Illdisposed: "1-800 Vindication" <- bedste~
Fra : Kong Kent

Dato : 08-10-04 15:31

No shit. Illdisposed har godt nok rejst standarden for hvordan brutal,
aggressiv og groovy death-metal med en snert af melodisk død skal lyde. Den
står for mit vedkommende klart til en titel som årets death-metal skive!

Hvis ikke du har den, så køb den!

--
Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com

Fra : Lina

Dato : 08-10-04 20:32

> [...]
Den
> står for mit vedkommende klart til en titel som årets death-metal skive!

Det lyder godt nok lovende! Har overvejet at købe den, men eftersom min
cd-ønskeliste efterhånden er temmelig lang, har jeg sagt til mig selv, at
den godt har kunnet vente. Nu tror jeg i stedet, jeg vil skynde mig ned og
få fat i den i morgen formiddag :D

--
Lina Lind Christensen

Fra : Steen Schmidt

Dato : 08-10-04 20:42

Kong Kent wrote:

> [...]
> brutal, aggressiv og groovy death-metal med en snert af melodisk død
> skal lyde. Den står for mit vedkommende klart til en titel som årets

Har kun hørt track 1 (Dark) de har på hjemmesiden - synes ikke de lyder
så hårde som sidst jeg så dem (i øvelokalerne i Århus for 10 år siden
oder so sammen med Pingel, Jake og drengene . Er 'Dark' sigende for
albumet?

Mvh
Steen

Fra : Steen Schmidt

Dato : 08-10-04 20:47

Steen Schmidt wrote:

> [...]
> lyder så hårde som sidst jeg så dem (i øvelokalerne i Århus for 10 år
> siden oder so sammen med Pingel, Jake og drengene . Er 'Dark'

Nu har jeg hørt 'Dark' 5 gange i træk - f*** det, jeg køber pladen

Mvh
Steen

Fra : Kong Kent

Dato : 08-10-04 21:24

> Nu har jeg hørt 'Dark' 5 gange i træk - f*** det, jeg køber pladen

hehe... kan jeg godt forstå. Har nok hørt skiven igennem de første 10 gange
i dag. Den rykker så vildt. Jo "Dark" er fed, og det er resten af albummet
så sandelig også. Jeg er vild med hver eneste sang derpå, så at fremhæve én
ville være uretfærdigt overfor de andre.

Kan kun sige, at jeg blev fuldstændig blæst tilbage i stolen da den første
sang gik i gang. Herlig lille intro hvor man hører små lydbidder fra deres
tidligere albums. Det er som om der er en der sidder og skruer på frekvensen
på en gammel radio (eller clockradio) og finder de gamle albums på
frekvenserne, hvorefter han til sidst finder den nye. Den kører så også i
det lidt lumre, halvsløve lydbillede indtil der kommer et break, og SÅ!! Så
er HELVEDE fan'me løs i Saxogade i 35:57 (minus den intro, naturligvis
*GG*). Det er simpelthen verdensklasse!

--
Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 08-10-04 22:57

Synes da mere det er Black Metal end Dødsmetal. Kan godt lide riffene, men
synes vokalen er lidt for dyb. Har ikke hørt så meget af den genre, noget
Agiel men det er sgu for kaotisk for mine ører. Synes dog det er fedt de har
et eller andet kørende med RoadRunners, må håbe de ikke bliver trådt på som
Type O
Lytter mest til Lamb of God for tiden, så mine danske favoritter er nok
HateSphere og As We Fight, selvom jeg blev blæst væk af When Midnight
Kills - The Blood will flow... Men de har vist intet album...

Fra : Kong Kent

Dato : 08-10-04 22:03

> Synes da mere det er Black Metal end Dødsmetal. Kan godt lide riffene, men
> synes vokalen er lidt for dyb. Har ikke hørt så meget af den genre, noget
> Agiel men det er sgu for kaotisk for mine ører.

Netop den kælderdybe vokal er et typisk kendetegn for netop dødsmetal. Hvis
du har hørt Suffocation, Deicide eller Morbid Angel (m. David Vincent som
forsanger!) ville du slet ikke være i tvivl om hvad en grusom dyb vokal er
for noget *GG*

Black metal er omvendt klart kendetegnet af den mere skrigende og skingre
vokal. Bevares, på bl.a. "Jeff" er der også lidt af den vokal hist og pist,
men Illdisposed er så sandelig groovy fuckin' dødsmetal når det er
allerbedst.

Som der står på deres promotion-materiale ang. denne plade:

"Today, the members of Illdisposed have developed their own and more
commercial form of death metal with groovy rhythms, melodic but still hard
hitting riffs, technical and well played guitar solos and aggressive vocal
in focus"

Det *er* dødsmetal

--
Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com

Fra : Steen Schmidt

Dato : 08-10-04 22:27

Kong Kent wrote:

> Netop den kælderdybe vokal er et typisk kendetegn for netop
> dødsmetal.

