Q : BPM liste
Fra : Johnny B 2000

Dato : 16-10-04 15:05

jeg søger en måde at finde ud af BPM uden at skulle tælle 1 min. ... findes
der evt. et prg. som kan klare dette ?

--
Johnny [2000 Frb.]
fjern SLETDETTE i mailadr. for direkte mail

Fra : AB/9000

Dato : 16-10-04 15:10

" Johnny B 2000" <johnnyb2000SLETDETTE@sol.dk> wrote in message
> jeg søger en måde at finde ud af BPM uden at skulle tælle 1 min. ...
> findes der evt. et prg. som kan klare dette ?

Tæl 10 sek. og gang med 6, 15 sek. og gang med 4 .....

Av, av .....

Fra : David Rasmussen

Dato : 16-10-04 15:27

Johnny B 2000 wrote:
> jeg søger en måde at finde ud af BPM uden at skulle tælle 1 min. ... findes
> der evt. et prg. som kan klare dette ?

Der er masser af gratis metronomprogrammer på nettet og til download.

http://www.metronomeonline.com/ er kendt.

Jeg har netop for nylig selv lavet en metronom-cd til brug i en
almindelig cd-afspiller. Jeg ville tro at den slags kunne downloades
overalt, men nej. Man kan dog købe en rundt omkring.

Jeg burde lægge den jeg har lavet nu op et sted, men har ikke lige plads
til at hoste 500+ MB. Som den er nu er der 80-160 bpm i et skridt ad
gangen, 24 takter af hver hastighed. Jeg sætter så bare min afspiller på
repeat track og så kan jeg øve i en given hastighed i timevis :)

Eftersom jeg oftest kun bruger 100+ bpm tror jeg nok at jeg brænder en
mere hvor der ligger fra 101-160. Så er det også nemmere at regne ud
hvad track-nummer der svarer til hvilken hastighed. 125 = track 25 etc. :)

/David