Hvem synger denne sang ?
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-10-04 12:10

Er der nogen der ved hvad nedenstående sang hedder og hvem der synger ?

Det er den danske oversættelse at COTTON FIELDS.
Rock`n`roll-sangeren Rock-Nalle`s oversættelse er dog ikke den jeg
tænker på. Hans udgave her vist "Min fars roemark i Skjern".
Men sangen er nemlig også i en anden dansk udgave. Det er en udgave
som er i den rene dansktop-stil. Jeg kan lidt af teksten:

CITAT START

Da jeg var en ganske lille baby
boede min far og mor i Sæby
I den by hvor jeg kommer fra
og mens jeg ganske ganske stille groede
blev jeg også glad fordi jeg boede
i den by hvor jeg kommer fra

CITAT SLUT

Jeg ønskede for 15-20 år siden pladen i "Hej P3". Ja i læste rigtigt. P3.
Det var dengang P3 sendte almindelig populærmusik for den brede befolkning.
Jeg husker at det var Michael Juul Sørensen som spillede pladen for mig. Han
havde lige spillet en plade som havde med Rundetårn at gøre og så sagde han
"fra toppen af Rundetårn hopper vi nu ned i den lille by Sæby.
Huuu ha, Det var noget af et spring.

Nogen som ved sangtittel og sanger skråstreg gruppe.

Fra : Ole Damgaard

Dato : 01-11-04 10:05

"Åge Halldorsson" <a.halldorsson@post.tele.dk> wrote in message news:<4184c806$0$86977$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> [...]
> Huuu ha, Det var noget af et spring.
>
> Nogen som ved sangtittel og sanger skråstreg gruppe.

Det er en Thøger Olesen tekst (Alan Honde) - den hedder Den by hvor
jeg kommer fra og blev indspillet af Eugen Tajmer i 1970.
mvh ole

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-11-04 16:10

Ole Damgaard <odg@dr.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:992f6159.0411010104.7edfb8a6@posting.google.com...

> Det er en Thøger Olesen tekst (Alan Honde) - den hedder Den by hvor
> jeg kommer fra og blev indspillet af Eugen Tajmer i 1970.
> mvh ole
________

Tak tak tak, endnu engang Ole. Du er et hhelt dansktopleksikon. Det er
præsis den jeg tænker på. Nu redder du sådan en situation for 2. gang. Er
det en bestemt offentlig database på internet du finder sådan noget. En vi
alle kan bruge? - eller er det bare noget du ved ?.

Hilsen Åge