Bedste Computerspil OST?
Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 22-10-04 23:47

Mine favoritter er helt klart:

Monkey Island-spillene (især... 3'eren er nok den bedste, men cd2 af M.I
4 sprang i mit drev AAAARRRRRRGGHHHHH!!!!!!! Må have det igen! Kom aldrig
igennem det.... hulk hulk)

Outlaws (især)

Morrowind (især)

Apocalypse

Hitman

Heroes of Might and Magic IV

Warcraft-spillene
Har I selv nogle favoritter eller vil i kommentere nogle af mine? Please
come... share your thoughts...
Og helst ikke noget om at det ikke høre til i den her gruppe, fordi det er
jeg sikker på den gør. Der er trods alt meget fantastik musik i spillenes
verden.

Fra : Otto J.

Dato : 22-10-04 23:16

Krakout på C64!

Mvh. Otto

Fra : zcully

Dato : 23-10-04 12:06

"Otto J." <hifiotto@hotmail.com> wrote in message
> Krakout på C64!
>
> Mvh. Otto

Bagitman var også fedt *GG*

/Zcully

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 23-10-04 12:18

Således skrev zcully den Sat, 23 Oct 2004 13:06:08 +0200:

>Bagitman var også fedt *GG*

I har tydeligvis ikke spillet nok Crazy Comets.

Hedninge...

Knud
--
Adult: A person who has stopped growing at
both ends and is now growing in the middle.

Fra : Jacob E.

Dato : 23-10-04 01:34

Grand Theft Auto 3 - Vice City.

Fra : Rasmus Thorsø Nielse~

Dato : 23-10-04 11:58

"Jacob E." <sp@mmergotohell.invalid> wrote in message
> Grand Theft Auto 3 - Vice City.

forever and ever and ever and ever and ever.....

eller indtil San Andreas kommer til PC'en :D

/Rasmus

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 23-10-04 05:16

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> skrev i en meddelelse
> Mine favoritter er helt klart:

Starcraft....

Mvh.
Lars

Fra : Keld Villadsen

Dato : 23-10-04 12:28

Settlers

Fra : David Rasmussen

Dato : 23-10-04 11:02

Søren Kjeldsen wrote:
> [...]
> jeg sikker på den gør. Der er trods alt meget fantastik musik i spillenes

Last Ninja på C-64!

/David

Fra : Morten Nielsen

Dato : 23-10-04 11:53

> Last Ninja på C-64!
>
> /David

nostalgitårer ruller ned ad min kind

Fra : David Rasmussen

Dato : 23-10-04 12:06

Morten Nielsen wrote:

> nostalgitårer ruller ned ad min kind

Det kunne være at man snart skulle tage til koncert med Press Play On Tape.

http://www.pressplayontape.com/

/David

Fra : Sune Salminen

Dato : 23-10-04 14:36

David Rasmussen wrote:

> Det kunne være at man snart skulle tage til koncert med Press Play On
> Tape.
> http://www.pressplayontape.com/
>
> /David

Det kan jeg kun anbefale!

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Jesper B. Nielsen

Dato : 24-10-04 01:10

On Sat, 23 Oct 2004 12:53:10 +0200, "Morten Nielsen" <denmark_mn@hotmail.com>
wrote:

>nostalgitårer ruller ned ad min kind

Kig evt. på remix.kwed.org

Der kan man hente mp3-remixes af masser af klassisk C64-musik.

Fra : Sune Salminen

Dato : 23-10-04 15:01

Søren Kjeldsen wrote:
> [...]
>
> Heroes of Might and Magic IV
>
> Warcraft-spillene
> Har I selv nogle favoritter eller vil i kommentere nogle af mine?

Jeg har aldrig spillet nogle af de spil du nævner.

Jeg har til gengæld en forkærlighed for Tim Follin's musik på Commodore
64, men også noget af hans arbejde på andre platforme. Næsten alt han
har lavet synes jeg er godt, men noget af det bedste er musikken i stage
1 i Bionic Commandos på C64.
Press Play On Tape har i øvrigt også indspillet en udgave af det nummer
på deres nyeste album.
Her er et Tim Follin Fansite hvor man kan downloade en masse af hans
musik: http://mono211.com/follindrome/

Musikken i Alien Vs. Predator til PC var yderst effektfuld og
understøttede den dårlige stemning i spillet rigtig godt.

