Gode saxofon sange
Fra : f00ge

Dato : 05-10-04 10:22

Har hørt en del rigtig gode sange med saxofon i radioen på det sidste.
Desværre fik jeg aldrig kunstner/nummer på nogle af dem. Alt, hvad jeg ved,
er, at de nok ikke er helt nye, de sange.

Nogle her, der kan anbefale gode numre/kunstnere med safofon?

Tak,

P.S. Jeg har alt med Moonjam, så dem skal I ikke foreslå. :)

Fra : Sune Salminen

Dato : 05-10-04 12:18

f00ge wrote:
> [...]
>
> Tak,
>
> P.S. Jeg har alt med Moonjam, så dem skal I ikke foreslå. :)

Prøv David Sanborns to første plader 'Taking Off' og 'David Sanborn'.

Det meste andet han har lavet er noget klistret 80'er lort

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-10-04 18:26

Sune Salminen <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:cjtvtp$264l$1@news.cybercity.dk...

> Det meste andet han har lavet er noget klistret 80'er lort
>
> -Sune

__________

Saxofoner i stride strømme er kendetegnet for norges populæreste gruppe
"Scandinavia". det er en rigtig saxofongruppe.
Ellers kan jeg anbefale svensk og norsk dansebandsmusik. Det indeholder
langt mere saxofon-halløj end de danske dansebands. Hos "Kandis" hører man
sjældent saxofoner, ejheller hos "Bjørn og Okay".

Hilsen Åge

Fra : Davidsen

Dato : 05-10-04 19:08

"f00ge" <f00ge***REMOVE***@gmx.net> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Tak,
>
> P.S. Jeg har alt med Moonjam, så dem skal I ikke foreslå. :)

Take your pick!

http://www.digitaldreamdoor.com/pages/best_sax.html

Rækkefølgen er en smagssag...

Mvh
Davidsen

Fra : f00ge

Dato : 06-10-04 11:04

Skulle nok have formuleret mig bedre.
Jeg leder ikke efter jazz. :)
Dire Straits har fx. lavet nogle gode sange, hvor safofon er involveret.
Det, jeg leder efter, er vel noget rock-agtig musik med en god sax her og
der. :)

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 06-10-04 11:27

f00ge skrev:
> Jeg leder ikke efter jazz. :)
> [...] Det, jeg leder efter, er vel noget rock-agtig musik
> med en god sax her og der. :)

Prøv Pink Floyd.
(i hvert fald fra 1980'erne).
--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : David Rasmussen

Dato : 06-10-04 11:42

Herluf Holdt, 3140 wrote:

> Prøv Pink Floyd.
> (i hvert fald fra 1980'erne).

Og 70erne.

/David

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 06-10-04 13:29

David Rasmussen skrev:

> Og 70erne.

Ja, hvis man havde en intelligent PF-database, skrev man
bare: "find Pink Floyd-numre med både sang og sax-soloer,
og udskriv dem i kronologisk orden med navne på solisterne".

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Carsten Jorgensen

Dato : 06-10-04 20:55

"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> wrote in message
> [...]

Et godt rockende bud er Clarence Clemmons fra Bruce SPringsteens e- Street
Band - han har lavet nogel soloer - samt medvirket på et hav a f Springsteen
Indspilninger

Mvh

Carsten

Fra : -V-

Dato : 11-10-04 05:04

Carsten Jorgensen wrote:
> Et godt rockende bud er Clarence Clemmons fra Bruce SPringsteens e-
> Street Band - han har lavet nogel soloer - samt medvirket på et hav a
> f Springsteen Indspilninger

Den i særklasse bedste solo fra hans hånd er nok 'I'm Going Down' fra Bonr
In The USA.

Stort.

-V-

Fra : Davidsen

Dato : 06-10-04 15:35

> [...]
> Det, jeg leder efter, er vel noget rock-agtig musik med en god sax her og

Cool.
Ved ikke lige om det kan snige sig ind under 'rock', men på Stings "Bring On
The Night" fyrer Branford Marsalis den af i alvorlig grad. Fed skive!

Mvh
Davidsen

Fra : Jacob E.

Dato : 06-10-04 20:58

f00ge wrote:
> [...]
> jeg ved, er, at de nok ikke er helt nye, de sange.
>
> Nogle her, der kan anbefale gode numre/kunstnere med safofon?

Curtis Stigers?

Mvh Jacob E.

Fra : -V-

Dato : 11-10-04 05:06

f00ge wrote:
> [...]
> jeg ved, er, at de nok ikke er helt nye, de sange.
>
> Nogle her, der kan anbefale gode numre/kunstnere med safofon?

Tom Scotts liveplade 'Applejuice' er helt fantastisk.

Eller hvad med Huey Lewis And The News 'Trouble In Paradise' med hornene fra
Tower of Power?
Ligger på USA For Africa-albummet, og det holder 100.

-V-