Dansk-top tekster søges...!?
Fra : René

Dato : 11-10-04 21:25

Hej NG

Jeg skal bruge en masse gamle dansktop schlager tekster a la "Ta Med Ud Og
Fisk", "Gid Du Var I Skanderborg" og så videre - er der nogen der hart links
eller kan anbefale opsalagsværker i den sammenhæng??

René

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 11-10-04 21:37

René <lear@XXoncable.dk> wrote:

> Jeg skal bruge en masse gamle dansktop schlager tekster a la "Ta Med
> Ud Og Fisk", "Gid Du Var I Skanderborg" og så videre - er der nogen
> der hart links eller kan anbefale opsalagsværker i den sammenhæng??

Hej Rene

Tjek Imudico bøgerne på biblioteket, der er nok langt det største udvalg af
dansktoptekster

/ Flying Hotdogs

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-10-04 17:58

René <lear@oncable.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:416aebba$0$201$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
links
> eller kan anbefale opsalagsværker i den sammenhæng??

Der findes kun et enkelt opslagsværk om dansktopmusik. Det er et ganske
udmærket værk, som hedder "Top-Pop" og som er redigeret af Carsten Michael
laursen. Bogen behandler, på trods af sin tittel, udelukkende dansktopmusik
eller som bogen også omtaler musikken "dansk slagermusik". Bogen behandler
årene 1950-2000.

Tror du ikke lige du skal klikke her og læse om bogen. Et af de mest seriøse
danske musikleksika.:
http://www.lrforlag.dk/sebog.php3?id=1055

Hilsen Åge