Tron 2.0 har også meget flot film-agtig og storslået musik. Og så er det
et godt spil.

Selvfølgelig GTA: Vice City som jeg har spillet alt, alt for meget (og
stadig kun gennemført 56% af). Når de spiller Tempted by the fruit of
another over anlægget nede i Prima får jeg automatisk lyst til at gå ud
og stjæle en bil og lave en drive-by nede ved tingstedet.

Også et pragtfuldt gammelt arkadespil, nemlig Konami's Gyruss der brager
Bachs Toccata og Fuga i D-mol tilsat rytmebox ud, via fem styks
AY-3-8910 lydchips i fuld effekt ud igennem to 6" højttalere med en hel
spillemaskine som resonanskasse, mens du flyver rundt og rundt for at nå
din hjemplanet til the-tid... Three Warps To Ur-anus.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 23-10-04 16:41

> Jeg har aldrig spillet nogle af de spil du nævner.

Så har du en del at sku ha' indhentet ;-D

Fra : David Rasmussen

Dato : 23-10-04 16:38

Søren Kjeldsen wrote:

> Så har du en del at sku ha' indhentet ;-D

Heheh :)

Det er ikke os alle sammen der har tid til at spille så meget computer :)

/David

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 23-10-04 17:49

> Det er ikke os alle sammen der har tid til at spille så meget computer :)
>
> /David

Øhhhh, og jeg har? Hmm... lad mig se, næh, det har jeg sgu desværre ikke...
Men hvis der er en vilje er der en vej... Og så meget er det ikke, han kan
da bare tage et spil af gangen, vil foreslå man begynder med Monkey
Island...

Fra : Sune Salminen

Dato : 23-10-04 17:54

Søren Kjeldsen wrote:

> [...]
> ikke... Men hvis der er en vilje er der en vej... Og så meget er det
> ikke, han kan da bare tage et spil af gangen, vil foreslå man

Okay, jeg løj.. Jeg har faktisk spillet Monkey Island engang. På en Mac
endda, men jeg kan ikke huske musikken.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-10-04 18:16

Søren Kjeldsen skrev:

> ikke... Men hvis der er en vilje er der en vej... Og så meget er det

Ja det er rigtigt. Og mens man gamer for vildt så lader man bare hus,
have og bil stå til og forfalde.

God plan Hvor der er vilje husker du nok

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 23-10-04 22:03

> Ja det er rigtigt. Og mens man gamer for vildt så lader man bare hus,
> have og bil stå til og forfalde.
>
> God plan Hvor der er vilje husker du nok

????? Havde lidt svært ved at forstå, hvilke uddrag du brugte.
Nu siger jeg jo ikke at man skal game helt vildt, Monkey Island er sgu
heller ikke et spil man bare tærsker igennem. Måske en 1 eller 2 timer om
ugen med computerspil så er det da passende.

Fra : Rune Jensen

Dato : 23-10-04 17:25

Hmmm den er svær...

Burnout 3

Def Jam fight - For New York City

Af de gamle spil synes jeg musikken var god i:

Lotus Esprit Turbo Challenge 3 (Amiga) eller var det 2'eren??

Bubble Bobble havde nok den mest catchy melodi overhovededet...bedre end
Mario :)

-Rune Jensen

Fra : MVJ

Dato : 24-10-04 13:45

Søren Kjeldsen wrote:
> [...]
> jeg sikker på den gør. Der er trods alt meget fantastik musik i spillenes

Det Bedste er Uden tvivl Rock n' Rolling Racing til SNES

1. Bad To The Bone
2.Paranoid
3.Born To Be Wild
4. Highway Star
5. Peter Gunn Theme

kombiner det med et super race action skyde spil og du har det
ulitimative bil spil

MVH
Vinther