....men samtidig fortæller Hr. Summer at Road Runner fandt pladen for
dyb, så den indeholder en *del* mere diskant end de selv ville have
(henad metalcore)

Mvh
Steen

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 09-10-04 00:03

> ...men samtidig fortæller Hr. Summer at Road Runner fandt pladen for
> dyb, så den indeholder en *del* mere diskant end de selv ville have
> [...]
OK... Er bange for at selv jeg har fundet min grænse i metal-universet. Jeg
er godt nok ked af at jeg ikke kan blive fanget af musikken. Men jeg har
ikke hørt deres nye album, så jeg prøver at være åben.

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 10-10-04 00:26

> [...]
> Hvis du har hørt Suffocation, Deicide eller Morbid Angel (m. David Vincent
> som forsanger!) ville du slet ikke være i tvivl om hvad en grusom dyb
Har hørt Suffocation og bliver nødt til at spørge: Hvis det er dødsmetal,
hvad fanden er SlipKnot, Lamb of God, Sepultura (det gamle) så?
Synes at der er for lidt forandring i stemmen og synes ikke man kan tyde
følelser som man fx kan i Lamb of God eller SlipKnot for den sags skyld...

Fra : Steen Schmidt

Dato : 09-10-04 23:35

Søren Kjeldsen wrote:

> Har hørt Suffocation og bliver nødt til at spørge: Hvis det er
> dødsmetal, hvad fanden er SlipKnot, Lamb of God, Sepultura (det
> gamle) så?

Det behøver du ikke spørge mig om - det var Kong Kent der udtalte sig
om dette.

Mvh
Steen

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 10-10-04 02:23

Det var også en fejl, jeg undskylder meget...

Fra : Dopedog

Dato : 10-10-04 20:32

> [...]
> følelser som man fx kan i Lamb of God eller SlipKnot for den sags skyld...

Slipknot ? Dødsmetal ? LOL

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 10-10-04 21:46

> Slipknot ? Dødsmetal ? LOL
Hvad vil du kalde det? Jeg synes ikke man kan kalde det nu-metal... Og jeg
ved ikke hvordan man definerer thrash-metal...

Fra : Dopedog

Dato : 11-10-04 11:24

> Hvad vil du kalde det? Jeg synes ikke man kan kalde det nu-metal... Og jeg
> ved ikke hvordan man definerer thrash-metal...

Slipknot er FANDME ikke dødsmetal, LANGT fra !!

Og ja, det ER nu-metal ! Ved ikke hvorfor folk ikke vil indse det, men det
er det sku ! Mener jeg også at have set på deres officielle side engang men
kan selvfølgelig ikke finde linket nu :s

-Ronnie

Fra : Kong Kent

Dato : 10-10-04 21:25

> Har hørt Suffocation og bliver nødt til at spørge: Hvis det er dødsmetal,
> hvad fanden er SlipKnot, Lamb of God, Sepultura (det gamle) så?

Suffocation er i hvert fald et skoleeksempel på hvad (god!!) dødsmetal er!

Slipknot er nok nærmere en thrashet form for nu-metal (på den gode måde!).
Lamb of God har jeg aldrig hørt, kender kun navnet, så jeg aner ikke om det
er thrash, goth, doom, death eller pop.

Sepultura derimod er klassisk eksempel på thrash med en snert af death-metal
i sig (i hver fald det tidlige). Vokalen på Sepultura har altid været sådan
liiiige på grænsen, men skulle man tvinges til et valg, så ville jeg kalde
dem for thrash.

> Synes at der er for lidt forandring i stemmen og synes ikke man kan tyde
> følelser som man fx kan i Lamb of God eller SlipKnot for den sags skyld...

Smag og behag. Jeg er meget stor tilhænger af dødsmetal, og netop
Illdisposeds "1-800 Vindication" gør, at jeg igen synes det er sjovt at høre
dødsmetal. FUCK den holder!!

--
Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 10-10-04 22:30

> Smag og behag. Jeg er meget stor tilhænger af dødsmetal, og netop
> Illdisposeds "1-800 Vindication" gør, at jeg igen synes det er sjovt at
> høre dødsmetal. FUCK den holder!!
Det med smag og behag har du helt ret i. Og jeg synes også at Illdisposed
har utrolig mange fede riffs, må bare lige vænne mig til vokalen. Men nogle
gange bruger han da også lidt en mere black vokal syns jeg...

Fra : Kong Kent

Dato : 10-10-04 21:37

> Det med smag og behag har du helt ret i. Og jeg synes også at Illdisposed
> har utrolig mange fede riffs, må bare lige vænne mig til vokalen. Men
> nogle gange bruger han da også lidt en mere black vokal syns jeg...

Korrekt. På "1-800 Vindication" er der både den gængse growl, den mere
black-metal agtige skrigende vokal og faktisk også en helt ren vokal, som er
mere standard heavy-metal. I alt en utrolig varieret skive, der dog ikke
forvirrer men i stedet holder en rød tråd igennem hele pladen. Simpelthen et
mesterværk!

