Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
4000kr - Hvilket digital kamera ??
Fra : Claus Nielsen

Dato : 15-05-01 18:49

Jeg skal til at købe mit første digital kamera, og har tænkt mig at
prisen skulle ligge lige omkring de 4000 kr.

Jeg har kikket på Steves og Dpreview, men blev mest forvirret af de
mange forskellige tests. Der må være nogen som har lidt mere forstand
på dette end mig, som har stået i samme situation

Billederne skal først og fremmest bruges at sende som E-mail og til
hjemmesider, men jeg håber at foto kan fange min interesse, og ville
derfor gerne have et kamera der kan tage nogle skarpe og detaljerede
billeder.

Jeg havde tænkt mig at kameraet skulle have følgende :

USB interface
2 Megapixel
Optisk zoom (gerne 3x)

Nogle forslag til modeller som jeg skal kikke nærmere på ??

Fra : Kim Østrup

Dato : 15-05-01 19:03

Hej Claus

Jeg er tilfreds med Canons S10 som har 2,1 mio, 2 gange optisk og USB -
men prisen er vist stadig over 4000 kr - jeg måtte slippe lige under 6
tkr incl 64 Mb.

Mvh

Kim Østrup.

Claus Nielsen <batboy@ofir.dk> skrev i en

Fra : Niels Svendsen

Dato : 15-05-01 19:03

kik en gang på Canon A2o, det er 2,1 mp. og koster ca. 4000, har lige set
det hos Nem-computer til denne pris.

--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.

Fra : Lyrik

Dato : 16-05-01 21:42

"Claus Nielsen" <batboy@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 2 Megapixel
> Optisk zoom (gerne 3x)

> Nogle forslag til modeller som jeg skal kikke nærmere på ??
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Fuji Finepix 2400 til 3999.- hos Multimediaworld(online)
Opfylder alle dine betingelser.
Kan du nøjes med 2x optisk zoom, så Kodak DC3400 til 3595.- hos co2pc.

Her er skarpe billeder og optik som er bedre end de "små canoner".
Se dem alle sammen under rewiews:
http://www.megapixel.net/html/issueindex.html

Hilsen Jens

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 31-05-01 21:07

On Tue, 15 May 2001 19:49:01 +0200,
Claus Nielsen <batboy@ofir.dk> wrote:
> [...]
>2 Megapixel
>Optisk zoom (gerne 3x)
>
>Nogle forslag til modeller som jeg skal kikke nærmere på ??

Købte Canon PowerShot A20. Postordre fra Alcotini til 4209 inkl.
porto og ekspedition. Den har 3x zoom selv om al documentation siger
2.5x (og linsen er også trykt med 3x). Har testet med billeder af en
lineal :)

Næsten uanset hvilket kamera du køber, så risikerer du at få
lyst til at købe mere RAM til dette så du kan tage flere billeder
uden at skulle tilbage til PC'en. Typisk medfølger 8MB, som
har plads til ca. 8 billeder i 1600x1200 i god kvalitet. Jeg har
lige købt 64MB ekstra hos shg.dk til kr. 649.
--
Povl H. Pedersen - Please send unsolicited advertising to abuse@whitehouse.gov
Position: N 56 09 37 - E 010 12 29