Omplacering af voksne katte
Fra : Daisy

Dato : 15-05-01 17:19

Hej gruppe,

De af jer som er opdrættere må have prøvet problemet: en eller flere
voksne katte passer ikke længere ind i "flokken" og skal derfor have nye
hjem. Men hvordan finder man et passende hjem?

Jeg står med to voksne hunkatte som efter min - ikke spor forudindtagede
- mening er helt vidunderlige katte. Den absolut eneste grund til at jeg
så meget som overvejer at lade dem flytte er at der er kurrer på tråden
mellem disse to og så de andre voksne hunkatte, og jeg tror at de to
steriliserede piger ville trives bedre i et hjem uden andre katte.
Derfor er det meste af familien/omgangkredsen udelukket - de har
allesammen kat i forvejen.

Jeg har annonceret dem forskellige steder, men har stort set ingen
respons fået, og det forbavser mig - jeg synes jo at der burde være kø
langt ud på gaden Det er to stambogsførte Maine Coons på kun 3 og 4
år, og de er de bedste venner i verden, søde, kælne, smukke og meget
sociale. Selvfølgelig har jeg krav til det nye hjem, men jeg synes ikke
at det er urimelige krav, så jeg er meget forbløffet over at der næsten
ingen henvendelser kommer.

Hvad gør I andre opdrættere når I får brug for omplacering?

Nysgerrige hilsener,

D.

Fra : R. Ilsøe

Dato : 15-05-01 18:03

> Jeg har annonceret dem forskellige steder, men har stort set ingen
> respons fået, og det forbavser mig - jeg synes jo at der burde være kø
> langt ud på gaden

Ikke for at ta' pusten helt fra dig, men det to' mig 9 mdr. at finde
passende hjem til mine 5 katte... Neutraliseret, tatoveret osv.
(Blev tvunget til det grundet boligregler i den nye lejlighed jeg fik.)

Rinnie Isløe

Fra : Camilla Scharff

Dato : 15-05-01 18:08

Hej Daisy

Jeg har haft stort held med at sætte en voksen ud sammen med en killing -
det har også været katte, som jeg har ment ville egne sig bedst til at bo i
hjem uden alt for mange katte, altså ikke ligefrem som ene-katte, men bare
sådan at de fik lov til at sætte dagsordenen, hvilket de bestemt ikke fik
lov til her hvor "Dronning Bast" regerer med hård pote!
Lige nu har jeg to voksne hunkatte, som jeg gerne ville finde nyt hjem til.
Disse kan dog ikke komme ud sammen med en killing, for vi har kun to
killinger og de er begge solgt til nogle, som har voksne katte i forvejen...
Det kan være, at min dyrlæge skal have den ene (det ville være lykken for
mig!), den anden har jeg tænkt mig at "annoncere" på min specialklubs
killingeliste og min hjemmeside, og så se tiden an.
Jeg ved, at andre har brugt den Blå Avis med held til at finde hjem til
deres voksne neutraliserede katte - de er solgt for ml. 500 og 1000 kr.
(eller ihvertfald deromkring), og de har fået super-gode hjem - så det er da
muligt, at jeg også prøver den.

Håber det lykkes dig at finde nye hjem til dine missere!

Mvh. Camilla
Camischa's burmesere
www.burmese.dk

Daisy <miauv@sol.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:3B0156ED.ECF24EDA@sol.dk...

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 15-05-01 19:47

Hejsa

Ville da gerne overtage en af pigemisserne, men har 1 hankat i forvejen. Og
hvis du ikke mener det går an....... så øv!

Men held og lykke *S*

Joan