Største ros Illdisposed vel kunne få herfra er, at de har skubbet mine andre
metal-skiver i baggrunden, for jeg hører kun deres CD lige p.t. Højere ære
kan man ikke få fra i min domicil som band

--
Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 10-10-04 22:58

> [...]
> andre metal-skiver i baggrunden, for jeg hører kun deres CD lige p.t.
> Højere ære kan man ikke få fra i min domicil som band

Har kun hørt det gamle, så måske sku jeg prøve at låne den cd, man skal jo
altid støtte godt dansk metal. Synd alle mine bekendte metalheads er mere
til dansk metal som mnemic, stomped, MevÂdio... Hader når de skifter over
til lyse vokaler...

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-04 23:04

Lige i forbindelse med Illdisposed og growl, så synhes jeg godt nok ikke at
Bo Sommer er særligt dygtig til det når der spilles live.
det lyder simpelthen ikke særligt godt og selvom bandet spiller rigtigt fedt
så trækker hans præstation nu det samlede indtryk gevaldigt ned!!
Jeg udtaler mig her, kun om de live optrædender jeg har set med dem, og har
heller ikke hørt deres seneste

VH
Esben

---

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 13-10-04 01:21

Wow... Må indrømme at albummet er rigtig fed... Selvom jeg ikke altid kan
værdsætte vokalen... Men de har utroligt mange fede numrer...

Fra : Dopedog

Dato : 09-10-04 09:45

> [...]
> aggressiv og groovy death-metal med en snert af melodisk død skal lyde.
> Den står for mit vedkommende klart til en titel som årets death-metal

Jeg stoler på dig Kent, så jeg køber skiven så tidligt som muligt på mandag

Fra : Q

Dato : 09-10-04 15:21

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Den
> står for mit vedkommende klart til en titel som årets death-metal skive!

Hmmm... Dvs. der er flere numre på end de 4 der var på den promo der udkom
sidste år ?..

( Incisive Souls, Jeff, Call in the Bouys og Dark )..

Stereo Studio i Aalborg har den måske ?..

De 4 numre på promoen ligger da fint i tråd med det gamle Submit album, som
i mine øjne er et af de federe albums de har lavet..

Nogen interesse i dette forresten? http://www.aalborgmetalfestival.dk Det
lugter lidt af grønlænderbrandert og "hævi mætal" hele weekenden for mit
vedkommende

/peter

Fra : Kong Kent

Dato : 09-10-04 18:18

> Hmmm... Dvs. der er flere numre på end de 4 der var på den promo der udkom
> sidste år ?..

Jeps. Den promo jeg sidder med har 10 numre. Så mon ikke det er den endelige
udgivelse?

> ( Incisive Souls, Jeff, Call in the Bouys og Dark )..

Tracklisting på den færdige plade:

1. I Believe In Me
2. Dark
3. Now We're History
4. When You Scream
5. Jeff
6. In Search Of Souls
7. Still Sane
8. You Against The World
9. No More Time
10. The Final Step

> Stereo Studio i Aalborg har den måske ?..

Det tror jeg roligt du kan regne med.

> De 4 numre på promoen ligger da fint i tråd med det gamle Submit album,
> som
> i mine øjne er et af de federe albums de har lavet..

Det her er også det fedeste album Illdisposed har lavet siden "Rotten...",
måske endda bedre? Døm selv!

> Nogen interesse i dette forresten? http://www.aalborgmetalfestival.dk Det
> lugter lidt af grønlænderbrandert og "hævi mætal" hele weekenden for mit
> vedkommende

Hehe... jeg er naturligvis at finde på AMF '04. Var der også sidste år, og
er glad for det nu er delt over to dage. Det betyder nemlig, at Rock Nielsen
bliver besøgt både fredag *og* lørdag når koncerterne er slut. Stakkels
Aalborg de to dage *GG*

--
Kent Kirkegaard Jensen - 9800 Hjørring!!
www.f1journal.com

Fra : Q

Dato : 10-10-04 06:04

> Det tror jeg roligt du kan regne med.

Må lige ind forbi inden jeg dabber på arb. på mandag så..

> Det her er også det fedeste album Illdisposed har lavet siden "Rotten...",
> måske endda bedre? Døm selv!

Theres something rotten.... er da helt klart et fedt album, men i mine øjne
vinder Submit stadig pga tyngden ..

> [...]
Nielsen
> bliver besøgt både fredag *og* lørdag når koncerterne er slut. Stakkels

Rock Nielsen?.... Sidst jeg var deroppe lignede gæsterne noget fra en
børnehave og DJen spillede "NiggerGay".... Jeg var der i ca. 1½ minut, så
smuttede jeg igen ( Får paranoia af NiggerGay )..

Til gengæld blev der spillet Iron Maiden på Rock Cafeen!

Kunne da være vi skulle stikke hovederne sammen over en elefantbajer eller
8?

> --
> Kent Kirkegaard Jensen - 9800 Hjørring!!

/peter, som arbejder i Hjørring, men bor i aalborg..