkelig passe? -

Du kan sagtens sikre din maskine ved f.eks. at installere en personlig
firewall. Det kan folk sikkert fortaelle mere om i
dk.edb.sikkerhed eller lignende.

--
package Disclamer;

BEGIN { print "Arbejder hos World Online, men taler for mig selv"; }
1;

Fra : Thomas Ehler

Dato : 15-05-01 20:12

Hej Michael

Gå feks på www.sygate.com
og hent deres virkeligt gode og gratis (til private) Sygate Firewall 4.0.
Den anbefales blandt andet af Gardener group (Staves vist ikke helt sådan).

I modsætning til Norton Firewall (i øvrigt næsten alle Norton produkter)
suger den ikke din maskine totalt for plads- og system-resourcer, og så er
den gratis.

MVH
Thomas Ehler

Fra : Dennis T.

Dato : 15-05-01 22:08

Michael Legart wrote on Tuesday 15 May 2001 20:04 in
<slrn9g2ru4.f8j.legart@dustpuppy.worldonline.dk>:
> Du kan sagtens sikre din maskine ved f.eks. at installere en personlig
> firewall. Det kan folk sikkert fortaelle mere om i
> dk.edb.sikkerhed eller lignende.

Du kan ikke _sagtens_ sikre noget ved en software "personlig"
firewall....

/Dennis

Fra : Peter Brodersen

Dato : 15-05-01 22:53

On Tue, 15 May 2001 23:07:35 +0200, Dennis T.
<viol8r@technologist.com> wrote:

>Du kan ikke _sagtens_ sikre noget ved en software "personlig"
>firewall....

Man kan heller ikke _sagtens_ sikre noget ved en tilfældig router. Så
dér.

--
- Pede
Professionel nørd

Tilhørsforhold/disclaimer: http://www.ter.dk/disclaimer/

Fra : Allan Olesen

Dato : 16-05-01 00:33

Peter Brodersen <professionel@nerd.dk> wrote:

>Man kan heller ikke _sagtens_ sikre noget ved en tilfældig router.

Især ikke når man tænker på, hvor mange[1] routere, der i
standardopsætningen giver telnet-adgang udefra, enten uden password
eller med default-password.

[1]: Baseret på mit eget begrænsede empiriske materiale:
2 ud af 2 ISDN-routere.

--
Allan Olesen, Lunderskov
Hvorfor er det kun Nej-sigerne, der må køre 55 i byen?

Fra : Peter Brodersen

Dato : 15-05-01 21:16

wrote:

>Ifølge World Onlines nye ADSL-tilbud, hvor man kan få et Eicon
>USB-modem til enten en 256/128 eller 512/128-forbindelse, kan man med
>USB-modemet ikke beskytte sig mod hackere. Kan det virkelig passe?

Det er en noget dårlig formulering. Modemet kan ikke beskytte mod
hackere, ligesom et netkabel ikke kan beskytte mod hackere (dvs. man
kan fjerne begge dele og undgå nogen forbindelse :)

Modemet fungerer som et almindeligt modem. Her er det heller ikke
modemets opgave at lave filtrering eller lignende. Til gengæld
forhindrer modemet ikke i at man selv har smidt diverse software ind
(fx en "hjemmefirewall" eller et OS med avancerede
filtreringsmuligheder).

I en af de første udmeldinger fra WOL angående det USB-modem var der
en noget uheldig formulering, der fik det til at fremstå som at man
slet ikke havde mulighed for at opretholde en okay sikkerhed, når man
brugte det modem.