En R.E.M. udtalelse
Fra : Bo Dudek

Dato : 13-10-04 08:29

Hejsa

Forleden så jeg et eller andet i tv om R.E.M. Jeg kan ikke huske,
hvilken kanal det var på, men det kan snildt have været DR1's
'Rundfunk'.

Stipe udtalte på et tidspunkt noget a la "det musik, mine computere
spytter ud", og så faldt min respekt for R.E.M. lige 10 point.

Kan det passe, at de lader en computer generere melodierne, og at det
så 'bare' er dem selv, der forfatter teksterne? Jeg er klar over, at
der er mange, der gør således idag, men gode gamle R.E.M.?

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Dennis Seide

Dato : 13-10-04 09:43

in article o5mpm0hs128iabnmns5l45ib7onjmfiep0@4ax.com, Bo Dudek at
bo@FJERNbodudek.dk wrote on 13/10/04 9:29:

> [...]
> så 'bare' er dem selv, der forfatter teksterne? Jeg er klar over, at
> der er mange, der gør således idag, men gode gamle R.E.M.?

Tror altså ikke den slags computer findes - jeg arbejder da temmeligt hårdt
med min for at få den til at spytte nye numre ud.. Men HVIS den findes ville
det da vare meget sjovt at ha' en

/dennis

Fra : David Rasmussen

Dato : 13-10-04 10:34

Bo Dudek wrote:
> [...]
> så 'bare' er dem selv, der forfatter teksterne? Jeg er klar over, at
> der er mange, der gør således idag, men gode gamle R.E.M.?

LOL.... Nej, det kan ikke passe. Der findes ikke sådan en computer. Alle
musikere i dag bruger computere som et værktøj, ikke til at skabe
musikken, men til mixing, sequencing, sampling etc.

/David

Fra : Jacob E.

Dato : 13-10-04 10:59

David Rasmussen wrote:

> LOL.... Nej, det kan ikke passe. Der findes ikke sådan en computer.
> Alle musikere i dag bruger computere som et værktøj, ikke til at skabe
> musikken, men til mixing, sequencing, sampling etc.

Det er nu ikke heeeeelt rigtigt...

Jean Michel Jarre's nummer "Waiting for Costeau" er faktisk lavet af en
computer. Kan ikke lige huske hvordan, men det står sikkert på nettet et
eller andet sted.

Mvh Jacob E.

Fra : David Rasmussen

Dato : 13-10-04 11:25

Jacob E. wrote:

> Det er nu ikke heeeeelt rigtigt...
>
> Jean Michel Jarre's nummer "Waiting for Costeau" er faktisk lavet af en
> computer. Kan ikke lige huske hvordan, men det står sikkert på nettet et
> eller andet sted.

Det er klart at man kan programmere en computer til at generere melodier
og akkordsammensætninger, og man kan da også godt kalde resultatet for
musik (nogle programmer er ret gode til den slags, f.eks.
Band-in-a-Box), men programmer der bare skriver alle REM's sange uden
menneskelig indgriben, hvorefter der lægges tekster på? Arj..

/David

Fra : Thomas

Dato : 13-10-04 10:39

"Bo Dudek" <bo@FJERNbodudek.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Forleden så jeg et eller andet i tv om R.E.M. Jeg kan ikke huske,
> hvilken kanal det var på, men det kan snildt have været DR1's
> 'Rundfunk'.

DR1's Boogie, eller TV2's Rundfunk var det nok...

> [...]
> så 'bare' er dem selv, der forfatter teksterne? Jeg er klar over, at
> der er mange, der gør således idag, men gode gamle R.E.M.?

Jeg tror Stipe hentydede til hans hjerne, da han sagde 'hans computer'

..Thomas

Fra : Robert Eriksen

Dato : 13-10-04 15:35

Thomas wrote:

> "Bo Dudek" <bo@FJERNbodudek.dk> skrev i en meddelelse

> DR1's Boogie, eller TV2's Rundfunk var det nok...

Jeg så det også, og mener det var noget NMA optakt på TV2.
Med ham der has-been'en fra godnathistorierne.

Fra : John

Dato : 13-10-04 12:49

"Bo Dudek" <bo@FJERNbodudek.dk> skrev i en meddelelse

*SNIP*

> men det kan snildt have været DR1's 'Rundfunk'.

Næppe

Mvh

John