Oktober måneds "Hvad hører du for tiden?"
Fra : -V-

Dato : 25-10-04 13:44

Hvordan har jeg dog kunnet glemme denne her?
Hurtigt videre.

Pantera - Vulgar Display of Power
Vel efterhånden en klassiker, og det bringer minder om 'den første gang'
frem. Altså, den første gang, jeg hørte det. Det er et album som er 100%
dedikeret til fuld gas, og med Phil Anselmo bag rattet er der inegn
tissepauser. Eller noed.
'Mouth for War' fås ikke bedre, og 'Fucking Hostile' er jo soam at høre
Slayer på en af de helt gode dage.

Danger Mouse - The Grey Album
En ret spøjs idé, som efterhånden har fået en del publicity.
Til trods for mine manglende interesse for hephop har det virkeligt fanget
mig - særdeles anbefalelsesværdigt.

Nancy Sinatra - Nancy Sinatra
En stemme fra en svunden tid er tilbage. Selvom albummet er temmeligt ujævnt
er de bedste sange alligevel absolut en gennemlytning eller tre værd.

Boblere:
Natasha Bedingfields 'These Words' er månedens mest catchy nummer. Hun kan
rent faktisk synge, og nummeret handler om kjærlighed og er skæppeskønt.
Svenske Snook har lavet en lille genistreg, 'Mister Cool', som nok skulle
kunne få gang i folks dansefutter. Ihvertfald herhjemme, hvor blandingen af
guitar, hephopbeats og en enkelt stryger sidder lige i øjet.
For at stille electropop-sulten ryger Bertine Zetlitz' (sic) 'Fake Your
Beauty' også lige ind på listen tæt forfulgt af Jermaine Jacksons' 'Lets'
Get Serious'.

Så nu er bolden på jeres banehalvdel - hvad hører I?

-V-

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 25-10-04 15:21

> Så nu er bolden på jeres banehalvdel - hvad hører I?

Lamb of God - As the Palaces Burn
Ashes of the wake

Amon Amarth - Versus the world

Fantomas - Director's Cut

Type O Negative - Life is killing me

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 25-10-04 14:58

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse
> Så nu er bolden på jeres banehalvdel - hvad hører I?

en irriterende tinitus-støj konstant
--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : zcully

Dato : 25-10-04 15:22

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in message
> [...]
> tissepauser. Eller noed.
> 'Mouth for War' fås ikke bedre, og 'Fucking Hostile' er jo soam at høre

Den kører også nærmest altid hjemme ved mig!!
Efter min mening det bedste metal album nogensinde. Endda tæt på det bedste
album nogensinde....

> -V-

Her kører der:

Korn: Best of...

Slipknot: Vol. 3.

Dj. Tiesto: Live in koncert (godt nok en DVD)

Bjørk: Medulla

Nephew: USADSB

The Prodigy: Always outnumbered....

/Zcully

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-10-04 15:29

-V- skrev:

> Så nu er bolden på jeres banehalvdel - hvad hører I?

Uden tvivl Rammstein - Reise, Reise

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Pipeline

Dato : 25-10-04 15:36

Fixmer/McCarthy - Between The Devil
The Cure - The Cure
Depeche Mode - Remixes 81-04

Fra : Kong Kent

Dato : 25-10-04 17:08

Illdisposed: 1-800 Vindication

Cradle Of Filth: Nymphetamine

Samael: Reign Of Light

God Dethroned: The Lair of The White Worm

Behemoth: Demigod

--
Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com

Fra : Per

Dato : 25-10-04 17:47

Rammstein - Reise Reise

The Donnas - Spend the night

AC/DC If you want Blood

Østkysthustlers - verdens længeste rap

Mvh. Per!

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-10-04 18:00

Per skrev:

> Rammstein - Reise Reise

Er det bare mig eller er Moskau herrefed?? Den har en feed atmosfære over
sig

Fra : Per

Dato : 26-10-04 00:28

--

Hey Martin!

Det er ikke dig - det er et totalt fedt nr.

