Danske Party-Hits 80'er/90'er
Fra : :-o Pia Kjeldhave o~

Dato : 03-10-04 07:58

Hej!

Jeg skal sammensætte 4-timers dansemusik (med lidt gang i).

Kriterier:
Skal være dansk!
Skal være nogle år gammelt - f.eks. fra 80'erne og/eller 90'erne!

Har I nogle forslag?

Carsten

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-10-04 09:33

Pia Kjeldhave og Carsten T <PiaKjeldhave@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:415fa2f5$0$150$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

nogle år gammelt - f.eks. fra 80'erne og/eller 90'erne!

> Har I nogle forslag?
>
> Carsten
_____________

Ja. Det skal selvfølgelig være dansktop af den mere godaw-agtige slags.

Torben Lendager er selvskrevet med hans cd med partysange. Den som
indeholder "Vi holder fest".

Kim og Hallo er også oplagt med deres nyeste cd som indeholder sidste
års mega-kanonsucces "Tre bornholmere i en gummibåd". Cd-en indeholder
nemlig mange andre af den slags party-agtige dansktop-slagere, f.eks. også
Torbens "Vi holder fest", men også "Fest er fedest" og "b Pip Kanariefugl".

Tommy Sebach skal vi selvfølgelig også have med, med alle hans
dansktop-slagere.

Kirsten og Sørens slagere er også på sin plads sammen med Gry, Snapshot og
Lonnie Devantier.

Dansktop fra 80-erne indeholdt meget godaw-fest i sen livlige stil. Yderst
velegnet til formålet. Her er en liste:

Tre bornholmere i en gummibåd (Kim og Hallo)
Vi holder fest (Torben Ledager)
Sku du spør fra nogen (Kirsten og Søren)
Disco tango (Tommy Sebach
Copenhagen (Sebeach band)
Krøller eller ej (Tommy Sebach)
Gir du et knus (Snapshot)
Kloden drejer (Gry)
Kejserens soldater (Peter Belli)
Snorkel og gummitær (Tommy Sebach)
Det er lige det (Krirsten og Søren)
Pyjamas for to (Tommy Sebach)
Ala carte (Snapshot)
Danse i måneskin (Trine Dyrholm) PS: På det seneste er hun slået ind på
film-vejen
Kan se se hvad jeg sagde (Kirsten og Søren)
Du skælder mig hele tiden ud (Anette Heick og Tommy Sebach)
Hallo hallo (Lonnie Devantier)
Hammer hammer fedt (Jacob Haugård)

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-10-04 09:37

Pia Kjeldhave og Carsten T <PiaKjeldhave@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:415fa2f5$0$150$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Har I nogle forslag?
>
> Carsten
______

Hov, vi må ikke glemme følegende grupper:

Scarlets

Clifters

Lecia og Lucienne

Det er også musik som skøjter derudaf i hæsblæsende tempo. Engelsksproget
dansktop kunne man sige, så det kunne man jo blande med. Så kunne man skifte
mellem dansk og engelsk. Så detttt..... jov-jov.

Hilsen Åge

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 03-10-04 15:23

Pia Kjeldhave og Carsten T <PiaKjeldhave@mail.dk> wrote:
> Skal være nogle år gammelt - f.eks. fra 80'erne og/eller 90'erne!
> Har I nogle forslag?

Hmmmmm..dansk musik på dansk? Det kunne da være f.eks....

Halberg- Larsen: Magi i luften
Malurt: Superlove, Mød mig i mørket,
Michael Falch: Gak gak i gågaden, Sommer på vej
CV Jørgensen: Costa del Sol, Ganske lille band
News: Åh hvor jeg dog elsker dig, Alle andre siger
Lis Sørensen: Mine øjne de skal se, Forvandling
Sanne Salomonsen: Sui Sui ( og andre Sneakers ting), Kærligheden kalder
Thomas Helmig: Midnat i Europa, Det mig der står herude og banker på,
TV2: Bag duggede ruder, Lanternen, Fri som fuglen, o.s.v.
Gnags: Mr Swingking, Lygtemandens sang o.s.v.
Dodo & the dodos: Vågner i natten, Hvis det bli'r..o.s.v.
Anne Linnet: Du har sat dig på tværs
Søs Fenger: Jeg holder øje med dig, Inderst inde, Hvor end jeg går hen
Poul Krebs: Sådan no'en som os, Morrison , Dylan og Elvis....
Mange kunstnere: Den jeg elsker

Bare til inspiration

/ Flying Hotdogs

Fra : Troels