Jeg synes faktisk at de har gjort det rigtig godt Rammstein drengene med den
nye cd.

Pladen er væsentlig bedre en jeg havde forventet.

Mvh. Per!

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-10-04 15:26

Per skrev:

> Hey Martin!

Hey!

> Det er ikke dig - det er et totalt fedt nr.

Så har jeg da ikke helt mistet forstanden.

Den og så Mein Teil...

> Jeg synes faktisk at de har gjort det rigtig godt Rammstein drengene med
> den nye cd.

Ja. Alle numrene er fede på hver deres måde men lige Moskau og Mein Teil
synes jeg topper.

> Pladen er væsentlig bedre en jeg havde forventet.

Det er jeg enig i - jeg havde høje forvetninger men regnede ikke med de
blev indfriet - det blev dog gjort til skamme.

Albummet fik en plads i min nu komplette samling

Fra : Laziter [9440]

Dato : 31-10-04 12:36

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> skrev i en meddelelse

> Er det bare mig eller er Moskau herrefed?? Den har en feed atmosfære over
> sig

Rammstein topper også her i huset (og ja Moskau er bare fed), til stor
irritation for min kæreste der synes at Westlife topper (hvor hulen fandt
jeg egentligt hende henne?)

Listen fortsætter med:
King Diamond - The Eye, en skive jeg synes har en fed historie over sig.
King Diamond - Them, når det skal være "sjovt"

Manowar får også lov til at være med på listen med Warriors of the World og
Defender i en special udgave.

Tja, Helloween får da ind i mellem også lov til at være med, de kan sagtens
levere god musik men musikken findes altså bedre andre steder

Sådan løst derned af kommer:
Die Krupps
Pouppee Fabrikk
Green Jelly (kunne ikke lige finde det rigtige tegn)
Clawfinger
Megadeth
Metallica
Pantera
Accept
AC/DC
Iron Maiden
Moonspell
Crematory

Tja samlingen er efterhånden vokset siden 1982 (startede med Manowar -
Battle Hymns) så der er så meget at vælge imellem at det halve kan være nok

Men det hele bliver lyttet til, så derfor ser Oktober listen sådan ud

Mvh
Benjamin

Fra : Kim Riber

Dato : 25-10-04 17:53

Ian Brown: Solarized

Morresey: You are the Quarry

Happy Mondays: Pills 'n' thrills and bellyaches

Kim Riber

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 25-10-04 19:11

-V- wrote:

> Så nu er bolden på jeres banehalvdel - hvad hører I?

Tom Waits - Real Gone
Elvis Costello- Delivery Man
Nick Cave - Abattoir Blues / Lyre Of Orpheus
Jason Webley - Only Just Beginning

--
http://www.imdb.com/name/nm1507094/

Fra : Sirannon

Dato : 25-10-04 19:12

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse
> Så nu er bolden på jeres banehalvdel - hvad hører I?

Placebo Without you I¨m nothing
Air Talkie Walkie

Fra : Dopedog

Dato : 25-10-04 20:57

VINTERSORG! ALT hvad de har lavet!!!

Skal faktisk til at lave mega dansk opgave om dem DEJLIGT DEJLIGT band

-Ronnie

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 25-10-04 21:55

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in message news:<417cf682$0$299$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
> Get Serious'.
>

> Så nu er bolden på jeres banehalvdel - hvad hører I?

Tja, der gik nostalgi i computerspilene, og så fulgte musikken ligesom
lidt med, men har faktisk lyttet til en masse fra mine gamle C64'er
dage .

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-04 22:33

Rammstein: Reise, Reise
Justin Sullivan: big Guitar in little Memphis+
Tales: (Compilation CD fra midt 90´erne med Bands fra haderslev - Citizen
Nightmare - Beyound the Pale - Blindfish - COS - The Rainfall years)
Bad Religion: Stranger than fiction
Johnny Cash: The man comes around
Studson (Århus hardcore)

Esben

---

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 26-10-04 12:02

"Klavs Rommedahl" <klaro@mailcircuit.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Tja, der gik nostalgi i computerspilene, og så fulgte musikken ligesom
> lidt med, men har faktisk lyttet til en masse fra mine gamle C64'er

Fordi du har fået gamle blade, behøver du da ikke gå helt i frø

Men er nu ikke bedre selv, så den har stået på Hollies, Defenders, Sir
Henry, Lobo, og en lille afstikker til Teddy Edelmann.

M.V.H.....Benny..

Fra : Michael Hansen

Dato : 25-10-04 23:20

Alle de gamle vinyl plader, da jeg netop har købt en pladespiller )))

Rolling Stones "Some girls"
U2 "Joshua Tree"
Cure "Standing by the see"
Smiths - "....dem alle sammen..."
Simple Minds "New gold dream"
Clash "London calling" og "Sandinista"

og en hel masse andre, weeeeeee - længe leve vinyl (eller not....)

Fra : Thomas

Dato : 26-10-04 01:02

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse

> Natasha Bedingfields 'These Words' er månedens mest catchy nummer. Hun kan
> rent faktisk synge, og nummeret handler om kjærlighed og er skæppeskønt.

Arrrgghhh!!! Hader det hader det hader det!!
Men det er nok fordi man får det skovlet ind i øregangene ca. 6-7 gange om
dagen,
via. tv og radio. Det kan ødelægge selv de bedste numre.

Da de begyndte at spille den nye R.E.M single, syntes jeg den er fed. Nu
skifter jeg
konsekvent kanal, hver gang den bliver spillet. Niarns dobbelt-A syntes
jeg også
var fed det første gange... Men en uge som 'ugens uundgåelige' har gjort,
at den også
er ret kedelig nu... Det kan godt være P3 hjælper mange nye danske
kunstnere frem.
Men de tager sgu livet af dem lige så hurtigt igen, ved at spille de samme
20-30 numre
konstant, i 2-3 måneder af gangen (Selvfølgelig med til tilgang og frafald
af sange indimellem.
Det kan ihvertfald ikke anbefales at høre P3 8 timer om dagen, hvis man kan
lide musik.

> Så nu er bolden på jeres banehalvdel - hvad hører I?

Nephew - USADSB
Springer nærmest konstant de 3 singler over, da P3 også har ødelagt dem for
mig...

Teitur - Poetry & Aeroplanes
Dejlig musik i Singer/songwriter genren...

Claus Hempler - Hempler
Dejlig stemme... Dejligt album!

Berkenstox - The Fastest Lap
Demo-EP fra nu opløst dansk amatørband fra Randers egnen... Fandt lige
skiven frem
forleden, og er begyndt at høre den en del... Hører også deres sidste CD.

Drengene Fra Angora - Drengene Fra Angora
Skiven er stadig ny, og nogen af numrene er stadig sjove. Så den får et par
ture i
anlægget indimellem.

Udover disse albums, er der enkelte numre med forskellige bands i
playlisten. Bands som :
Japanese Girlfriend
Dinojax
Him
Eminem
Goo Goo Dolls
Kashmir
Robbie Williams
Portishead

Fra : Peter Juhl

Dato : 26-10-04 01:33

-V- wrote:

> Så nu er bolden på jeres banehalvdel - hvad hører I?

Carl A. Finlow - Electrilogy+
Fünf D: Angelheart
Soulwax: Any Minute Now
System 7: Encantado
The Hacker: Reves Mecaniques
Unkle: Never Never Land (Re-issue med mix cd)

Godt for øjnene også:
WarpVision (Warp Records): The Videos 1989-2004

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 26-10-04 07:35

-V- wrote:
> Hvordan har jeg dog kunnet glemme denne her?
> Hurtigt videre.

[snip]

> Så nu er bolden på jeres banehalvdel - hvad hører I?

Sons Of Tomorrow: Deres nyeste EP (Københavnver-oldschoolmetal a'la
Sabbath/Purple www.sonsoftomorrow.com)
Demons & Wizards: Demons & Wizards (Jon Schafer fra Iced Earth og Hansi
Kursch fra Blind Guardian. Det er godt - næsten som et "lost Iced Earth
album").
Megadeth: The System Has Failed
Dio: Magica
Megadeth: So Far, So Good...So What! (remaster)
Megadeth: Rust In Peace (remaster) - legendarisk album, teknisk thrash i
verdensklasse!
Cornerstone: Human Stain

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : Morten Jensen

Dato : 26-10-04 07:56

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in message
> Pantera - Vulgar Display of Power

Klassiker! - Og efter min mening også Panteras absolut bedste fra dengang de
stadig kunne spille med lidt groove, istedet for at det bare skulle gå
stærkt.
Mit eksemplar af denne pragt-skive er efterhånden temmeligt slidt...

> Så nu er bolden på jeres banehalvdel - hvad hører I?
Invocator - Weave the Apocalypse
Efter min mening det bedste danske metal der nogensinde er udgivet.
Desværre lader trommelyden på dette album en del tilbage at ønske. Gad godt
at albummet blev remixet og genudgivet.
Husker stadig da Invocator spillede som opvarmning til Paradise Lost i
Ridehuset i Århus, - og spillede RØVEN ud af bukserne på hovednavnet!

/Morten

Fra : Highlander

Dato : 28-10-04 08:41

> Så nu er bolden på jeres banehalvdel - hvad hører I?

Manfred Mann Angle station
Peter Frantom - comes alive
An emotional fish
Claus Hempler
Robbie Robertson - Storyville
John Hiatt & the Goners - Beneath this gruff exterior
På danske Læber
Del amitri - Change everything
REM - Around the sun

og Live har jeg hørt :
Grand avenue, Claus Hempler og Allan Olsen

Highlander
--
NOBODY is ugly after 2 a.m.

Fra : Rundude

Dato : 29-10-04 20:46

Drengene fra Angora = sjov
Andreas scholl - wayfaring stranger - folksongs
Phil colins - lovesongs
Danser med Drenge - deres første og andet album, noget af det bedste danske
musik der er lavet!!!
Ray charles - mess around
zindy - reach out
og els popmusik fra 100fm og skyradio

mvh
Rundude aka Kenneth

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-10-04 15:15

-V- <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:417cf682$0$299$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Så nu er bolden på jeres banehalvdel - hvad hører I?
_______

Jeg ville gerne høre "April" (nyt dansk band fra Fyn), men deres nye cd var
desværre udsolgt hos pladeforretningen. Det er dog et godt tegn. Så er der
jo ogs¨andre end mig som vil have fat i melodioøse slagere. Så deres
cd-reklame i tv2. Det var bare guffenuf. Sån lidt "På slaget 12-agtigt med
et streft tysk slager-sound i selve musik-farven. Det jeg hørte i tv2 var
god smørrelse for trommehinderne. Nårh hov da. Det var jo noget jeg ikke
hørte. Du spurgte hvad vi hørte.

I oktober har jeg hørt "Steen og Stanley"s ny-lancerede cd, som vi også har
hørt i yv2-reklamer. Det er den hvor øjeblikkets store slager "2 skridt frem
og 1 tilbage er på. Den er godt nok blevet populær. Også her.
Hvad er der så mere? Hmmm... Jo altså "Ebbe Frank" er der jo
selvfølgelig med hans nye "Bade med og uden". For pokker mand hvor den er
lækker. Nu ved jeg godt at i siger at det da er en gammel plade.
Det er det selvfølgelig også, men han købte rettighederne til en
genindspilning af landeplagen, af Ulla Pia.
Jeg synes at den er lavet ret godt, næsten på højde med Ulla Pia`s
udgave. Nu skulle jeg så høre om den slap ind på dansktoppen i lørdags, men
den opnåede kun en 11. plads. den blev overhalet indenom af Kisser og Søren,
med en dårligere plade. ØV altså.
Men danskerne har sansynligvis syntes at det var lidt bob-bob at synge
om at bade, næsten midt om vinteren. Jeg ved heller ikke hvorfor at lancerer
en sommerplade om vinteren. Han skulle have ventet til sommer.

Hilsen Åge